#1
|
|||
|
|||
h7 lamp juist monteren en koplamp ineens melk
Ik heb hier een Polo 9N waar iemand anders de H7 lampen heeft vervangen. De ene lamp had het nokje boven en de ander onder. Dat lijkt dus sowieso niet goed te zijn.
Nu zitten de nokjes onder met als gevolg dat de spiraaldraad boven zit. Even bij daglicht op 5 meter afstand in de lampen kijken, verwacht ik dat ze juist staan. Alleen ik krijg ze met geen mogelijkheid vast. Ze zitten er nu nog los in. De stekker is geen houder, het zijn gewoon twee polige stekkers zonder bajonet. Hoe krijg ik die lampen juist? Ik heb geen voorbeeld aangetroffen dat juist zit dus ik heb nog geen flauw idee. Ook is een van de koplampen plotsklaps melk geworden dat was inene zo, wat is dat? |
#2
|
|||
|
|||
Ik heb ontdekt hoe een H7 lamp sluiting werkt. Dit is een tegen de klok in is los dingetje dat niet aan de stekker zit maar in het lamphuis zelf zit.
Maar weet iemand hoe die witte waas er zo plotsklaps in zit? Dit was twee weekjes geleden nog gewoon goed. |
#3
|
||||
|
||||
H7 lampjes zitten inderdaad met een draaiende borgring vast. Let wel goed op, je moet ze voelen klikken. Ben zelf geen fan van dit systeem omdat het snel los schiet. Maar het is niet anders.
Ik kan de witte waas op de foto moeilijk zijn, maar is het niet gewoon vocht? In dat geval de afdichtrubbers op de lamp even nalopen.
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
Die heb ik er maar even af gehaald. Ze zaten verder wel goed. Die witte waas trekt amper weg. De reden dat ik het vraag is dat ik op internet alleen maar tandpasta oplossingen tegenkom en dit zit aan de binnenkant. ???
|
#5
|
||||
|
||||
Maar is het een vaste aanslag of gewoon vocht? Koplampen voor de 9N zijn niet moeilijk te vinden tegen een leuke prijs en ook vervangen is niet heel ingewikkeld. Dus als het een vaste aanslag is aan de binnenzijde is dat eventueel het overwegen waard
__________________
|
#6
|
|||
|
|||
Ja dat lijkt mij wel vast want het duurt gewoon te lang voor een zeer vochtige koplamp. Weet je ook of het klopt dat ik als 'bijzonder gereedschap' enkel een dopje T25 nodig heb?
|
#7
|
||||
|
||||
Om de koplampen er af te halen?
Je grille moet er uit, voorbumper eraf en daarvoor moet je de wielkuipen even loshalen. Het is allemaal Torx maar wel verschillende maten, welke ik niet precies uit mijn hoofd weet (meestal is het 15-20-25 bij VW). Beste dus een Torx setje. Als je zeker wil zijn dat het vocht is gewoon even de dop aan de achterkant eraf halen en de fohn van je vrouw/vriendin/moeder/zus/buurvrouw lenen en goed in de koplamp fohnen.
__________________
|
#8
|
|||
|
|||
Oeh, nu spreek ik een paar Volkswagen monteurs en die gaven aan T25. Ik denk wel dat T15 het niet is dat is erg klein en ik heb even een vluchtige blik geworpen bij de wielkuip. Maar het ziet er allemaal haalbaar uit, als ik geen antwoord krijg van hoe de bumper er afgaat dan zal het wel goed zijn en anders pech maar dat verwacht ik niet hoor
|
#9
|
||||
|
||||
is redelijk makkelijk en snel te doen, heb de bumper van mijn oude polo ook meerdere malen eraf gehad. zijn inderdaad enkel torx schroeven van ik meen 2 of 3 maten.
eerst de grille en wielkuipen demonteren (wielkuipen hoeven alleen los aan de bumper zijde) onder de bumper zit je nog met een spatplaat (of hoe het ook heet) voor de motor, deze zit ook deels vast aan de bumper. onder de grille zitten nog ik meen 1 of 3 schroeven verstopt van de bumper. vergeet het kliksysteem van de bumper niet ter hoogte van de koplampen en dan schuif je hem er zo af. ik heb eventueel nog een set originele koplampen liggen. |