#1
|
|||
|
|||
Golf 1 ontsteking
Goedendag allen
Ik zal me ff voorstellen ik ben martijn 30 jaar en trotse eigenaar van een golf mk1 cabrio 1.5 van 1979. Nu wil ik me ontsteking gaan ombouwen naar een elektrische ontsteking(weg met die contactpunten) Nu is mijn vraag heeft er iemand toevallig nog een stekker voor de onstekingmodule en En van de onsteking rotor Mvg martijn |
#2
|
||||
|
||||
Welkom Martijn,
Ik denk dat ik nog wel een module heb met stekker. Zal even voor je kijken vanavond als ik thuis ben. |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Dat zou top zijn alvast bedankt |
#4
|
|||
|
|||
dan ben ik wel benieuwd hoe dat gaat werken, wordt die ontsteking niet door een ecu geregeld? Of kan je daar "gewoon" een plus naar toe sturen en klaar?
__________________
build not bought |
#5
|
|||
|
|||
Een ECU , alleen een module erin en klaar.
In 1994 heb ik in mijn Golf GLS de elektronische ontsteking van een GTI ingebouwd. Ontsteking+bedrading+module. Spullen waren toen nog goed verkrijgbaar op de sloop. |
#6
|
|||
|
|||
Als je 79 1.5 JB cabrio nog volledig origineel is, laten zo.
Goed afgestelde contactpunten werken perfect. Waarde van een dergelijke cabrio is originaliteit. De meesten zijn gepimpt. Ik heb voor mijn 83 JB cabrio bewust terug voor contactpunten gekozen. Deze start ogenblikkelijk en draait perfect. Best nog even over nadenken. Kris |
#7
|
||||
|
||||
Een 79-er cabrio zou ik ook zo veel mogelijk origineel laten.
Vroeger zat er bij mij een aftermarket elektronische ontsteking van BOSCH in. Met een groter aluminium regeleenheid (0 227 100 011) en een rode bobine. Stond mooi in de motorruimte. Heb dit nog ergens compleet liggen. De gevraagde stekkers voor een originele ontstekingsmodule heb ik ook.
__________________
huidig: Scirocco 1978 & 1977 GLi gehad: Scirocco 1974 & 1980 |