#101
|
||||
|
||||
Schitterende MK1 GTI!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#102
|
||||
|
||||
Mooie wagen! Lekker van genieten deze zomer.
__________________
|
#103
|
|||
|
|||
mk1 GTI maar weer eens wat liefde gegeven.
Nieuwe OEM hoofdremcilinder gemonteerd en weer 2 jaar APK erop en mooi van onderen Last edited by yal : 07-07-2020 at 14:15. |
#104
|
||||
|
||||
Quote:
Zie nu pas na zoveel jaar dat 't af fabriek zo'n typische "spaar" GTI (Rabbit genaamd ?), dus zonder sportstoelen en mfa is. Anyway, prachtige auto.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#105
|
|||
|
|||
Quote:
"Spaar GTI".....inderdaad geen MFA en vlakke stoelen met GTI bekleding. Zo werden de GTI's in Spanje geleverd , waarschijnlijk om de auto betaalbaar te houden? Wel zitten alle GTI emblemen erop, striping en stickers erop zoals het hoort met DX motor en 9A versnellingsbak. Het is gewoon Golf GTI 82kw op kenteken , niks Rabbit MFA zit er overigens al jaren in , gewoon met mijn eigen kilometer teller erin. MFA paste er plug&play in. |
#106
|
||||
|
||||
Nice
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#107
|
||||
|
||||
Quote:
Zou kunnen. Zulke kale GTI's werden btw niet alleen in Spanje geleverd, maar in meerdere landen, behalve Duitsland zover ik weet. Quote:
Top. Heb je inmiddels ook sportstoelen in de GTI of nog de oorspronkelijke ? Auto is btw toch een van 't "E" modeljaar ('84), dus echt een van de allerlaatste Golfje's 1 meen ik eens te hebben gelezen ?
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 08-07-2020 at 14:31. |
#108
|
|||
|
|||
Quote:
Ja , met een tweedehands auto heb je te doen met de keuze v/d eerste eigenaar , kleur rood zou ik ook niet gekozen hebben.... Een setje keurige sport stoelen zitten er inderdaad al jaren in , geloof sinds 2009. De originele stoelen heb ik bewaard , de achterbank zit overigens geen verschil in. Wel heeft mijn auto maar 2 gordels achterin , maar dat kan mij niet boeien. Mijn auto heeft inderdaad een E chassisnummer , datum eerste afgifte 1-12-1983. Groetjes Yal |
#109
|
||||
|
||||
Bijna geen enkele NL golf 1 heeft gordels achterin dus dat je er 2 hebt is al 2 meer dan de meesten.
Heb ze zelf ook later gezet kunnen de kinderstoeltjes erin
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#110
|
||||
|
||||
Quote:
Even een vraagje hoef je die rode versteviging tussen de draagarmen niet vast te zetten? Heb deze ook nog liggen maar weet niet precies hoe ik hem moet bevestigen.
__________________
|
#111
|
||||
|
||||
Quote:
Gaatjes boren en vast bouten. Heb wel het idee dat de onderste brug van een cabrio 1 netter uitkomt daar (montage vlak).
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#112
|
|||
|
|||
Quote:
Aha , dat wist ik niet |
#113
|
|||
|
|||
Quote:
De versteviging zit vast aan de voorkant , d.m.v. de draagarm bouten. Zo zat het vroeger bij mijn Scirocco 16v ook gemonteerd. Gaten in de auto boren ga ik niet doen , en is niet nodig. Dit is puur een versteviging tussen de draagarmen om scheuren te voorkomen. |
#114
|
|||
|
|||
Last edited by yal : 10-09-2021 at 21:21. |
#115
|
|||
|
|||
Helaas bleek de motor compressie verlies te hebben op de derde cilinder waardoor deze koud op 3 cilinders liep.
Daarnaast lag er lager materiaal in het carter , bleek achteraf van de tussenas lagers. De volledige motor is nu gereviseerd , lagers, zuigers , vries pluggen en alles gebalanceerd ook de cilinderkop , alle kleppen vervangen , geleiders en zetels. Nu nog inrijden maar tijdgebrek.... Eigenlijk zoek ik een nieuwe baasje voor mijn andere prachtige golf , de mk2 GTI 16v KR uit 1987. Behalve APK bij VW dealer Muntstad heeft de auto het hele jaar in de stalling gestaan Groetjes Yal |
#116
|
||||
|
||||
Vervelend, maar wel een goed moment om de motor goed te reviseren.
Kan die weer jaren mee. Inrijden is inderdaad wel een dingetje met de hobby auto's. Maar is wel belangrijk om te doen. Veel rijplezier in ieder geval.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#117
|
||||
|
||||
Hobby auto's blijven idd wel altijd veel stilstaan, maar als nu alles goed is lekker rijden. Ook met de 16V Blijft een mooie wagen!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#118
|
|||
|
|||
Dat zou ik graag willen maar helaas ben ik te druk met werk , verhuizen , klussen , 2 kinderen met hobby's en een eigen bedrijfje....
Ook wil ik de auto's niet buiten laten staan en sta ik al jaren op de wachtlijst voor een 2de stalling hier in de buurt...... Fijn is wel met de 16v ook na maanden stilstaan het een kwestie is van accu aansluiten , starten en rijden maar De mk1 moet ik nog inrijden maar helaas nog geen tijd gehad Ach ja , de auto's zijn er klaar voor , dat is het belangrijkste |