#21
|
||||
|
||||
Quote:
Op de sticker achter in de kofferbak (mits die er nog is) staat bij de codes W64 of W65 Anders (voor inmiddels veel geld) een oorkonde bij het VW museum bestellen https://www.volkswagen-classic-part...ertifikate.html
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#22
|
||||
|
||||
Zag het inderdaad. Ik had ze al een mail gestuurd. 100,- compleet. Mmm...
|
#23
|
|||
|
|||
Compleet en vaak met fouten....
Heeft 0 waarde zo een oorkonde. Is alleen leuk om uw "mapje" te vullen. Maar goed, ik heb van mijn gti ook een oorkonde Waren toen nog niet zo duur gelukkig. |
#24
|
||||
|
||||
Quote:
Je zegt in je eerste post dat je een W65 kunt kopen, dat is toch ergens op gebaseerd?
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#25
|
||||
|
||||
Dat klopt, in eerste instantie ben ik uitgegaan naar het chassis nummer. Hier staat w65 in vermeld. Hier moet je dus niet naar kijken. Nu is het dus de vraag is het een pirelli. Deze vraag heb ik ook bij de rdw neergelegd.
|
#26
|
||||
|
||||
De RDW gaat deze vraag ook niet beantwoorden lijkt me. Pirelli staat nergens in de typebenaming en in die tijd waren die sowieso al niet heel gediversifieerd.
De enige oplossing lijkt mij (er vanuit gaande dat er geen sticker meer is) dat je met een lijstje waar de Pirelli aan zou moeten voldoen, door de auto gaat en kijkt of hij deze kenmerken bezit.
__________________
|
#27
|
|||
|
|||
Als je denkt "een goeie zaak" te doen, zou ik hem niet kopen.
Je koopt zoiets omdat je het leuk vindt en als je later bij eventuele verkoop er geen verlies aan hebt, is het mooi meegenomen. Of het nou een pirelli is of niet, maakt ook weer niet zoveel uit. De algemene toestand is veeeel belangrijker. |
#28
|
||||
|
||||
Inderdaad, als het maar een echte Golf 1 GTI en dus geen fake is (1500 cq diesel ombouw, of nog erger 1100 ombouw vanwege de motorhouder distr. zijde). Op dat Pirelli zou ik me niet blind staren.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#29
|
||||
|
||||
misschien dat je ergens onder de bekleding of in de motorruimte iets van oorspronkelijke kleur kunt terugvinden?..
mocht je koperbruin tegenkomen of platina (weel niet ofdat Oak of antraciet Pirelli kleuren waren) dan zou het hem 100% moeten zijn .. voor de rest word het moeilijk..behalve de verkleinende rechter buitenspiegel en de grille met extra lampen affabriek was er wezenlijk niet veel anders aan een Pirelli als de uiterlijke kenmerken zoals de wielen weg zijn..of in geval van een w64 de meegespoten kunstof delen schuifdak zegt niks ..was een optie ,evenals groen getint glas.. de enige uitzondering was de kleur Helios blau ..die was enkel op een w64 te verkrijgen..(behalve frankrijk ,als GTI 1800..maar dat is weer wat anders) zoals eerder genoemd..het belangrijkst is gewoon de toestand qua roest en algehele staat..en ofdat hij min of meer compleet is..de bedrading niet verknalt etc etc.. |
#30
|
||||
|
||||
Oke het pirelli verhaal heb ik laten gaan. Volgens de RDW is het kenteken het zelfde gebleven. Ze kunnen niks vinden. Een gti is het 100%. Dus nu maar eerst eens gaan kijken of hij niet rot is 😅
|
#31
|
|||
|
|||
Dat t 100% een GTI is, waarop heb je dat dan gebaseerd? Als je de papperassen hebt kunnen inzien e/o kofferbaksticker is nog aanwezig, dan kun je t checken. Dat het kenteken altijd hetzelfde is gebleven zegt toch niet zoveel? Zijn hordes van die dingen omgekat. Model moet 171 334 zijn voor een 'normale' GTI en 171 G34 voor een Pirelli. Als dat laatste het geval is, dan zijn de optiecodes nog van belang, W64 of W65 zoals hier al eerder is aangehaald. Maar dat geldt alleen voor Duitse wagens. Bij een ori NL-er ligt dat weer anders. T is toch een kwestie van goeie research doen om erachter te komen wat voor auto het is / was en dan kun je afhankelijk van wat je er verder mee wilt doen bepalen wat zo'n auto voor jou waard is. Zo zou ik t aanvliegen althans...
|
#32
|
||||
|
||||
Quote:
Koper en platina waren allen leverbaar op de W64, W65 waren er in helios, lhasa, rood en wit.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#33
|
||||
|
||||
Duidelijk, als hij goed is omgekat dan kun je dat met het blote oog toch bijna niet zien. Verder luister ik toch naar mijn gevoel en wat de persoon te zeggen heeft. Mocht hij nou toch rotte plekken hebben dan laat ik hem staan en als hij verder oke is dan heb ik een leuk projectje waar ik mijn energie in kwijt kan 😆
|
#34
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb toch echt een Helios blauwe W65 Zonder schuifdak. https://www.golf-pirelli.nl/de-golf...lf-gti-pirelli/ Hier is e.e.a. nog in het Nederlands te vinden, heb het zo goed als mogelijk van een aantal andere sites vertaald
__________________
- Golf Mk1 GTI Pirelli W65 Heliosblau (Project) MyPolo.nl - Dé Polo website van Nederland. |
#35
|
||||
|
||||
ik haal ze (altijd) door elkaar..je hebt gelijk...
|
#36
|
||||
|
||||
Lees dit topic nu pas, ik heb klik , met sticker en met kloppend certificaat, 100% zeker weten niet omgekat.
__________________
Golf GTI 1983 W65 Pirelli Lhasa Grün Metallic |
#37
|
||||
|
||||
Quote:
Schitterende wagen in de mooiste naar mijn smaak W65 kleur. Mijn eerste Pirelli GTI die ik in 1996 (alweer) in Keulen kocht was ook in die kleur Lhasagrün. Mijne had btw itt die van jou geen schuifdak. De tweede Pigo in Alpinewit die ik een jaar later kocht (weer in Keulen, maar bij iemand anders) wel, maar die had geen colorglas.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#38
|
||||
|
||||
de mijne in L90E haalde ik in Dortmund..in 2000..5000 dm voor betaald..
150.000km in scheckheft ,getint glas met schuifdak..helemaal standaard 2007 verkocht met 200.000km nog steeds helemaal standaard ,voor de prijs van 2500€...yahoo... |
#39
|
||||
|
||||
Ik heb de laatste na 8 jaar verkocht in 2005 voor ietsje meer, nl. 2750 pleuros. Gekocht in '97 voor iets onder de 5000 DM met 93.000 km's op de teller, en toen ik 'm verkocht stonden er dik 100.000 meer op.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#40
|
|||
|
|||
Ik kan jullie de hand schudden (oh nee, dat mag niet tegenwoordig... ). In '99 een witte W65 geïmporteerd en een 3 jaar later van de hand gedaan voor (achteraf bezien) een paar lousy Euro's... Maar hé, dat was in een tijd dat je nog afschreef op zo'n ding (dat maak ik mezelf dan maar wijs om het leed te verzachten )
Last edited by NielsDub : 14-09-2020 at 18:57. |