#1
|
|||
|
|||
Golf MK1 GTI zuigers
Hi,
Ik ben de motor van m'n gti aan het reviseren en we gaan ook de zuigers vervangen. Dit is een EG blok (dus een 1.6 met k-jet) voor zover ik weer. Helaas is de motorcode niet volledig meer leesbaar dus ben ik dit ook niet meer 100% zeker ... Ik veronderstel dus dat dit een EG is, maar dan zitten er geen originele zuigers in. De zuigers die uit mijn blok komen zijn van een FP motor (weet ik door de codes op de zuigers zelf), wat een 1.6 is maar met carbu. Is er een manier om zeker te zijn dat dit een EG blok is ? De bovenkant van deze 2 zuigers zijn niet gelijk, alsook de compressie tussen de 2 is verschillend. Of zou er een reden kunnen zijn waardoor deze gti in een vorig leven FP zuigers heeft gekregen ? Alvast bedankt !! |
#2
|
||||
|
||||
Zover ik weet zijn de onderblokken van EG, FP en JB (1500) hetzelfde, alle drie hebben ze iig dezelfde boring van 79,5 mm.
De verschillen zitten hem dus in de cilinderkoppen, EG heeft geen verbrandingskamers in de kop maar in de zuigers (zg Heron principe). En wat de 1500 JB betreft, die heeft nog een andere krukas waardoor de slag anders (korter) is dan bij de twee 1600's (EG + FP)
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#3
|
||||
|
||||
1.6 EG
__________________
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 24-06-2020 at 14:06. |