#21
|
||||
|
||||
Quote:
Da's toch vreemd... Aan de binnenkant van dat gasklephuis geen gaatje of iets dergelijks te zien? Of hoeft er niet vervroegd te worden (ik vind dat de auto met hoge toeren ook prima rijdt..) Bijzonder allemaal... Merk je effect door de slangenwissel? |
#22
|
||||
|
||||
Quote:
Wat ik er van kan zien is dat er geen gaatje naar binnen loopt. Vervroeging door vacuum is de enige manier om hoger in de toeren/belasting meer vermogen te kunnen maken voor zo’n motortje, na het wisselen merk ik zeker in de toeren veel meer aanspraak op het gaspedaal |
#23
|
|||
|
|||
Check ook even of de klep in de luchthoeveelheidsmeter soepel kan bewegen over het hele bereik.
En ik zou het massapunt van de motor (uit het hoofd bovenaan tussen motor/versnellingsbak) even schoonmaken. Niet alleen uitwendig, maar de hele bout even uit motor/bak draaien. Die was bij mij compleet wit uitgeslagen (daardoor ging startstroom door de computer lopen met als gevolg een kapotte computer...)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#24
|
|||
|
|||
Je kunt ook nog valse lucht hebben door lekke pakking ergens in het inlaattraject.
Kun je controleren door met lopende motor met remmenreiniger rond de inlaat te spuiten. Gaat de motor anders lopen dan heb je lek gevonden Verder bougies/kabels/verdelerkap/rotor in orde?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#25
|
||||
|
||||
Het lijkt dus alsof het zo hoort, dat de vervoeging niet werkt. Bijzondere constructie (?). Ik ga me daar binnenkort nog eens in verdiepen. Aftakken is eigenlijk niet zoals ze het bij VW hebben bedacht...?
Nog wat checks gedaan; - luchthoeveelheidsmeter beweegt soepel over het gehele bereik - massapunt het ik na aankoop direct schoongemaakt, gezien het een 'zwakke' plek is - Verdelerkap + rotor gewisseld met een nieuwe (was sowieso nodig) Tussen nieuw en oud geen verschil. Bougies en kabels zijn nog de 'oude'. Motor doet 't eigenlijk verder goed. Is vervangen dan toch noodzakelijk? - Ik ga binnenkort nogmaals rond met remmenreiniger rond de inlaat + eventueel deze demonteren ter inspectie. Ik moet zeggen dat ie het de afgelopen tijd redelijk goed doet stationair, op de nieuwe ontstekingsstand. Deze moet ik nog wel laten meten. Pas dan weet ik ook of er mogelijk meer aan de hand is. |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Mijn Golf 2 NZ even nagekeken. Daar werkt de vacuüm naar de ontstekingsvervroeger prima denk ik. - Heb eerst de het vacuümventiel op de ontsteking getest dmv de zuigtest. Hield prima vacuüm vast. - Met lopende motor aan het slangetje gezogen die op het vacuumventiel is aangesloten. Hierdoor reageerde de motor met iets hoger toerental. - Het buisje op het gasklephuis met de vinger dichtgehouden. Bij stationaire was niks te merken. Bij gas geven was duidelijk een vacuüm merkbaar. Dus de alu-hoedjes kunnen weer in de kast. Hieronder nog twee links van onze vrienden in Deutschland die hier ook mee ezig zijn geweest. www.doppel-wobber.de/community/index.php?thread/71590-nz-drosselklappe-unterdruckdose-zündverteiler-neu-aber-arbeitet-nicht-gelöst-clo/&pageNo=1 www.motor-talk.de/forum/golf-2-nz-kein-unterdruck-an-der-unterdruckdose-fuer-die-azzpv-t2657333.html Last edited by Function : 18-05-2020 at 21:26. |
#27
|
||||
|
||||
Handige links Function! Bedankt voor het checken en meezoeken!
Dat verheldert. Wat ik bij unsere Deutsche freunden lees is dat men het nippeltje uitboort met een 1mm boortje en dat de boel behoorlijk verstopt kan zijn (met hard materiaal dat je niet zomaar doorprikt. Ik haal het gasklephuis er eerdaags vanaf om het eens goed te reinigen en de boel door te boren. Dan werkt dat in ieder geval weer zoals ze het bij VW hadden bedacht. Ik zie geen pakkingen te koop voor het gasklephuis-inlaatspruitstuk: die knip ik gewoon van pakkingpapier of is zo'n pakking goed te hergebruiken dat iemand weet? Wordt vervolgd in ieder geval! |
#28
|
||||
|
||||
gewoon nieuw maken van vrij dun pakkingspapier.
Originele komt er lang niet altijd heelhuids tussenuit. Maar indien wel kun je hem in principe gewoon hergebruiken. Officiële onderdeel nummer is 030 133 073 A hetzelfde nummer met D is een rubberen ring die voor de latere multipoint (AEX, AEE e.d.) gasklephuizen gebruikt is.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#29
|
||||
|
||||
Zo, Gisteren mooi even tijd gehad om de boel los te halen en goed te bekijken. Geen pakkingen gescheurd of kapot, dus dat is mooi.
Gasklephuis gedemonteerd en op zoek gegaan naar het gaatje. Als je hier goed kijkt zie je het gaatje aan de binnenkant zitten. Ik houd de klep iets open. in het 'schonere' randje zie je een klein gaatje. Hier kon ik inkomen met een stukje ijzerdraad. Dat was dus open. Van bovenaf het pijpje geprobeerd en dat was na 5 mm al potdicht. Met een boortje van 1 mm doorgeboord. Het leek echt massief materiaal van binnen. Ik denk dat er een blokkade van een mm of 5 Ã* 10 dik zat. Uiteindelijk remmenreiniger erdoorheen om 't schoon te krijgen. Getest door te blazen en ja hoor! De kleppen en binnenkant zo goed als schoongemaakt (Hier zie je het gaatje beter): Ook de stationairschroef nog eruit gehaald. Daar kwam een stukje rubber mee uit (?) Het bovenste rubbertje is nog wel heel. Ik heb 'm gereinigd en teruggeplaatst. Dat stukje rubber kon ik niet herleiden. De rest van het gasklephuis ook nog schoongemaakt, ziet er weer fris uit: De boel weer teruggeplaatst en.... Een héle verbetering!! De auto bokte vaak met lagere toeren (wegrijden, gas los) Dat lijkt nu zo goed als verdwenen. Hij rijdt wat pittiger lijkt. Ook heb ik de ontsteking weer terug kunnen draaien naar de oude positie. Met de stationairschroef de boel redelijk afgeregeld. Ontsteking moet ik laten afstellen/ meten, dan weet ik of het ook echt goed is. Voorlopig ben ik dik tevreden. Eerst maar eens wat mee rijden weer om te kijken of het zo blijft. Bedankt allemaal voor het meedenken! |
#30
|
||||
|
||||
Top! Fijn dat het weer werkt.
Pittiger kan wel kloppen als hij nu wel weer vervroegt ;-)
__________________
|
#31
|
||||
|
||||
Kijk aan. Dus toch dat miniatuur gaatje.
En dat voor een injectie (carbs hebben er meer last van, iets met sproeiers ofzo ) Ontsteking afstellen moet trouwens wel zonder vacuum aan de vervroeger en gewoon stationair.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#32
|
||||
|
||||
Nog even updaten hier. Ontsteking inmiddels met een lamp afgesteld. Die mocht nog iets worden verdraaid. Motor draait weer als vanouds en voelt lekker fris. Iets te hoog stationair merkte ik laatst; die zal ik met de stationairschroef nog wat terugdraaien.
|
#33
|
||||
|
||||
Goed om te horen!
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|