|
|||
|
|||
Golf 1 Rabbit
Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum en wou jullie graag het volgende vragen: Ik heb recent een golf 1 gekocht van 12/12/1983 achteraan staat er links volkswagen en rechts rabbit. Na zoektocht op het internet heb ik gevonden dat dit klopt dat de laatst gebouwde golf 1 een rabbit was. Maar wat ik nergens kan vinden is wat nu eigenlijk de speciale opties zijn van die rabbit en wat de kleurencode zou zijn (hij is goudkleurig). Ik hoop dat iemand hier me meer kan vertellen. Greetz, |
|
||||
|
||||
welkom
mss een foto (ff uploaden in de gallery en de link hier plaatsen )
|
||||
|
||||
idd, pics!
Zelf heb ik ook een rabit, idd, de laatste versie van de golf 1. Hij heeft dubbele koplampen vanvoor, bredere achterlichten (dan de eerste golfjes) meeste cabrio's hebben ook brede achterlichten, interieur is ook anders dan de eerste golfjes, etc etc |
|
||||
|
||||
Quote:
Meeste cabrio's brede achterlichten Dit klopt niet hoor!!! De golf 1 cabrio'tjes hebben dezelfde soort achterlichten als de eerste types.
|
||||
|
||||
Quote:
mja,tuurlijk zijn er met kleine achterlichten,maar de meeste die ik tegenkom hebben brede,vandaar |
|
|||
|
|||
Golf 1 cabrio's hebben echt nooit brede achterlichten. Tenminste niet af-fabriek, maar ik heb (gelukkig) ook nog nooit 1 gezien die brede achterlichten heeft ingebouwd.
|
||||
|
||||
ik wilde net zeggen nog nooit een cabrio met brede achterlichten gezien...
maar post even een foto van je auto dan kunnen we zien waar we mee te maken hebben...
|
||||
|
||||
Quote:
Zijn er idd alleen met zogenaamde smalle achterlichten....Heb ooit één keer eentje gezien met brede achterlichten (zelf gebouwd) en ik zie heel wat cabrio's hoor!
|
|||
|
|||
alleen het prototype van de cabrio had brede lichten, de binnenste lampjes zaten dan op de achterklep waardoor het één lamp leek, nooit in productie geweest.
Wat je mischien bedoeld is dat de oude amerikaanse golf 1 (rabbit) vierkante achterlichtjes had, die waren kleiner als de europese |
|
|||
|
|||
dit is trouwens een foto van dat prototype
|
|
||||
|
||||
Wha hier gaat inderdaad even de meest rare info over Mk1's rond die ik ooit gehoord heb
Rabbit is de benaming die de Golf 1 in Amerika had, kans is dus groot dat je op de een of andere manier een Amerikaanse Golf hebt (check het chassisnr, dan weet je het zo). Ik ken geen Golf 1 die als speciaalmodel 'Rabbit' is genoemd hier in Europa, volgens mij hebben ze dat pas bij de Golf 3 ooit gedaan.
|
||||
|
||||
wel werd er vroeger gestrooid met rabbit logo's die het goed deden op de golf. een beetje golf1 leek er al veel snelle door.
even serieus. plaats hier eens je chassisnummer. die hards zullen het voor je uitpluizen. Chreck ook de witte sticker die ergens in je kofferbak geplakt zit. Daar staat alles op wat je wilt weten. (probeer hem niet schoon te maken, maar neem een foto) anders wrijf je ook alle letters weg. succes. |
|
|||
|
|||
Chassisnummer is het volgende: WVWZZZ17ZEW07384
Mijn info over die Golf 1 rabbit komt uit volgend artikel: Volkswagen: The Rabbit is back 28-01-2003 De Volkswagen Golf geeft nog dit jaar de fakkel door aan een langverwachte vijfde generatie. Daarom komt er een speciale Rabbit-versie van het huidige model, genoemd naar typeaanduiding waaronder de Golf 1 oorspronkelijk in de VS werd geïntroduceerd. Dat is een Belgische traditie want de naam Rabbit werd reeds gebruikt voor de laatste serie van de Golf 1, in 1983. De laatste speciale reeks van de tweede generatie volgde met dezelfde naam in 1992 en ook de vorige generatie, Golf 3 erfde die naam toen hij in 1997 plaats moest ruimen voor het huidige model. De speciale serie Rabbit van huidige Golf omvat metaalkleur, lichtmetalen velgen, mistlampen vooraan, specifieke achterlichtunits, sportzetels, een alarmsysteem met afstandsbediening, een boordcomputer en 8 luidsprekers. De speciale reeks zal niet enkel herkenbaar zijn aan het logo op de kofferklep want ook in het interieur werden specifieke details aangebracht Alvast bedankt voor alle antwoorden!!!! |
|
|||
|
|||
Hier heb ik een foto geplaatst
ik zal wel eens een betere posten maar aangezien hij nog niet thuis staat heb ik er zelf nog geen genomen. Greetz, |
|
||||
|
||||
cool ding om te zien man...
dikke 5 deurs
|
||||
|
||||
rabit achterkant ziet er zo uit met grote achterlichten
en niet zoals op foto eerder in dit topic enzo van voor sorry voor de folie op de lampen en zo van opzij met enorme alu bumpers eisen in amerika he
|
||||
|
||||
Blijkbaar iets Belgisch want ik heb nog nooit een Golf1 'Rabbit' gezien hier in NL. Chassisnr is Duits (Wolfsburg gebouwd), modeljaar 84. Je mist wel 1 cijfer van het serienummer.
|
||||
|
||||
ik heb ook een golf 1 rabbit,
Brede achterlichten, rechts Rabbit met konijntje logo Hij is uit '83 |
|
|||
|
|||
misschien in belgie toch wel zo geleverd dan?
raar eigenlijk... maar op zich vind ik het wel een gaaf logootje! |
|
||||
|
||||
Dus ik en huggy bear rijden dus met een min of meer zeldzamere wagen? alé ja, versie
|