#1
|
|||
|
|||
G60 motorprobleem
Hallo,
Ik importeerde een jaar of 5 geleden een rode g60, met defecte (opgelaste) lader. Auto heeft 5j stilgestaan in men garage, maar heb nu mede door de coronacrisis de tijd gevonden om eraan te werken. Heb de lader gewisseld met een 2j ouder exemplaar dat ik hier nog liggen had. Vandaag proberen starten, en dat ging onmiddellijk, maar de auto draait niet supermooi stationair en schokt en sputtert wat, en terwijl hij dat doet komt er redelijk wat rook uit de uitlaat, met oliegeur. Wat zou dit kunnen zijn? Wagen heeft 5j geleden1600km in 1 dag gereden (komt VaN spanje), zonder probleem, wel had die niet veel vermogen (door defecte lader) Thx guys! |
#2
|
||||
|
||||
hey RTC, heb je er toevallig ook nieuw benzine in gedaan of draait die nog op het oude wat er nog in zit, want dit kan rare dingen veroorzaken.
mocht je er wel nieuwe benzine in gedaan hebben zou ik gewoon bij de basis beginnen, dus controleren van bougies en compressie als je dat kan.
__________________
I love it when a car comes together |
#3
|
||||
|
||||
Dat is wel lastig te zeggen zo denk ik, wat het precies zou kunnen zijn..
Als hij hiervoor 100% goed liep en nu 5 jaar stil heeft gestaan zou je kunnen beginnen met wat verse benzine, olie en filters, nieuwe bougies en verdelerkap, rotor, luchtfilter etc. en dan weer eens kijken wat hij doet?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#4
|
||||
|
||||
Zoals anderen al opperen, eerst een klein beurtje kan geen kwaad! Denk dat ook het een en ander nog een beetje los moet komen. Denk dat een keer goed warm draaien ook wel het een en ander 'los' maakt!
|
#5
|
|||
|
|||
Bedankt om te helpen meedenken, warm draaien zit er even niet in, die stinkt en rookt teveel daarvoor op de oprit, is niet ingeschreven)
Nieuwe luchtfilter, Oliefilter , nieuwe olie zit erin, maar idd de benzine is nog steeds van een jaar of 4 Ã* 5 geleden. Last edited by RTC : 15-04-2020 at 15:27. |
#6
|
||||
|
||||
Kijk ook even naar de rotor/verdeelkap (oxidatie/vocht)
En naar de bougies e.d |
#7
|
|||
|
|||
Nieuwe benzine ingedaan, motor tikte hard in begin, en rookte veel, zeker bij licht gas geven... Na warm te draaien draaide die stationair veel beter, en rookte die niets meer (enkel bij gas geven), het zal er misschien toch uitgaan door eve'n te laten draaien/rijden?
|
#8
|
||||
|
||||
Misschien moet ie nog even loskomen. Of dat de zuiger veren wat plakken na het lange stilstaan?
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic Út Fryslân |
#9
|
||||
|
||||
Kijk goede berichten !
|
#10
|
||||
|
||||
mocht je er niet uitkomen,je bent bij mij altijd welkom.Ik heb inmiddels ruim 20 jaar ervaring met alles op G60 gebied.
Ik zit in zuid-Holland. Mvg Ruud 16v-g60 |
#11
|
|||
|
|||
Top, bedankt voor het helpen meedenken allemaal!
Grts |
#12
|
|||
|
|||
Je hebt een potmeter gasklephuis intercooler die ohm waarden meet, kijk ook eens daar want die behoort op 550 ohm te staan, als die niet meer de juiste waardes geeft kan dat evt ook een oorzaak zijn.
Je begint altijd bibbrandstof aanvoer en dan werk je naar voren toe om alles te kunnen uitsluiten. Last edited by Lesley : 19-04-2020 at 09:12. |
#13
|
||||
|
||||
550 ohm is de standaard waarde als een auto nieuw is.een auto behoor je af te stellen met een co kast.De ohm waarde staat dan vaak heel anders
|