#421
|
||||
|
||||
Nais !
|
#422
|
||||
|
||||
Gisteren lekker aan de knutsel geweest en de topmount platen voor achter gemaakt uit chromoly plaat.
Het binnendeel van de originele bevestiging kon ik verwijderen door de puntlassen uit te boren. Vervolgens zijn deze platen er bovenop gelast. De golf 5 55mm veerpoten die ik achter wilde gebruiken blijken alleen wel te lang. Mocht iemand een ander model weten dat kortere 55mm veerpoten gebruikt dan hoor ik het graag ;-) |
#423
|
|||
|
|||
50mm veerpoten zoeken en van die opvulbussen die bij veel sets wordt geleverd gebruiken?
|
#424
|
||||
|
||||
Ik heb even in mijn stapel geneusd. Het ziet er naar uit dat het mk2/3 voorpoten worden. Deze zijn een stuk korter en wanneer ik alle beugels eraf slijp hou ik nette 50mm poten over 😉
|
#425
|
||||
|
||||
Afgelopen week heb ik de Rallye tank onder de auto gehangen.
Allereerst een support in de achterzijde gelast en een beugel aan de midden support gelast. Daarna de bestaande tank straps ingekort door de verstevigingsplaatjes eraf te boren. Vastgelast op de juiste lengte De straps netjes in vorm gebogen. Vers in de zink gespoten. Hier zit de tank voor het eerst netjes en stevig op zijn plaats. Nu de tank op zijn plaats zit en ik daardoor weet welke ruime ik beschikbaar heb, kan ik nu beginnen met de spoorstangen van de achterophanging. Zoals jullie kunnen zien is er wel een widebody setje nodig, daar ook maar iets op verzinnen Last edited by Extremy : 08-05-2020 at 13:29. |
#426
|
|||
|
|||
Mooi gedaan. Mooi project ook zo.
|
#427
|
||||
|
||||
Da's toch wel een bruut aanzicht zo van achter pfoe
|
#428
|
|||
|
|||
Wat ik mij afvraag,komt hij niet erg hoog op zijn poten te staan?
De band raakt nu al de bovenzijde van je scherm aan,en als je nog veel lager wilt lijkt het mij dat je draagarm die aan het subframe is bevestigd akelig dichtbij de grond komt,heb je uberhaupt je vloer verhoogd zodat het geheel omhoog komt? Ik kan het mis hebben dat het op de foto een vertekenend beeld geeft |
#429
|
||||
|
||||
Ik snap helemaal wat je bedoelt maar het komt goed (hoop ik hahaha). Ik heb het differentieel zo hoog geplaatst als dat de cardanas in de tunnel toeliet. Nog hoger en dan zou ik ook de tunnel moeten ophogen. De onderkant van het subframe loopt bijna gelijk met bodem van de wagen.
Dit is overigens de rijhoogte waarop ik wil gaan rijden. Voor de ombouw stond ie iets hoger op zijn poten en dat stond ook niet verkeerd vond ik zelf. De draagarmen zitten nu tijdelijk gemonteerd, alleen even om te kijken hoe het uit zou komen. De bevestigingen ga ik veranderen zodat de draagarm op deze rijhoogte vlak komt te liggen. De wielkasten zullen dan ook een stuk breder moeten. Last edited by Extremy : 09-05-2020 at 19:41. |
#430
|
|||
|
|||
Wellicht een bergcup kit van een golf 2 aanpassenen gelijk de voorzijde verbreden
|
#431
|
||||
|
||||
lekker bezig hoor! serieus machien aan het worden!
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#432
|
|||
|
|||
Dik weer hoor!!
ik zou de wielkassen uitslijpen en flares monteren |
#433
|
||||
|
||||
Quote:
houdt er wel rekening mee dat het onderste gedeelte van een schokdemper soms dikwandiger is dan de rest er boven. wij krijgen ze vaak voor revisie en zijn ze net boven het fusee keknikt |
#434
|
||||
|
||||
Thanks voor de tip! Ik heb al buis binnen om ze naar 55mm te brengen. Binnenkant nog niet opgemeten maar ik zal de stukken wat langer houden dan puur het deel dat in het fusee is opgesloten. Op dit moment is de hele garage leeg ivm een nieuwe werkbank, dus een volgende update laat nog even op zich wachten 😉
|
#435
|
|||
|
|||
Super mooi project
|
#436
|
||||
|
||||
Hoe gaat het met dit project?
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |
#437
|
||||
|
||||
2020 ben ik voornamelijk bezig geweest met bouwen van een freetech50 racer, daarop ook wat werk voor andere aangenomen. 2021 begon met een bezoek aan de kvk, daarop een ander huis met grotere werkplaats gekocht, dit vervolgens helemaal opgeknapt. Nu het huis klaar is, ben ik inmiddels begonnen met de werkplaats.
Ik lig al weer regelmatig wakker, uit te denken hoe ik sommige dingen van de Corrado wil aanpakken, dus het kan niet lang meer duren voor deze weer aan de beurt is Plannen voor de garage: Het eerste deel van de werkplaats is nu klaar. Zoals het was: Zoals het nu is: |
#438
|
||||
|
||||
Mooie shop en plannen. Succes met de verbouwing!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#439
|
||||
|
||||
Wat een dijk van een ruimte zo! Erg gaaf
Benieuwd naar de vorderingen van zowel mancave, Als auto
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#440
|
||||
|
||||
Ziet er gaaf uit. Wat voor bedrijf ben je gestart als ik vragen mag😬
__________________
History Vw Jetta 1.8 '88 Vw Corrado g60 '89 Vw Golf mk3 1.8 '92 Vw Golf mk3 Vr6 '94 Vw Caddy 1 1.6d '90 Huidig Vw golf mk2 2.8 '91 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464 |