#401
|
||||
|
||||
Quote:
Lees ik inderdaad erg veel verschillende meningen en ervaringen over.. Ene zweert bij Bosch, de andere rijdt al jaren met NGK's zonder problemen. Wat is naar jouw mening de exacte reden dat NGK's niet voldoen? (Champion snap ik, das meuk). Relatief gezien vervullen ze hetzelfde doel, en bij een gelijke warmtegraad zal hier toch niet zo intens veel verschil in mogen zitten? Warmtegraad is namelijk een gestandaardiseerde ISO-waarde. Niet dat ik je advies in de wind wil slaan hoor! Ik ben er gewoon erg benieuwd naar omdat ik objectief gezien geen functieverschil tussen een exact identiek gespecificeerde bougie kan bedenken. Enige verschil is dat de Bosch een Platinum is, en de NGK een iridium (slijtvaster dus zou langer een mooie vonk moeten geven). Vorige eigenaar had er ook NGK in zitten zag ik. Die waren aan de kleur te zien ook al aardig wat Km's oud, maar was nog geen gat in de zuigers tegengekomen |
#402
|
||||
|
||||
Mooie updates weer Robert! Ik ben zelf wel benieuwd naar dat brandstofpomp gedeelte als je daar aan toe bent en hoe dat eruit gaat zien.
|
#403
|
||||
|
||||
Quote:
Dan heb ik al een sneak preview voor je https://bahnbrenner.com/vw_audi/pro...ifant_Fuel_Pump Op de CNC ring en iets andere pomp niet van origineel te onderscheiden. Ik ga nog wel proberen om de plastic afscherming die op de originele pomp zit (waar de connector op gaat, pas te maken voor de contacten van de Walbro. Hopelijk lukt dit zodat ik mooi de originele connector kan gebruiken! |
#404
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit inderdaad
|
#405
|
||||
|
||||
Quote:
Alleen dan wat schoner Even een doekje ergens overheen halen is bij BBM blijkbaar te veel gevraagd voor een foto |
#406
|
||||
|
||||
Quote:
En ik gebruikte altijd de NGK in mijn motor 10 jaar lang G60 rijden met het risico dat een bougie mijn motor kon verwoesten. Ik maar denken dat het de Glader was die kwetsbaar was
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#407
|
|||
|
|||
Heb met denso iridium IK22 gereden werkte goed
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#408
|
||||
|
||||
Poedercoater had het gas erop! |
#409
|
||||
|
||||
Altijd mooi als het net opgehaald wordt, helaas moet je poetsen om het zo mooi te houden. Daar zouden ze eens iets op moeten vinden. Autowassen/poetsen....
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#410
|
||||
|
||||
Quote:
Geloof dat de enige oplossing daarvoor de auto in een hermetisch afgesloten schuut te zetten is Of alles in de glascoating zetten, maarja dan alsnog moet het om de zoveel tijd schoongemaakt worden.. Ben voor nu al blij dat het geen roestig aanblik in het motorruim meer is |
#411
|
||||
|
||||
Quote:
Jij snapt de missie, stalling nodig? |
#412
|
||||
|
||||
Quote:
Wil ik wél een plekje in de mancave krijgen |
#413
|
||||
|
||||
Gisteren de intentie om de aandrijfassen weer in elkaar te zetten.. Althans daar ging ik vol goede moed in totdat ik de buitenste ashoezen aan de homokineten vast wou maken, ik had per ongeluk de thermoplastic 'harde' hoezen besteld. Tja die dingen willen dus écht niet zonder spreider over de montage rand van de de kineet heen
Als last resort heb ik ze nog even in de magnetron gedaan om te kijken of ze wat elastischer werden (warm/kokend water deed helemaal niks). Elastisch werden ze wel, iets té elastisch zullen we maar zeggen Zelf in pure gesmolten vorm kreeg ik ze er niet overheen Na twee uur vechten maar opgegeven en de rubberen variant besteld. Weliswaar gaan deze 'sneller' kapot, maar dat zien we tegen die tijd wel weer! |
#414
|
||||
|
||||
Komt goed
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#415
|
||||
|
||||
Weer iets om van de lijst af te strepen, alleen de bak en brandstofpomp nog aanpakken en nog even een stuurhuis zonder bekrachtiging scoren en opknappen! Dan in de komende maanden de laatste nieuwe onderdelen bestellen en dan kan het uiteindelijke in elkaar bouwen beginnen |
#416
|
||||
|
||||
Ik heb de laatste 2 weken niet zoveel aan mn auto gedaan, maar gaat lekker door hier
|
#417
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb nog een compleet stuurhuis zonder bekrachtiging liggen stuur maar een pb'tje
__________________
powered by von Tolhausen |
#418
|
||||
|
||||
Omdat ik niet helemaal fan was van de aansluitwijze van de BBM brandstofpomp upgradekit (open en bloot met een ringstekker + oude stekker naar de pomp afknippen), zelf maar even aan het proberen gegaan: resultaat is een 255 L/h Walbro pomp welke 1 op 1 in de originele brandstof-/surgetank past én waar de originele stekker direct op past.
Scheelt dat ik 3 van die brandstofpomphuizen had liggen, want het plastic was sneller weg dan je knipperen kon met een Dremel in je hand.. Desalniettemin blij met het resultaat! Gele verf is schroefborging, niet eens nodig, maar gewoon voor de zekerheid Last edited by RobertVoorst : 14-04-2020 at 13:39. |
#419
|
||||
|
||||
Ziet er weer toppie uit!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#420
|
||||
|
||||
Top inderdaad!
|