#361
|
|||
|
|||
Waar kun je nog terecht voor g60/g40 chip op maat
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#362
|
||||
|
||||
Quote:
Theibach Performance in duitsland maakt ze op maat |
#363
|
||||
|
||||
Alles van de injectoren weer lekker vers straks
|
#364
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb hem niet kunnen vinden helaas... nu is het niet heel erg opgeruimd in de loods maar ik heb toch goed gezocht dus ik denk dat ik hem niet meer heb. Sorry.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#365
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas, maar ‘t geeft niet! In ieder geval super bedankt voor de moeite |
#366
|
||||
|
||||
Quote:
op maat is met de auto op de testbank en dan software schrijven.Dat doet theibach niet |
#367
|
||||
|
||||
Quote:
Hier al gekeken/gevraagd? http://www.jdengineering.nl/ http://www.vvt-motorsport.nl/pages/.../volkswagen.php https://www.vagtechniek.nl/chiptuning/contact |
#368
|
||||
|
||||
Volgens mij doen bovenstaande geen digifant/g60 meer. Onlangs werd BB geadviseerd op het forum, ik heb hem maar bewaard: http://bbautotechniek.nl/
|
#369
|
||||
|
||||
Afgelopen week kwam ik erachter dat de gereviseerde kop die ik uit Duitsland had gekocht een A kop bleek te zijn en geen P kop. Hier kwam ik achter nadat ik een phenolic spacer voor een P kop voor de kanalen had gehangen:
Meteen de verkoper gecontacteerd en gebeld, maar die gaf telkens maar weer aan dat ik hem niet kon ruilen voor een P kop. Simpelweg omdat ik geloof te laat was en ik niet kon aantonen dat het de aangekochte kop was. Ik heb hem zwart gelakt dus dat was sowieso een dingetje. Gewoon erg dom dat ik het niet meteen gechecked heb, het staat notabene met koeienletters op de kop gestampt Maargoed, nu zit ik dus met een perfect gereviseerde A kop. Na wat wikken en wegen toch de stoute schoenen aangetrokken en de oude gescheurde kop van zolder gehaald. De spacer als referentie gepakt en begonnen met frezen: Om alle ontmoedigende reacties van de 'profi's' voor te zijn: Ongetwijfeld is het verre van een perfecte kopbewerking. Ik écht wel verstand van de dynamiek van lucht in een cilinderkop, maar het berekenen van de ideale runner en het daadwerkelijk 1 op 1 identiek frezen hiervan is gewoon nagenoeg onmogelijk. Al helemaal voor een beginner. Maar gezien toch ooit eens de eerste keer moet zijn.. Bij deze. Na een tijdje frezen en schuren komt het er dan zo uit. Het gaat mij niet om de perfecte kopbewerking maar om een poging om het geheel in ieder geval beter te laten overlopen van inlaat naar cilinderkop. Die originele poorten zouden een overgang van wel 2-3 mm hebben gehad, je maakt mij niet wijs dat die het 'beter' zouden doen dan mijn frees en schuurwerk. Tot zoverre mijn betoog, hoop dat het wat positiefs losmaakt hier! |
#370
|
||||
|
||||
Berekenen van de ideale runner en 1:1 frezen is idd niet te doen.
De lucht zal nu iig niet meer tegen een rand aanlopen wat weer zorgt voor (extra) werveling. Ik weet zeker dat dit beter is dan de 1e situatie, al zijn het misschien uiteindelijk geen resultaten om hem voor op de rollenbank te zetten. Je moet toch alles in het geheel zien straks denk ik. Alle beetjes helpen. Die spacer is wel een mooie toevoeging, een g60 wordt behoorlijk warm dus ik ben wel benieuwd of die ook echt veel geleiding tegen gaat houden. |
#371
|
||||
|
||||
Daar ben ik inderdaad ook van overtuigd. Gaat mij ook niet om dyno waardige resultaten maar een fijn lopende motor!
Ze claimen dat die spacer een verschil van 20-25 graden maakt. Lijkt mij iets aan de positieve kant maar er staan veel filmpjes online (vooral subarus) waar het toch gauw 25 fahrenheit scheelt. Doet dus zeker wel iets Ook maar meteen doorgegaan met de kop, met dit als resultaat: |
#372
|
|||
|
|||
Lekker bezig!
|
#373
|
||||
|
||||
Mooi werk Robert, jammer van die kop maar als je er op deze manier ook kunt komen waarom niet! En je doet nog wat ervaring op, altijd goed!
__________________
|
#374
|
||||
|
||||
Quote:
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. ( en eerlijk gezegd, ik had er nog nooit van gehoord, een "Phenolic Intake" )
__________________
Cabby |
#375
|
||||
|
||||
Quote:
https://yt-motorsport.eu/category/p...r-vw-g60-1-8-8v Kost ook geen drol eigenlijk! Wel ff kijken of je een P-kop (met grote kanalen) hebt of een A kop. Als je een A kop hebt kun je beter deze nemen zie ik nu net. Die sluit dan beter aan op de kanalen (of je moet lekker willen dremelen net als ik ): https://yt-motorsport.eu/category/p...audi-1-8-2-0-8v Geen idee of ze écht werken.. Zie veel verschillende meningen en resultaten online. |
#376
|
||||
|
||||
Volgens de materiaal eigenschappen zou het moeten werken.
Je inlaat zal trager opwarmen. Het direct contact tussen het goed geleiden aluminium wordt namelijk verbroken. Echter denk ik niet dat als je 30min vol gas aan het knallen bent dit nog wat doet. |
#377
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet ook niet of ze er 'vroeger' ook al waren voor de G60 hoor Tegenwoordig is alles van plastic maar dit soort pakkingen wordt in de motorsport wel veel gebruikt. Kan in ieder geval geen kwaad. Maar zou mooi zijn als je hierdoor een stukje minder warmte geleiding naar je inlaatspruitstuk hebt |
#378
|
||||
|
||||
Quote:
Na 30 min volgas gaat er vast wel iets anders eerder stuk In theorie zou dit moeten werken inderdaad, ben sowieso van plan om ook de uitlaat goed in te pakken in thermoband, denk dat het al met al een aardige reductie van de temperatuur moet waarborgen. |
#379
|
||||
|
||||
Quote:
Het wordt warm met de inlaat en uitlaat aan dezelfde kant vd cilinderkop. Titanium uitlaatwrap zal al schelen. Keramisch coaten doen ze ook wel eens, maar die wrap zal voor wat jij er mee van plan bent goed genoeg zijn |
#380
|
||||
|
||||
Quote:
Die phenolic spacer is iets voor in de marge maar voor deze kosten zei ik doen! Lekker lopen komt vast goed, wordt een mooi torretje zo. Had ik al first en shotgun geroepen? Zal ik zorgen dat de mijne met volle accu staat |