#421
|
||||
|
||||
Damn, die wielen zijn wel mooi geworden poeh
Wat betreft remmen, ik weet niet wat je anders nog precies zoekt (en waarschijnlijk weet je het zelf ook wel ) maar er zijn ook adapters om golf4/5/6 remmen op golf1 fusee te zetten. Dan heb je toch een goed setje remmen en niet heel duur in aanschaf als porsches etc. Alleen dan geen 4 pots maar gewoon zo'n knijp klauw zegmaar. |
#422
|
||||
|
||||
Lekker zeg. Mooie updates. Nu lekker afbouwen en keuren
Ik zag je vraag in mijn topic over de reducers voor de schijfremmen achter. Niet schrikken maar ik heb deze destijds besteld: https://www.bks-tuning.com/vw-golf-...re-reducer.html Dit was in de Obama tijd dus de dollar stond toen veel gunstiger als nu. Plus ik was op vakantie in Florida en had ze vanuit Miami besteld. Ze bestaan ook van een Opel GSI ofzo maar dat was destijds al een kansloze missie om ze te vinden. Misschien is het goedkoopste nu zo'n pressure valve die je kan instellen met een draaiknop maar dat weet Johan vast wel. Qua remmen heb je opties zat denk ik zo. G60 remmen zijn nog gewoon revisie setjes voor te krijgen en alles nieuw ook zowel ATE (voorheen lucas) als het iets goedkopere ATAC.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#423
|
||||
|
||||
Ik heb vorig jaar dezelfde begrenzers via bolku besteld, doe hem anders even een berichtje. Vorig jaar Maart waren ze 160 euro voor de set. Hopelijk heb je hier iets aan. Gr Sinaasboon
__________________
|
#424
|
||||
|
||||
Hij loopt! Heerlijk gevoel is dat he 😁
Wat betreft de remdrukbegrenzers....ik heb op mijn golfje een setje begrenzers van een Peugeot 205 GTi zitten. Moest alleen een verloopje tussen, maar verder past het. Zou ook dezelfde maat zijn als de bekende scirocco 16V begrenzers....en dan stukken goedkoper
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#425
|
||||
|
||||
https://archiv.golfcabrio.de/forum/...-15-von-peugeot
Ik weet helaas niet meer waar ik ze vandaan had....maar ik was dacht ik nog geen 50eu per stuk kwijt
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#426
|
||||
|
||||
Quote:
Ah, top! Daar staat wel linkje in met wat meer info (van welke auto's deze vandaan komen): http://www.bremsleitungen-online.de...-15-kennung.php
__________________
Cabby |
#427
|
||||
|
||||
Remmerij achterzijde ga ik nog eens even over nadenken dat ik daar mee wil. Voor nu laat ik dat nog even origineel (trommels). Eigenlijk wil ik daar ook overstappen naar wat er op een G60 zit,of Gof 4 klauwen, maar "alles nieuw" is nogal aan de prijs.
Voorzijde gaat in ieder geval G60 / Girling 54 remmerij worden icm 280mm schijven. Daarbij meteen draagarm / rubbers / lagers etc. vervangen dat dat straks allemaal weer 100% is. het is wachten op de postbode op het laatste pakketje met onderdelen, dan kan dat weer in elkaar. Daarnaast nog heel veel punten af te werken, maar nu 'ie loopt is dat toch wel goede motivatie om door te gaan
__________________
Cabby |
#428
|
|||
|
|||
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#429
|
||||
|
||||
Dit zijn de standaard remmen bij de cabrio met 239mm schijven
Alles er maar af halen en voorzien van G60 materiaal met bijbehorende adapters. Past toch niet helemaal... (bijna) pas gemaakt.... Er moet nog een klein hoekje uit het schild gehaald worden, dan past de klauw er ook goed op. Verschil tussen een 239mm en een 280mm schijf is toch we serieus. Ik ben benieuwd hoe dat straks gaat remmen. Achterzijde laat ik voor nu nog even wat het is.
__________________
Cabby |
#430
|
||||
|
||||
280mm is zeker een behoorlijk verschil.
Niet alleen voor het oog, maar ook met remmen ga je dit echt wel merken in een golf1. Ik ben ook benieuwd naar jouw ervaring met deze setup. |
#431
|
||||
|
||||
Dat ga je merken maar met je standaard hoofdremcilinder is het wel diep trappen. Ik zou die zeker ook upgraden.
Ziet er top uit allemaal
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#432
|
||||
|
||||
Zou het verschil zo groot / merkbaar zijn dan?
Grote HRC staat wel op m'n lijstje mocht ik aan de achterzijde de trommels gaan vervangen voor schijven. Maar bij het alleen upgraden van de remmen aan de voorzijde?
__________________
Cabby |
#433
|
||||
|
||||
Je kan het ook eerst proberen.
Die Girling 54 klauwen zijn flinke klauwen tegenover de standaard klauwen. Je kan het merken aan dat je je pedaal relatief diep in moet trappen. Mocht je dit merken en je er aan storen dan weet je waar het door komt en kun je hem alsnog vervangen Ik merkte hetzelfde bij R32 remmen op een Touran met standaard 22mm hoofdremcilinder. Ik heb daarom nu ook een 25mm geplaatst.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#434
|
||||
|
||||
Gewoon proberen, kan altijd nog en zijn de kosten niet.
Ik heb ook 25 mm van een VW T4 en een rembekrachtiger van een laat model cabrio (dichte golf is nog kleiner), heb wel schijven achter. Ik vond het remmen destijds "eng". Gevoel alsof het e.a. niet goed ontlucht, dat werd hiermee opgelost.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#436
|
|||
|
|||
Rij ook met een 25.3mm hoofdremcilinder, grote rembekrachtiger, 280 schijven, s2 dubbel zuigers .n van die remkracht verdelers op de hoofdremcilinder op een golf 1 remt super.
Ik denk dat het deze is https://boelm.nl/hoofdremcilinder-25-40-mm-10702.html
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r Last edited by VeeDubber : 04-03-2020 at 07:20. |
#437
|
||||
|
||||
Quote:
Dit is de juiste
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 Last edited by VeeDubber : 04-03-2020 at 07:20. |
#438
|
||||
|
||||
Voor de mee lezerers / mede Golf 1 G60 bouwers. Waar hebben jullie je ECU geplaatst en hoe heb je de kabelboom daar naar toe laten lopen?
Het mooiste is natuurlijk in de auto, het meest praktische is in de watergoot. Alleen heb Wanneer je er voor kiest om het in de auto te monteren zul je je kabelboom moeten gaan verlengen, wanneer je er voor kiest om het in de watergoot te plaatsen zul je ergens een vrij groot gat moeten maken voor de doorvoer. Oftewel, ik ben eigenlijk op zoek naar tips en ervaringen......
__________________
Cabby |
#439
|
||||
|
||||
Ik had met mijn 16v met g60 spul, de ecu in de waterbak liggen met een zelfgemaakt steuntje.
Bij de ecu zitten dan die 2 stekkers en vanaf daar ben ik door het schutbord waar de boom voor de ruitenwissers etc ook door gaat naar buiten gegaan en onder waar de originele boom van de motor naar binnen gaat heb ik de draden voor de digifant weer door gedaan naar de zekeringskast. Ik had wel de hele boom al uitgedunt, dus gingen maar een paar draden naar de zekeringkast. Daar heb ik met 2 losse relais het spul aan de gang gemaakt. |
#440
|
|||
|
|||
Ik heb destijds gewerkt met de steun van een cabrio met 2h blok.
Daar de ecu op pas gemaakt en zo heb je een mooie oplossing waar je kabels en leiding voldoende lang zijn en je ecu staat mooi rechtop. Bij deze een foto van een cabrio met 2h blok daar zie je rechtsboven de ecu zitten. Groeten Jan |