#1
|
||||
|
||||
Roest aan strut tower lassen
Ik ben het weer
Heb laatst m'n dorpels laten lassen, maar heb dan toch beslist om zelf ook een lasapparaat aan te schaffen en wat te oefenen, omdat ik nog wat roest rechtsachter waar de tank zit had gevonden, het lassen ging aardig goed. Nu heb ik (weeral) roest gevonden onder de dikke rubberen coating in de motorruimte aan de strut towers (geen idee hoe het in het Nederlands heet) Maar dit is niet op zo'n eenvoudige plek om te lassen. Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Is het mogelijk om het stuk waar de schokdemper op rust eruit te halen zonder al te veel te slijpen, want zoals je ziet zit er een soort van kit rond? Want het roest zit tot tegen dat stuk, en vermoedelijk ook al eronder. Of zouden jullie het anders aanpakken? Ik hoor graag jullie mening Strut tower linksvoor Strut tower Rechtsvoor Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Is het mogelijk om het stuk waar de schokdemper op rust eruit te halen zonder al te veel te slijpen, want zoals je ziet zit er een soort van kit rond? Want het roest zit tot tegen dat stuk, en vermoedelijk ook al eronder. Of zouden jullie het anders aanpakken? Ik hoor graag jullie mening Alvast bedankt
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#2
|
||||
|
||||
oeh dat is wel een vies stukje om te repareren.
geheid dat je veerpoot toren vast zit met puntlassen maar dat zal wel een drama worden om allemaal los te boren. ik zou zelf beginnen met zover mogelijk alles kaal te krijgen ,dus of slijpen of stralen en dan verder kijken hoever het roest erin zit. mogelijk dat je nog met een goeie roeststopper de bovenkant kan redden. maar zoals ik zeg, ik zou het eerst kaal maken en dan verder kijken.
__________________
I love it when a car comes together |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor je antwoord! Was vandaag begonnen met het wegslijpen van het roest, maar m'n namaak dremel ging al snel kapot , dus maar even een echte dremel kopen. Is nogal een moeilijke plek met een slijpschijf
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#4
|
||||
|
||||
Heb het roest weggeslepen bovenaan, maar uiteraard nog wat roest gevonden op een nog moeilijkere plek om te lassen. Gelukkig een niet al te groot stuk om te lassen.
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#5
|
||||
|
||||
om goed te doen, buitenvleugel eraf halen, alles aflassen, buitenvleugel er weer op.
veerpoottoren zou ik NIET losboren, als je die er scheef terug in steekt, rijd je auto nooit meer goed. en de sterkte van die puntlassen kan je zelf nooit evenaren. daarna alles GOED ontroesten, beschermlaag erover en de lasnaden goed afkitten. dan zou het niet meer mogen roesten in de toekomst. moet het snel dicht voor een paar jaar, -alles goed ontroesten met roestoplosser, slijp weg wat je kan weg slijpen -geplooid beugeltje maken, lang boven inlassen naast je veerpoottoren. -een plaatje lijmen langs de onderkant waar je dat gat hebt, zodat er geen water meer door kan -alles afkitten
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 17-02-2020 at 07:28. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de tip. De vleugel is er al af, maar het probleem is dat dat doorgeroeste aan de binnenkant van die balk zit, dus kan er niet zo makkelijk aan die balk zit, dus ik kan er enkel vanonderuit aan. Ik zat te denken zo veel mogelijk roest weg te slijpen vanonderuit, dan nog eens een roestoplosser erop, plaatje inlassen en dan de bovenkant van de veerpoot ook gewoon verder aflassen. Of is dat niet de ideale manier? Dit weekend doe ik eraan verder.
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#7
|
||||
|
||||
ah, er zit daar nog een balk, wordt een stuk moeilijker dan.
kan je de binnenkant behandelen tegen roest dan? want die lasnaden aan de binnenkant van de balk gaan wel roesten erna. door het lassen brand alle bescherming daar weg
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is een goede vraag, zal ik nog eens goed moeten bekijken. Kan er wel wax inspuiten want bovenaf zit zo'n klein gaatje. En vooraf kan ik lasprimer erin spuiten waar ik ga lassen
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#9
|
||||
|
||||
Nu nog de naad afdichten, wielkast terug in undercoating zetten, en dan ga ik ook nog wat wax door het gat spuiten, toch iets van roestpreventie dan. En dan ook nog de andere kant doen Bedankt voor het reageren! Ben blij met het resultaat
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |
#10
|
||||
|
||||
zie er idd nog goed uit
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be |
#11
|
|||
|
|||
Daar zou ik ook blij mee zijn.
Netjes |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker wel ja
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#13
|
||||
|
||||
dat heb je knap netjes gefixt
__________________
I love it when a car comes together |
#14
|
||||
|
||||
Bedankt, was m'n eerste keer dat ik laste op een plek die goed te zien is. Blij dat ik het zelf gedaan heb. If you want it you can do it
__________________
- Golf MK2 Rabbit 1992 1.3 (Daily) - Golf MK3 VR6 1992 - Golf MK3 VR6 1992 - Corrado VR6 1991 - Golf MK4 R32 |