#321
|
||||
|
||||
De Linker kant herstellen en dan eindelijk de zijpanelen er op
Stukje kooi er in voor wat extra stevigheid: Waarschijnlijk de eerste Golf Rallye met een paar smalle/normale zijpanelen op aarde 1 van de verschillen tussen de rallye en de normale Golf: Nu de andere kant: |
#322
|
||||
|
||||
En nu weer verder
Het pasmaken van de Normale panelen aan het Rallye achterpaneel: De reden waarom we de normale zijpanelen hebben gebruikt : |
#323
|
||||
|
||||
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door" |
#324
|
|||
|
|||
Wat een werk zeg
T ziet er allemaal strak uit |
#325
|
|||
|
|||
Kickuh man, echt een heel gaaf projekt!!
__________________
Audi 100 '81 (2.0D > 2.1 turbo benzine project ) Golf 4 variant (tzt on air ) Skoda Yeti 1.8TSI 4X4 (hoog is het nieuwe laag... ) |
#326
|
||||
|
||||
De tandjes, wat mooi !!
Hoe zou het zijn als jij je las- en techniekideeën / kunsten eens op een T1 zou loslaten
__________________
Alain Quote:
|
#328
|
||||
|
||||
Damn.. wat een vakwerk
|
#329
|
||||
|
||||
heel erg mooi werk! gave body kit ook
ben benieuwd waar dit heen gaat
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#330
|
||||
|
||||
Zo de knetters....dat word wederom een gave Mk2..
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#331
|
||||
|
||||
Zo, netjes zeg. Klasse werk!
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#332
|
||||
|
||||
Dit is geen restauratie meer. Je bent gewoon een nieuwe auto aan het bouwen..
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#333
|
||||
|
||||
Echt vet, zeker benieuwd naar de bodykit
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#334
|
||||
|
||||
Er is van alles gebeurd in tussentijd, maar soms lastig om te laten zien. Na al het restaureren en herstellen, komt er steeds meer tijd voor het betere werk en heb er de nieuwe motorsteunen in gemaakt voor de 2.5 5-cilinder motor. We zijn druk bezig met het maken van een goed plan voor wat de motor betreft en zal waarschijnlijk het onderblok gaan worden van de nieuwste TTRS omdat deze van aluminium is en dan met de cilinderkop van de Amerikaanse 2.5 en met een zeer grote turbo natuurlijk enz
|
#335
|
|||
|
|||
Super mooi werk weer, je oog voor detail en afwerking is echt heel groot!!
Over je motorplannen: hou je er wel rekening mee dat je, als je veel vermogen uit een DAZA/DWNA onderblok wilt halen, je deze zult moeten gaan sleeven? En waarom de keuze voor een NA cilinderkop? vanwege het niet gebruiken van de FSI? Welke ECU ga je gebruiken, aangezien de FSI op beide nokkenassen VVT heeft, en de NA heeft dat alleen op 1 nokkenas. |
#336
|
||||
|
||||
Klasse werk weer Wilco.
Het lijkt echt serieus of je een lasrobot gebruikt. Dat laswerk is echt van hoog niveau !
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#337
|
||||
|
||||
Wow echt super
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#338
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk dat je het vraagt en we sparren nog wat met de ideeën. Een fabrieks nieuwe 2.5 staat er al, maar vind het totaal pakket nog erg zwaar voor in een auto waarbij de wegligging erg belangrijk is, ondanks dat de bak maar 45KG weegt en toch sterk genoeg is voor 900NM. We zullen sowieso gaan werken met op maat gemaakte Nokkenassen en een ECU van Syvecs of Ecumaster, maar Syvecs heeft mijn voorkeur. Een inlaatspruitstuk is er ook al met dubbele injectoren en ik vind de US cilinderkop erg mooi zo zonder de FSI injectoren idd. Van sleeves weet van en is prima te betalen en valt mij niks tegen. Ik heb persoonlijk altijd mijn voorkeur gehad in de stalen onderblokken doordat ze minder vervormen/stijver zijn, maar dit aluminium onderblok schijnt toch erg goed te zijn. Doel is 800+pk met 900NM an zal waarschijnlijk een GTX40 achter gaan komen, Keuzes, keuzes |
#339
|
|||
|
|||
Wat een mooi werk om te zien. Echt klasse, heel veel bewondering over wat hier wordt neergezet en je dat wil delen.
Natuurlijk het is hobby en ook gelijk een stuk reclame, maar dan nog is het heel fraai en alles wel doordacht. Bij elk stukje denk je 6 stappen vooruit om tot je doel te komen en gaandeweg het project gewoon durf je om te schakelen naar andere ideeën en oplossingen Wat ik me wel constant afvraag?? Als deze machine klaar is of je dan nog flat out over een circuit durf te boenderen. Wetende dat bij een tikje van een ander of een stuurfoutje heel vergaande gevolgen zou kunnen hebben. (ik zou het niet kunnen..) En stiekem hoop ik dat je dit werk over 10 jaar nog steeds doet, want dan loopt mijn opgeslagen auto tegen de 40 jaar. Loop ik tegen mijn pensioen en zou geen mooier geschenk zijn. Al geloof ik wel dat het dan onbetaalbaar zal worden en er heel wat andere leukere kant en klare standaard auto's zullen zijn. Voor nu dank je voor eens in de zoveel tijd mooi lees-, kijkvoer en niet te vergeten inspiratie. Gertjan |
#340
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt, en leuk dat je dit volgt Ik zou graag wat willen toevoegen aan jouw verhaal. Voor wat het plaatsen betreft is dit niet echt als reclame bedoeld want de forums worden nog maar slecht bezocht en kost mij steeds toch weer veel tijd om alles te plaatsen en bij te houden. Ik vind de forums nog steeds veel leuker dan zoals alles tegenwoordig op het FB verloopt en hoop zo ook de forums zo veel mogelijk in leven te houden. Het is tegenwoordig veel makkelijker om een recente auto te kopen of te leasen, verlagen en er een paar dikke wielen onder te zetten enz dan om een auto volledig te restaureren en evt te bouwen naar eigen smaak. De mensen die voor dit laatste kiezen zullen minder gelukkig zijn met een kant en klare auto omdat zij ook vooral van het traject van het bouwen zullen genieten en gelijk ook de mensen zijn die niet zo veel hebben met het luxe, maar vooral op zoek zijn naar het spartaanse pure autorijden. Met het werk zit ik voor zo'n 2 jaar vol met de grotere projecten en zeg veel, vooral grote klussen af door gebrek aan tijd/capaciteit en ik ook niet groeien wil als bedrijf(je). Ik houd het klein al staat er doorgaans toch een 6-tal auto's, wil alles zo goed mogelijk bouwen en zeker niet commercieel gaan worden. Iedereen kan dan ook gewoon langs komen, bakje koffie pakken enz zonder aan een balie te moeten wachten. Ik werk minimaal 6 dagen in de week en ben zelfs op de avonden en in mijn vakantie nog aan het bellen met klanten en zullen de meeste bedrijven niet doen en kan alleen als je goed tussenweg weet te vinden tussen de hobby en het zakelijke van een bedrijf. Het laswerk en bouwen laat ik zien in de hoop dat er waardering zal blijven/zijn voor de projectauto's en dat er veel meer bij komt kijken dan even strak-maken, spuiten evt, even een dikke tor inschroeven enz. Ook zie je veel te vaak dat er wat nieuw plaatwerk bij ligt en bij de volgende foto dat alles er in zit en afgekit is zonder duidelijke foto's van hoe dit er ingelast zit omdat hier nogal veel verschil in zit van kwaliteit en probeer hier het verschil in te maken. Ik laat dan ook alles in details zien en zelfs zo ver dat veel mensen deze foto's info gebruiken om hun eigen auto klaar te maken en vind ik zeker niet erg en is leuk als je anderen ook kan inspireren. Weinig geheimen en doe ik dan ook vooral vanuit mijn hobby-gevoel. Ik doe dan ook bijna al het werk zelf en elke dag met veel plezier. Op dit forum staat ook mijn eigen hobby-auto en het is soms erg lastig als de hobby en werk in elkaar smelten, maar gaat al goed vanaf 2008 en ben voorlopig nog niet van plan om er mee te gaan stoppen. Ik kan alles waarderen, van recente auto's tot aan de Japanse auto-scene, maar dit is wie ik ben en hoe ik mijn werk doe Last edited by DutchWilco : 14-06-2020 at 15:04. |