#401
|
||||
|
||||
Ik ben al een tijdje aan het nadenken over hoe en wat met het brandstofsysteem straks als de motor erin zit.
Op dit moment zit er een bosch pomp onder de auto en een opvoerpomp van een cabrio in de tank, werkt verder prima. Nu heb ik de pomp van de Audi er van het weekend uitgepakt en als je die helemaal demonteert dan blijft er maar een klein pompje over vergelijkbaar met die er nu in de tank van de golf zit. Ik ben dus even aan het vogelen geweest en de pomp van de audi pas gemaakt op de opvoerpomp van de mk1. Weet nog niet of hij in de tank past (is een klein beetje langer) maar volgensmij moet dit lukken. Dat zou betekenen dat de bosch pomp weg kan (scheelt een boel lawaai denk ik) en ik hou dan wat extra ruimte over voor het 3-weg filter die er onder moet ivm dat een tfsi (en R32 BUB/tsi etc. trouwens ook) maar 1 aanvoerleiding naar voren toe heeft en de retour in het filtertje zit. Pomp van de Audi; Gedemonteerd; En pomp van de audi op de behuizing van de golf 1 opvoerpomp; Eerst nog wat draden omsolderen etc. en dan ga ik hem binnenkort proberen. Laat wel even weten of het goed past en voor evt. belangstellenden die willen weten hoe en wat kan ik zo even een paar foto's uploaden wat er veranderd moet worden. Nu eerst een ijskoud biertje uit de koeling pakken |
#402
|
||||
|
||||
Ja, ik moet ook naar zo’n 3 weg filter met ingebouwde drukregelaar. Ik heb bij Koskamp zo’n Bosch filter mee laten komen een tijd terug maar daar staat niet op welke aansluiting wat is. Weet jij dat al?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#403
|
||||
|
||||
Quote:
Ja weet ik wel. Vlgs mij staat het er bij mij wel op, maar zal vanavond hier wel even een foto uploaden. Ik denk dat ik die harde slangen van die snelklik koppelingen af ga afhalen en dan proberen daar weer 8mm benzine slangen op te zetten. |
#405
|
||||
|
||||
Quote:
Haha ja dat is jammer Quote:
Dankjewel! Ik ben nog niet zover als jou maar probeer lekker door te gaan, Plan is eigenlijk deze zomer nog rijden en een paar meetings pakken. |
#406
|
||||
|
||||
@Roy, hier nog de beloofde foto's mbt aansluiten 3 weg filter. Bij mijn filter staat het er ook op, maar hierbij toch nog even;
Output naar motor/brandstofrail: Op onderstaande foto is zwart de aanvoer vanuit de tank en blauw is de retour naar de tank. |
#407
|
||||
|
||||
Nice! Bedankt! Staat er bij mij dus niet op
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#408
|
||||
|
||||
Quote:
Geen probleem. Normaal is het ook niet erg, dan zie je zo hoe het zit |
#409
|
||||
|
||||
Vandaag het casco de deur uit gedaan..
Alles wat ik nodig had is eraf gehaald en eindelijk weer wat meer ruimte nu. Morgen de bezem er ff goed door en de troep wat opruimen en dan kan de golf naar binnen En weg is de donor......... |
#410
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt. Ik bouw het nu echter om van een 2 leidingen systeem naar een systeem met alleen een aanvoerleiding op druk net als jij. En dan zijn bovenstaande plaatjes wel waardevol Dus nogmaals dank!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#411
|
||||
|
||||
even weer een kleine update
Hallo, even weer een update met de werkzaamheden tot nu toe..
Eerst vorige week de golf 1 weer thuis in de garage gezet; Motorkabelboom er vast uitgehaald om deze straks met de tfsi boom te koppelen; Verder zou ik een boutset in het differentieel van de bak laten zetten maar om een lang verhaal kort te maken, het contact met deze partij liep wat stroef en moeizaam waardoor ik heb besloten zelf de handen uit de mouwen te gaan steken. Ik had gehoopt wat extra tijd te besparen op deze manier, maar dat wordt hem helaas dus niet. Zelf vind ik een versnellingsbak een dom 'dood' ding om aan te werken, maar het is even niet anders Hier op de werkbank gezet: Begonnen met het demonteren van de schakelklok en de bak flenzen; Flenzen en kapje van de 5e versnelling los: Nog een paar foto's; Tandwielen met een poulietrekker van de assen gehaald. En het bakhuis eraf: Tandwiel casette eruit: En de "boosdoener" Alle tandwielen etc gecontroleerd en bak ziet er verder goed uit van binnen. Ik heb deze zo los aangeschaft, geen km stand bekend. Maar komt van een tdi dus die zal wel aardig zijn best hebben gedaan in de jaren. Toch 1 lager kunnen vinden die niet meer helemaal OK was en deze moet vervangen worden (op de foto kan je het denk ik net zien wat er aan de hand is). Iemand hier die veel van deze bakken af weet toevallig? Ik heb nl. het lager eruit maar de code is zeer slecht leesbaar. ik denk dat er op de rand staat: 45410 maar er staat ook nog iets voor en dat kan ik niet meer lezen. Als iemand weet welk lager het is scheelt dat weer wat uitzoekwerk haha Dit was m eerst weer even |
#412
|
||||
|
||||
Staat het niet op de rand van het lager of van de schaal?
Ik zal straks even kijken wat ik nog aan documentatie heb van deze bakken. Er staat me ook iets bij dat je het lager op spanning moet brengen met shims met behulp van een meetklok.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#413
|
||||
|
||||
Ik heb gisteren de hele documentatie van 02A (en 02J) samengesteld voor mijn eigen bak! Stuur je email even via pb dan stuur ik m op
|
#414
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt, shim zit onder de schaal van het lager. Met inelkaar zetten ga ik er even mee naar een kennis die de juiste spullen heeft. Schijnt ook dat de witte pasta bij de dealer weg het beste is om de bak weer mee af te dichten. |
#415
|
||||
|
||||
Quote:
Dat zou heel handig zijn! Ik stuur je een pb Robert! |
#416
|
||||
|
||||
Quote:
Je zou m moeten hebben! |
#417
|
||||
|
||||
Klopt! Hij is binnen, thanks!!
|
#418
|
||||
|
||||
Inmiddels weer een stukje verder..
Van de geklonken staafjes de koppen eraf geboord en met de pers eruit geduwd. Slaan met een moker oid wil ook wel maar dit gaat beter zonder de boel te beschadigen. Ook een nieuw lager besteld omdat er 1 niet fris meer was en direct gemonteerd; Bouten bij Schaap & Bron gehaald en boel tips gehad van de afdeling revisie en zoals gewoonlijk weer super-supergoed geholpen daar Ook nog van die stalen verbindingsplaatjes meegekregen, die zitten normaal niet bij zo'n setje met ARP boutjes. Gemonteerd: Bak weer deels inelkaar: Nu alleen nog her en der goed schoonmaken. De boutjes om de bak weer mee inelkaar te zetten heb ik ff schoongemaakt en bij de verzinkerij achtergelaten om ze elektrolytisch te laten verzinken. De bak wordt 2K zwart gespoten en dat lijkt straks netjes ipv zo weer inelkaar zetten met de oude bouten. Daarnaast kwam ik erachter dat er onder aan het bakhuis 1 oortje af geknapt was. Eerder nooit gezien maar met het omkeren en schoonmaken viel het mij op. Ik heb de plaat die tussen de bak en de motor komt even als mal gebruikt. Nu kan deze straks ook vast aan het carter van de BWA motor. Opzich geen must, maar wel mooi dat het toch vast kan. Schijnt dat een mk3 bak wel de gaten aan de onderzijde wel op de juiste plaats heeft en het bakhuis van een mk4 niet. Maar dit heb ik me laten vertellen, dus weet niet of het ook echt zo is. Ik heb er nooit echt op gelet en op moment even geen vergelijkingsmateriaal liggen In ieder geval wil zo'n 02A wel goed lassen, die nieuwere (vooral 6) bakken van golf 5/6/7 zit veel magnesium in en dat wil echt helemaal niet maar dit wil super. Oortje er weer aan: Nu wachten op de verzinkerij en dan de bak weer inelkaar zetten... Iemand nog tips welke vloeibare pakking te gebruiken om de bak dicht te maken? Dat witte spul van de dealer? Of iemand goede ervaring met een andere soort? Dan hoor ik het graag! |
#419
|
||||
|
||||
NETJES !!!!
|
#420
|
||||
|
||||
Lekker bezig Johan!
__________________
|