#1
|
|||
|
|||
versterken golf chassis
Mensen,ik had een vraag die mij bezig houd al een tijd.
hoe en op welke plekken kan ik mijn golf versterken. heb vaak gehoord dat mensen de veerpoot houders (weet ff niet hoe deze heten) rond vast lassen. En het volledig lassen van het carroserie maar waar wordt deze dan compeet gelast,ik bedoel op welke punten dan wel. MvG Giovanni |
#2
|
||||
|
||||
ik denk niet dat dat goed kan zijn anders hadden ze dat wel in de fabriek gedaan
maar waarom wil je dat doen dan |
#3
|
||||
|
||||
Ik heb bij de mijne de beide veerpoten laten doorlassen evenals de bodem net achter de voorschermen.
|
#4
|
||||
|
||||
je kunt natuurlijk ook de extra balken die in een cabrio zitten gerbuiken dat is goed genoeg maar hoeveel pk's wil je er in hangen als je bang bent dat het krom gaat, dan moet je otch wle in de buurt van de 500
|
#5
|
||||
|
||||
Idd, als je het echt robuust wil maken dan zou ik idd ook voor balken uit een cabrio gaan.
__________________
- 1981 Audi 100 CD5E - 1983 Golf C 1.3 rood - 1983 Golf C 1.6D geel - 1982 Jetta 1.3 legergroen |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
vergeet niet dat de jongste type 1 inmiddels 21 jaar oud is en dat blik hoe dik het ook is metaal moe wordt en door lassen is altijd goed als het maar profesioneel gebeurt en 500 pk of 50 pk maakt geen ruk uit zodra je je type 1 een gaat verlagen of grotere wielen gaat monteren krijg je altijd meer stress in je body van je wagen. elke kuil in het wegdek dreunt stukje bij beetje je wagen de vernieling in wil je je auto perfect behouden verlaag hem niet rijd rustig of rijd niet en laat hem binnen staan
__________________
webmaster [url="https://www.facebook.com/pages/Vwnoord/616307265111643[/url] |
#7
|
|||
|
|||
Of wel een wat stugger onderstel, en rij beheerst...
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
supersport schroefsetje bijvoorbeeld, lekker stug rij je vanzelf erg beheerst over onze hollandse drempels :p |
#9
|
||||
|
||||
sorry dat ik het zeg maar dat van metaal moeheid kan ik echt niet met je eens zijn
het zou theoretich mogelijk zijn maar vaak loopt de theorie niet samen met de praktijk dus het spijt me kan ik niet met je eens zijn |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Was dat nou voor onzin. Sorry hoor. Maar elk metaal heeft last van metaal moeheid. Waarom een golf van 25 jaar niet dan??
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#11
|
||||
|
||||
doorlassen van de veerpoothouders is zeker geen overbodige luxe.
ik had vroeger een scirocco16v mét veerpootbruggen die zeer laag en stug was en na jaren van zeer verlaagd rijden gingen toch de veerpoothouders scheuren en los te laten! dus als je toch bezig bent....... |
#12
|
||||
|
||||
Doorlassen is zeker een goed middel om je wagen te beschermen tegen scheuren. Laat dit wel door iemand doen die er verstand van heeft i.v.m. kromtrekken van het metaal bij het lassen.
|
#13
|
||||
|
||||
Ik ook maar een kleine reactie
Je kunt de auto verstevigen door hem door te lassen en/of te verstevigenen met buis/kokers etc. Een normale auto is flexibel gebouwd. Dit wil zeggen dat de auto zo gebouwd is is dat een kleine torsie mogelijk is. Dit hebben ze gedaan om de levens duur van de auto langer te maken. De auto vervormt wel maar blijft binnen het platische gebied van vervorming. Dit kan heel lang goed gaan. Verstevig je de auto nou door middel van doorlassen, dan heeft de auto minders kans op torsie (ideaal in racerij). Nadeel is dat er grotere krachten op het plaatwerk komen te staan wat scheuren tot gevolg kan hebben. Het is een beetje afhankelijk wat je met de auto wilt. Waneer je je auto verlaagd is het aan te bevelen om veerpootbrugen te monteren. Doordat de vering meestal harder is bij een verlagingset worden de krachten op het plaatwerk groter. Door deze veerpootbruggen maak je de auto iets stijver op de punten waar het nodig is. Hopelijk genoeg info gr |
#14
|
||||
|
||||
tja hoe ver wil je gaan? rolkooitje helpt ook al en is ookniet zo moeilijk
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#15
|
||||
|
||||
Als je wilt doorlassen, dan moet je dit met lassen van ongeveer 2 cm doen, en dan om de 3 centimeter. Dus niet met 1 lange naad dichtlassen, dit is onnodig en daarbij wordt je auto alleen maar zwaarder.
|
#16
|
||||
|
||||
jah maar een lange las is stukken mooier en dat maakt qua gewicht nauwelijks iets uit hoor. maar ik ga nu wel de naden dichtlassen van mijn cabrio bij de veerpoot, is mooier als hij onder de moterkap gecleaned is, en steviger
|
#17
|
||||
|
||||
Gewoon doorlassen idd, cabrio is btw al steviger als een normale 3 of 5 deurs. Omdat de cabrio geen vast dak heeft is de auto op andere punten al versterkt. Deuren, onder dasboard, raamstijl...........
|
#18
|
||||
|
||||
Wat houdt dat doorlassen eigenlijk in? Ik ben maar een leek, dus was even benieuwd...
__________________
- Golf MK4 2.0, 1999 - Honda CBR 900 RR Fireblade, 1998 ZU RISIKEN UND NEBENWIRKUNGEN LESEN SIE DIE PACKUNGSBEILAGE UND FRAGEN SIE IHREN ARTZT ODER APOTHEKER |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
kijk de veerpoothouders zou ik zowiezo wel vast laten lassen,maar het doorlassen van de carroserie,wat moet ik me hierbij eingelijk voorstellen. waar word de auto in hemelsnaam doorgelast,op welke punten dan wel. |
#20
|
||||
|
||||
het is wel even wat anders maar denk gooi het effe in de groep...
ik heb ooit een Escort gedaan op me werk die op verschillende plaatsen gelast moest worden ivm zwaar getunde turbo motor... heb daar hoekprofielen ingelast die aan de binnenzijde langs de dorpel liepen... alle mogelijke lasnaden aan de voorkant afgelast... ook een keer een corsa a gedaan daar heb ik een complete rally kit ingelast... die jongen had dat besteld in engeland... bestond uit een 8 tal stukken plaatwerk die onder de motorkap op verscheidene plaatsen ingelast moesten worden... ook hier heb ik weer alle lasnaden die mogelijk waren afgelast... dus er is vanalles mogelijk misschien is er voor een golf ook wel zo een set te krijgen ergens...
__________________
T1 panel 1964 Sold Golf 1 LS 1.8 DX 1981 |