#1
|
||||
|
||||
Hier is ie dan: Pirelli W65 Lhasa Grün
Hoi allemaal,
Na lang wikken en wegen en het bekijken van diverse Golfs 1 heb ik de knoop doorgehakt: het is een GTI geworden uit 1983, een W65 Pirelli (171 G34), dus een echte die vrijwel helemaal compleet is. Gekocht bij de jongens van Funky in Friesland. Er missen alleen het leren stuurwiel, een stripje op het kofferbakdeksel, twee kapjes op de veerpoten in de motorruimte en een 1800 uitlaat (is de uitlaat van een 1600). De auto is ooit goed gerestaureerd en die restauratie is al weer een tijd geleden. Wat is top?
Wat is minder en ga ik verbeteren?
Ik ga er voorlopig maar even van genieten, gewoon beetje bij beetje opknappen. Ik heb vast nog wel dingen vergeten. Benieuwd naar de foto's? klik dan hier . Last edited by slk-A3 : 29-04-2020 at 07:43. |
#2
|
||||
|
||||
Mooi verslag en nog mooiere golf!
|
#3
|
||||
|
||||
zoals ik al eerder zei,
gewoon een echt onverprutst ding ,wat bij het hierheen halen vanuit Duitsland al eens (gedeeltelijk) gedaan is.. niet eens gerestaureerd of gelast,enkel gespoten waarschijnlijk.. mijn eigenste witte die ik ook zelf invoerde rond dezelfde tijd had er een zus van kunnen zijn kwa staat en kilometers kapje in het dash voor de 'choke' is hetzelfde gebleven tot einde der Golf 1 cabrio productie..is misschien nog wel nieuw leverbaar (voor 130€ ex ofzo..zou mij niks verbazen) de koppeling zou makkelijk de eerste nog kunnen zijn ..soms zijn ze met een ton op..soms pas 1,5 ton later, ligt aan de vorige eigenaren.. als je toch de motorruimte wilt opfrissen ook blokje en dergelijke ,is dat de uitgelezen kans om die te vernieuwen.. het is namelijk bij een GTI veeeel handiger om de motor langs onder eruit te laten zakken..(aangezien je een 2 kollomer hebt).gelijk een Spaghettie achter de motor knopen is dan ook een uitgelezen mogelijkheid mocht je dat ambieeren kom je anders ook nooit fatsoenlijk bij.. kan me niet schelen wat een ander zegt ,de bak en motor spiltsen in de auto is gewoon een hel..ik heb het meerdere keren gedaan op beide manieren ..als 1 van de Torxbouten op de homokineten dol is ben je de sjaak.. lampjes van het dashboard ,stelt niet zoveel voor..de omlijsting en radio eruit stuur eraf..,klokkenspel eruit en je ziet ze vanzelf zitten, uurtje werk.. nogmaals ..je had er ook eentje kunnen kopen van 6 of 7 of minder ,die minder compleet,meer rot en afgeragd was..maar daar word je uiteindelijk ECHT niet vrolijk van..laat staan de kosten dat zoiets meebrengt.. veel plezier er alvast mee..zal wel lukken.. |
#4
|
|||
|
|||
Prachtige aanwinst. Heel trots op zijn en van genieten!!
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#5
|
||||
|
||||
Knap ding!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#6
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad een hele fraaie !!
Stukje bij beetje aanpakken en de puntjes op de i zetten. Succes, en hou ons hier op de hoogte aub !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#7
|
||||
|
||||
zeker een Mooie Golf GTI.
|
#8
|
||||
|
||||
Mooi ding. Lhasa Grün was ook mijn eerste Pigo in 1996, naar mijn mening de mooiste W65 kleur.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#9
|
||||
|
||||
Hele nette wagen! Top dat je een topic hebt aangemaakt
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Gaaf ding!
__________________
Instagram/AndreBusser |
#11
|
|||
|
|||
mooie auto
__________________
My Golf is my image |
#12
|
|||
|
|||
|
#13
|
||||
|
||||
Nette auto!
Veel plezier ermee.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#15
|
||||
|
||||
Schitterend ding. Op de 2e foto, helemaal rechtsboven valt trouwens nog een heel klein stukje van 'n Jetta 1 te zien viel me op.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#16
|
||||
|
||||
Mooi hoor! Goed verzekeren en op slot zetten zodat je er lang van kan genieten
__________________
'10 Skoda Yeti '95 Golf GT |
#17
|
||||
|
||||
Wie kan me vertellen waar bij de GTI van 83 de onderdrukslang die verbonden is met de MFA aan het spruitstuk (?) zit. De slang zit aan het combi-instrument, gaat de motorruimte in en zit daar los. Ik kan het maar niet vinden. Aan de achterzijde van het spruitstuk zit wel het blauwe onderdrukslangetje dat aan de onderdrukdoos aan de verdelerkap zit. Maar ik zie geen andere aansluiting....
Dit slangetje bedoel ik |
#18
|
||||
|
||||
Quote:
Die zit op dat ding met die witte schijf boven je kleppendeksel, waar nu dat parkertje ingedraaid zit, tuutje is afgebroken bij jou. Horen twee tuutjes in te zitten, een met een groen dopje en de andere komt de mfa vacuumslang op.
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R Last edited by Mk1driver : 01-10-2019 at 21:00. |
#19
|
||||
|
||||
correct..breken wel meer af..
|
#20
|
||||
|
||||
Is lastig aan te komen, zijn allemaal afgebroken en poreus, ik heb er met moeite nog een kunnen vinden.
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |