Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #441  
Old 21-06-2019, 18:21
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Je kan de warmdraai regelaar uit elkaar halen en de pin terug duwen.
Daarna weer in elkaar zetten , brandstof drukmeter aansluiten en de pen net zolang beetje bij beetje naar binnen tikken totdat je de juiste regeldruk hebt bereikt.

De systeemdruk moest ik iets verhogen anders kreeg ik de regeldruk niet binnen tolerantie. Systeemdruk stel je af met vul ringen.

Toevallig heb dit onlangs gedaan met mijn eigen mk1 GTI.

Die liep al sinds ik hem kocht koud te arm en dat is nu dan eindelijk perfect opgelost.
Midlock brandstof drukmeter set was een dure jongen maar dankzij deze set heb ik de mk2 16v KR ook perfect afgesteld nadat ik alles uit elkaar had gehaald en schoongemaakt. Alle dichtringen vervangen.

Op zowel de mk1 als mk2 zie ik verstelbare spinnenkoppen zitten , die kun je dus per cilinder afstellen.
Dat wil ik nog weleens overhoop halen

Grt Yal
Reply With Quote
  #442  
Old 21-06-2019, 19:59
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by yal
Je kan de warmdraai regelaar uit elkaar halen en de pin terug duwen.
Daarna weer in elkaar zetten , brandstof drukmeter aansluiten en de pen net zolang beetje bij beetje naar binnen tikken totdat je de juiste regeldruk hebt bereikt.

De systeemdruk moest ik iets verhogen anders kreeg ik de regeldruk niet binnen tolerantie. Systeemdruk stel je af met vul ringen.

Toevallig heb dit onlangs gedaan met mijn eigen mk1 GTI.

Die liep al sinds ik hem kocht koud te arm en dat is nu dan eindelijk perfect opgelost.
Midlock brandstof drukmeter set was een dure jongen maar dankzij deze set heb ik de mk2 16v KR ook perfect afgesteld nadat ik alles uit elkaar had gehaald en schoongemaakt. Alle dichtringen vervangen.

Op zowel de mk1 als mk2 zie ik verstelbare spinnenkoppen zitten , die kun je dus per cilinder afstellen.
Dat wil ik nog weleens overhoop halen

Grt Yal


Ik heb op mijn brandstofsysteem een drukmeter staan waardoor ik de druk kan bekijken.
Heb ook al enkele maal de warmdraai regelaar open gehaald eigenlijk is het niet meer dan een veer met een pinnetje die op een membraam druk en de doorstroom dicht drukt. Door het bimetaal dat opwarmt drukt het tegen de veer in waardoor doorstroom vermakelijkt. Maar veel kan je niet veranderen aan de warmdraairegelaar denk ik.
Reply With Quote
  #443  
Old 22-06-2019, 16:21
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Warm draairegelaar kun je wel verstellen , misschien heb jij er een andere opzitten. Die van een 16v is makkelijker te verstellen.

Ik heb o.a het verwarmingselement verwijderd en toen de pen naar van binnenuit naar buiten geduwd.
Toen in elkaar gezet en pen beetje bij beetje naar binnen getikt tot de druk goed was.

Ik kan geen foto's meer uploaden , deze zit vol.
Hoe verwijder ik oude foto's??


grt yal
Reply With Quote
  #444  
Old 22-06-2019, 21:26
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default







@spucknapf159 , zie foto's hierboven.
Zo stel je de druk af t.h.v. nummer 349 pin naar buiten/boven duwen.

Groetjes Yal
Reply With Quote
  #445  
Old 26-06-2019, 21:54
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Van mij zit dit stukje vast in het huis, is niet regelbaar

Reply With Quote
  #446  
Old 03-07-2019, 21:19
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Met de warmdraai regelaar is het orde gekomen.
Vandaag de laatste afstellingen van de motor gedaan.
Onderanderen ontsteking afgeregeld (6 graden voorontsteking)
De brandstof druk beetje opgedreven met een rondel achter de veer te plaatsen op de spinnenkop.
Zodanig de de systeemdruk en de gewone druk van warmdraai regelaar bij een warme motor maar 1,5bar verschilt
Systeemdruk staat op een 5 bar en de wijzer van de meter staat mooi stil dus ben ik zeker dat drukaccumulator ook zijn werk doet ander zou de wijzer staan trillen.
Co afgesteld moet normaal tussen de 0,5 en 1,5 zijn volgens de voorschriften,
Maar dit is wat magertjes motor loopt mooier met co op 2
en de max. tolerantie op keuring is tot 4 co

Nog een paar werk puntjes om de wagen volledig af te werken.
-remdrukregelaar die op de achteras zit lekte heb deze gedemonteerd en uitgekuisd zat veel troep in. Maar nu verliest hij nog remolie in de midden waar precies een klein rubber luchtgaatje. Zal denk ik een nieuwe moeten zoeken

-Lampje van olie druk in dashboard werkt niet alles uitgemeten en het blijkt de diode te zijn

-moet ook nog een claxon vinden bevestiging ervoor is niet links aan de chasistop maar in de midden van de voorbouw. Weet niet welke er op een gti hoort te zitten ik dacht een dubbele claxon?...

-en nog de luchtbuis van onderaan in de voorbouw tot op de luchtfilterbak.

Last edited by spucknapf159 : 03-07-2019 at 21:31.
Reply With Quote
  #447  
Old 10-07-2019, 19:45
DJFD6 DJFD6 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2014
Posts: 121
Default

Claxon 2x hangen onder linker balk aan een bumperbevestingingsbout.

__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983
Reply With Quote
  #448  
Old 11-07-2019, 09:49
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Quote:
Originally Posted by DJFD6
Claxon 2x hangen onder linker balk aan een bumperbevestingingsbout.




Dat dacht ik ook maar op mijn kabelboom zit de aansluiting in de midden.
Reply With Quote
  #449  
Old 11-07-2019, 10:11
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Quote:
Originally Posted by spucknapf159
-remdrukregelaar die op de achteras zit lekte heb deze gedemonteerd en uitgekuisd zat veel troep in. Maar nu verliest hij nog remolie in de midden waar precies een klein rubber luchtgaatje. Zal denk ik een nieuwe moeten zoeken


Bijna niet meer te vinden
Reply With Quote
  #450  
Old 11-07-2019, 20:41
heinz74's Avatar
heinz74 heinz74 is offline
Postwhore
 
Join Date: Jul 2012
Posts: 1,361
Default

de kabelboom van de claxon is 1 stekker..de hoorns hebben een apart kabelboompje
Reply With Quote
  #451  
Old 11-07-2019, 23:50
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

Quote:
Originally Posted by golf fahrer
Bijna niet meer te vinden


van polo of opel gebruiker
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #452  
Old 12-07-2019, 07:39
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Ah ok. Wist ik niet.

Heb je referentie?

Last edited by golf fahrer : 12-07-2019 at 09:45.
Reply With Quote
  #453  
Old 30-07-2019, 16:36
Ryckaert Ryckaert is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Oct 2016
Posts: 15
Default

Heb ik een jaartje geleden hier bij ide besteld, plaatselijke onderdelen leverancier. Kost wel wat geld maar nooit geen problemen meer
__________________
Golf 1 GTI 1979,1982,1983
Reply With Quote
  #454  
Old 11-08-2019, 16:36
Mk1driver's Avatar
Mk1driver Mk1driver is offline
Forum junkie
 
Join Date: May 2006
Posts: 1,723
Default

Quote:
Originally Posted by spucknapf159
een kleine update,
klaar voor de hoedenplank


kleine herstellingen aan de plank gedaan ziet er als nieuw uit nu


komt tot zijn recht


spoiler en roostertjes in voorbouw staan er ook op dankzij WOBSHOP


voorbumper gemonteerd en de 2 witte vinnetjes achter de grille zijn nu ook zwart, op vorige foto waren ze nog wit



Kan het niet goed zien op de foto, horen er twee open roosters in een gti voorfront?
__________________
BMW E30 325i
Golf 7 highline business R
Reply With Quote
  #455  
Old 11-08-2019, 16:50
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 741
Default

Dacht niet dat er 2 roosters in horen.
Misschien 1 open rooster, passagierskant.
Reply With Quote
  #456  
Old 24-09-2019, 11:24
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Klopt er zitten 2 roosters in passagierskast is een dichte rooster bestuurderskant is open rooster voor wind doorlating voor de radiator.
Reply With Quote
  #457  
Old 24-09-2019, 11:29
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Iemand die weet waar ik aan een remdrukverdeler of remdrukbegrenzer kan geraken oem nummer 811614151?
Deze dingen zijn nergens meer voorradig en is het enige onderdeel die ik nog mis om mijn golf volledig klaar te hebben.
De mijne lekt in de midden van het huis zit een klein origineel gaatje waaruit hij lekt en repair setje voor deze bestaat ook niet dacht ik.
Reply With Quote
  #458  
Old 03-10-2019, 18:18
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Nog enkele laatste details.

Hitteschild pookhoes



Nummerplaat houder



Enige probleem wat me tegenhoud om met de wagen eens een toertje te doen is die remdrukbegrenzer op foto te zien waar hij lekt: is een gaatje om de lucht in en uit te laten als plunjers open of toe duwen.





Naar deze buis ben ik ook nog op zoek. Zit van de voorvouw nazr de luchtfilter bak. Diameter 60

Reply With Quote
  #459  
Old 03-10-2019, 20:23
golfcabriolet's Avatar
golfcabriolet golfcabriolet is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 1,557
Default

remdrukbegrenzer van andere auto pakken.
is de enigste oplossing.
of er veel geld voor betalen een originele,als je nog een vind.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet.
VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983.
Reply With Quote
  #460  
Old 23-12-2019, 22:47
spucknapf159 spucknapf159 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2013
Posts: 231
Default

Inmiddels een remdruk begrenzer gevonden die niet lekt

Maar nu een nieuw probleem...
Bleek ook nog dat de remservo of rempot niet de juiste was.
De pen binnenin die op de remdruk verdeler drukt was te kort,
Waardoor ik rempedaal al halfweg moest ingedrukken vooraleer ik de remverdeler aanraakte en daarmee praktisch geen rem had.
Dan maar een andere remservo gestoken waarvan de pen +_ 3 cm langer is
(een die evenwijdig met uiteinde van de servopot zit daar waar je de remdrukverdeler op schroef) en nu heb ik meteen druk op de remdrukverdeler als ik rempedaal bedien.

Dan maar eens een ritje mee gaan doen. Wat blijkt alle versnellingen werken goed. Alle versnellingen waren dan ook netjes op de pook as afgesteld geweest.
Enkel zodra je wat snelheid + 25 km/u maakt komt een dreunend/schrapend geluid uit de boite. Het enige aan de wagen dat niet was vernieuwd. Maar dat kan je pas weten zodra je er eens mee rijd ook.. want motor en boite had ik nooit horen draaien.
Dus vandaag dan maar de boite gedemonteerd en ben van plan nu deze ook volledig te vernieuwen en te kijken wat er aan de hand is. Want toen ik de olie van de boite 10 jaar geleden afliet kwam daar maar 0,5l olie meer uit. Dus de tanden konden geen olie meer opsmijten in boite waardoor de lagers droog draaiden. Ik denk deze donderdag een open te gooien fotos volgen
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum