|
||||
|
||||
1991 Jetta GLX 16v:info?
Hallo,
Ik ga morgen kijken naar een 1991 Jetta GLX 16v automaat. Wagen is in goede staat en lage kilometerstand. Belgische wagen (zelf ook Belg). Iemand meer info over dit model? Foto’s? Zou wagen ombouwen naar manueel, eventueel ABF in leggen. Maar indien iemand meer info heeft, altijd welkom. |
|
|||
|
|||
Zijn die ooit origineel als automaat geleverd?
Ik zou het persoonlijk jammer vinden om er een andere motor in te bouwen. Zeker als je er opnieuw een 16v inlegt.
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, als er al een 16V in zit zou ik die gewoon laten zitten, toch zeker als het origineel een 16V is! |
|
||||
|
||||
Originele motor mag gerust blijven, automaat vind ik persoonlijk iets minder en zou ik wisselen.... was. Ook de reden van mijn vraag hier, automaat heb ik nog niet tegen gekomen voordien...
|
|
||||
|
||||
Een jetta gtx 16V zie je sws bijna nooit.
Kameraad van mij had er vroeger 1 een donker grijze. Was een mooi ding en ook de enige die ik in het 'echt' gezien heb. Zat een apart interieur in en de 16v natuurlijk, mooi spul. |
|
||||
|
||||
Snap je motor plannen ook niet helemaal.
Misschien kan je wat vinden in deze folder. Heel onderaan staat in alle gevallen 5-bak zowel 112pk als 139pk.
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 09-09-2019 at 08:35. |
|
||||
|
||||
Motorplannen zijn:
a) Automaat er uit en manueel er in. b) INDIEN originele motor niet top meer: ABF met manueel er in. Liefst de originele motor houden dus maar automaat ben ik niet zo een fan van. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de link naar de folder. Ik ga vanmiddag kijken naar het voertuig, dan weet ik meer! |
|
||||
|
||||
Die automaat zou ik er inderdaad ook snel uithalen, heb mn twijfels over hoe goed die het 16V blok tot zijn recht gaat laten komen.. Met een 5-bak ga je sowieso meer plezier uit de motor halen.
|
|
||||
|
||||
Wagen gezien vanmiddag:
Trommels achteraan Kleine schijven vooraan Klokje ipv toerenteller WEL een GLX 16V Badge Case closed dus Verkoper vond het weldegelijk een 16V want "het staat er toch op"? |
|
|||
|
|||
Dat is grappig
|
|||
|
|||
Jammer. Link naar advertentie o.i.d.?
|
||||
|
||||
Jammer wel!
Hopelijk niet te veel tijd verloren met zulke onzin... |
|
|||
|
|||
was waarschijnlijk weeral een ad zonder deftige foto's anders had je het zo ook al kunnen zien
|
|
||||
|
||||
Dit was de advertentie:
https://link.2dehands.be/m1453838264 Inderdaad wazige foto's, anders had ik aan de remmen al kunnen zien dat hte niet klopte. Ook geen spoiler op kofferdeksel. Had in bericht gevraagd of het 1.8 16v was => ja 139 pk op papier =>ja Nu, de wagen staat op 2,5 km van het kantoor, dus maandag tijdens de middagpauze even naartoe geweest, 30 min verloren maar geen drama.... |