#1
|
||||
|
||||
Golf 2 Pasadena '91
Ik lees en kijk graag op het Volksforum, dus nu is het weer mijn beurt om wat bij te dragen! Geen spannend en snel project hier, maar ook wel leuk om te zien denk ik!
Omdat het bloed toch kruipt waar het niet gaan kan... ben ik onlangs weer in het bezit gekomen van een leuke Golf 2! Destijds mijn diesel uit 1986 weggedaan vanwege verandering van werk en overgestapt naar andere merken. Maar die auto is me altijd bijgebleven. Inmiddels zijn we weer jaren verder en jeukten mijn handen; er moest weer een Golf 2 komen. Een flinke tijd gezocht, toen ik tegen een advertentie aanliep van een Pasadena uit 1991 met 1,3 injectiemotor. Zonder apk, had een jaar stilgestaan want de ruitenwissers en kachelblower deden het niet. De lage kilometerstand en eerlijke staat hebben me doen overtuigen werk te maken van deze Golf. Contact met Jan (hier van het forum) gehad en die adviseerde de zekeringkast te vervangen. Eentje bij 'm opgehaald en geplaatst; probleem opgelost! Later een apk geregeld, de auto overgeschreven, betaald en mee naar huis genomen. Het betreft een Pasadena uitvoering met bij aankoop 99.786 km op de teller. Compleet met volledige historie; fantastisch! Het jaar stilstaan doet een auto niet veel goed. dus er was wel werk aan de winkel. Niet erg, want dat was ook het idee; een opknapper in nette staat. Hier een detailfoto van hoe de Golf erbij stond: Dus wat wat doen we als eerste? Juist, de auto flink gewassen en het kunststof weer mooi zwart gemaakt, voorbumper opnieuw vastgeklikt: Als je dan ziet wat je hebt staan na een dag poetsen voel ik me wel trots, wat een nette Golf, al zeg ik het zelf! Dat had ik ook wel gezien bij de bezichtiging; je moet even door de viezigheid heen kijken. De staat van de auto is goed, dorpels e.d. wielkasten, randen bij voorraam allemaal in een heel keurige staat. Het onderstel had ook aandacht nodig. Door het stilstaan wordt dat toch wel rap slecht. Met een staalborstel op de boormachine de boel toch weer redelijk netjes kunnen krijgen en behandeld. Ik heb geen foto's van hoe het er voorheen uitzag, maar ik had een aardig veger-en-blik vol met roestschilfers. De voorremmen ook uit elkaar gehad en weer gangbaar gemaakt. Geen overbodige luxe. Achteras ook beetje opgeknapt. De tankbanden en uitlaat volgen nog! Daarna zelf de distributieriem gewisseld, voor mij een hele uitdaging (want eerste keer ooit), maar met wat hulp op afstand en een HOW-TO goed gelukt. Ook de nokkenaskeerring vervangen, samen met een oliedruksenor. Daarmee een behoorlijke olielekkage opgelost. Daarnaast nog wat kleine zaken eraan gedaan; Nieuwe pookhoes, nieuw raammechanisme, nieuw kleppendekselpakking geplaatst, jaloezie van mijn oude Golf had ik nog bewaard en hier weer ingebouwd en nog wat andere kleinigheden. To do: nog een andere set wielen. Ik heb stalen 14 inch wielen met zwarte naafkappen gekocht die moeten worden opgeknapt. Ik wil iets verlagen, maar bekijk nog even hoe en wat, een trekhaak monteren, de kachelkleppen moeten vervangen worden en ik zoek nog een nette antenne. Wordt vervolgd! Last edited by Ralfons : 19-08-2019 at 15:00. |
#2
|
||||
|
||||
Kijk! Hij ziet er alweer een stuk frisser uit!
Mooi verslag ook |
#3
|
||||
|
||||
Dat is een heel net exemplaar !
Iets verlagen inderdaad en een setje leuke wielen zullen hem nog fraaier maken. Je zou i.p.v. de 14 inch stalen velgen ook 15 inch staal van een G60 kunnen zoeken. Ik had dat onder mijn Mk1, en dan i.c.m. een setje naafdeksels van een Caddy Mk2. Staat ontzettend netjes.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#4
|
||||
|
||||
Gaaf man! Leuke auto, fijn dat je hem in ere wilt houden!
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, heb 2 maanden geleden ook een Pasadena gekocht.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#6
|
|||
|
|||
Die is er al veel op vooruit gegaan
Zijn die 99.000 km ook de echte kilometers of is de klok al een keer rond geweest ? Als het de echte zijn dan heb je echt een zeldzaam lage km stand Misschien is dit iets voor je ? http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=143396 Goed bezig iig |
#7
|
||||
|
||||
Auto knapt goed op zo!
Lekker bezig!👌🏼 |
#8
|
|||
|
|||
Nice!
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#9
|
||||
|
||||
Knappe basis!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#10
|
||||
|
||||
Mooi opgeknapt hoor! Heb je ineens een hele andere auto!
Wat heb je voor de bumpers/wielranden gebruikt als ik vragen mag? |
#11
|
||||
|
||||
Bedankt voor de leuke reacties!
V.w.b. de velgen; Ik heb nog gekeken naar zo’n set 15 inch G60 velgen. Die lagen echter aan de andere kant van het land, dus heb het voor nu even zo gelaten. Langzaamaan wordt het inderdaad een frisse Golf! Natuurlijk heeft ook deze wat kleine aandachtspunten, maar die lopen we na! De kunststof delen heb ik behandeld met gekookte lijnolie. Daar heb ik goede ervaringen mee; het blijft lang zitten en is betaalbaar! Oja, De km-stand is origineel; het RDW vindt dat, maar ook de onderhoudspapieren zeggen dit. Afgelopen weekend verdween de maagdelijke eerste 0 voorgoed van de teller…: Verder begon ik aan de volgende klus: Juist, de bekende kachelkleppen! Het is nog een aardige tour om de boel eruit te krijgen, maar uiteraard gelukt. Dat het geen overbodige luxe was het kleppenschuim te vervangen laat deze foto wel zien: Vervolgens de halve stad afgezocht naar een stuk fatsoenlijk afzuigkappenschuim en dit gemonteerd met poly-montagekit. De randen iets langer gehouden, zodat de kleppen ook goed afdichten: Daarna de boel al foeterend weer ingebouwd, want 't komt nog precies om die unit op de juiste plek te krijgen. Ik heb zelfs de voorstoelen eruit gehaald (kon ik gelijk die geleiderails doorsmeren) om m'n lijf in een fatsoenlijke positie te kunnen manoeuvreren. De kachelmotor ook gelijk schoongemaakt en gesmeerd. Nieuwe weerstand ga ik nog regelen; voor nu redden we ons met alleen stand 3. Ik zit er in ieder geval weer netjes (en warm) bij!: Last edited by Ralfons : 19-08-2019 at 08:44. |
#12
|
||||
|
||||
haha, het bekende probleem idd. vaak gedaan vroeger.
het wordt makkelijker na 2 of 3 keer |
#13
|
||||
|
||||
Ook gelijk die radiator vervangen? Als die net zo oud is als de auto zal hij het eerdaags ook voor gezien houden...
Leuke klusjes
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#14
|
|||
|
|||
Die velgen in die link zouden deze wagen wel goed passen.
Mooi ding zeg. Zuinig op zijn!
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#15
|
||||
|
||||
Leuke klusjes inderdaad! En goed te doen met alle info die op het web is te vinden en een beetje gezond boeren verstand.
Voor wat betreft de kachelradiator heb ik de oude teruggeplaatst. Deze zag er nog goed uit, heb ik op druk getest en ik heb gelezen dat in de latere modellen deze radiateuren beter zouden zijn (?) Hoe dan ook; het zit, het werkt, ik ben tevreden. Verder met de wielen! Hier in de buurt vond ik een stel Golf 2 stalen GTI wielen. 14 inch; besloten ze klaar te maken. Hoe? Deze keer gekozen voor spullen van de Action. Gelijk een mooie test of het een beetje duurzaam is allemaal Naast gewone primer en hoogglans zwart deze spuitbussen gebruikt: De staat van alle wielen was zo. Behoorlijk gebruikt: Vervolgens het hele spul geschuurd: De resten roest heb ik behandeld met de roestomvormer. Hierna een laag gewone primer erop: Hetzelfde geldt voor de binnenkant van de wielen. Schuren, roestomvorming, primer en hoogglans zwart: Laatste deel is de voorkant van de velg; Deze gespoten met velgenzilver en uiteindelijk een laagje hoogglans blanke lak. Na heel wat avonden zweten, schuren en spuiten ligt er dan iets moois op de werkbank: Vers rubber (gekozen voor ContiEcocontact's maat 175/65 R14, iets smaller dan origineel) , naafkappen en dopjes voor op de bouten maken het af: Uiteindelijk zijn de velgen best goed gelukt vind ik zelf. Ze hadden een inch groter mogen zijn (we kijken rustig rond), maar voor nu een hele verbetering ten opzichte van de andere wielen. De tijd zal leren hoe duurzaam de spuitbussen zijn. Mooie test Last edited by Ralfons : 30-08-2019 at 08:04. |
#16
|
|||
|
|||
Ik zeg je mag er trots op zijn.
Past goed bij de rest van de auto... Je kan deze velgen ook gewoon houden en verbreden en hem dan verlagen. en er helemaal niks meer aan doen...
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#17
|
||||
|
||||
Dat ziet er ontzettend netjes uit !! Mooi ook die Mk2 Caddy naafdoppen, maakt het geheel helemaal af.
Goed werk !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#18
|
||||
|
||||
zo, netjes hoor !
|
#19
|
|||
|
|||
Dat ziet er gaaf uit zeg. Goed bezig.
__________________
Jubi Mk3 |
#20
|
||||
|
||||
Bedankt allemaal voor de leuke reacties! Leuk dat de aanpassingen worden gewaardeerd, ondanks dat 't geen 'snel' project is
Afgelopen tijd nog een klusje gedaan. Bij mijn vorige Golf ging op een gegeven moment de tankdop steeds verder naar buiten tegen het tankklapje hangen. Uiteindelijk was de bevestiging boven in het spatbord geheel weggerot. Dit wilde ik nu voorkomen. Samen met de tankbeugels die behoorlijk verroest waren een goede reden om de boel eens los te halen! En dat was nog redelijk eenvoudig! De tank een heel eind leeggereden uiteraard en begonnen met het lossen van de tankbeugels en de bouten bovenin het spatbord. Niet vergeten om ook de leidingen en stekker bovenop de tank los te maken. De beugel in het spatbord was gelukkig nog in goede staat. Ik heb alles ontdaan van zand en modder en preventief de boel nog behandeld. De tankbeugels kan je nieuw kopen, maar waarom, als je een staalborstel en een paar spuitbussen hebt? Voor en na: Zo zien ze er dan allemaal uit: Vervolgens alles in omgekeerde volgorde weer gemonteerd. Ziet er weer fraai uit (gelijk de onderkant schoongemaakt) ! |