#441
|
|||
|
|||
Je kan de warmdraai regelaar uit elkaar halen en de pin terug duwen.
Daarna weer in elkaar zetten , brandstof drukmeter aansluiten en de pen net zolang beetje bij beetje naar binnen tikken totdat je de juiste regeldruk hebt bereikt. De systeemdruk moest ik iets verhogen anders kreeg ik de regeldruk niet binnen tolerantie. Systeemdruk stel je af met vul ringen. Toevallig heb dit onlangs gedaan met mijn eigen mk1 GTI. Die liep al sinds ik hem kocht koud te arm en dat is nu dan eindelijk perfect opgelost. Midlock brandstof drukmeter set was een dure jongen maar dankzij deze set heb ik de mk2 16v KR ook perfect afgesteld nadat ik alles uit elkaar had gehaald en schoongemaakt. Alle dichtringen vervangen. Op zowel de mk1 als mk2 zie ik verstelbare spinnenkoppen zitten , die kun je dus per cilinder afstellen. Dat wil ik nog weleens overhoop halen Grt Yal |
#442
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb op mijn brandstofsysteem een drukmeter staan waardoor ik de druk kan bekijken. Heb ook al enkele maal de warmdraai regelaar open gehaald eigenlijk is het niet meer dan een veer met een pinnetje die op een membraam druk en de doorstroom dicht drukt. Door het bimetaal dat opwarmt drukt het tegen de veer in waardoor doorstroom vermakelijkt. Maar veel kan je niet veranderen aan de warmdraairegelaar denk ik. |
#443
|
|||
|
|||
Warm draairegelaar kun je wel verstellen , misschien heb jij er een andere opzitten. Die van een 16v is makkelijker te verstellen.
Ik heb o.a het verwarmingselement verwijderd en toen de pen naar van binnenuit naar buiten geduwd. Toen in elkaar gezet en pen beetje bij beetje naar binnen getikt tot de druk goed was. Ik kan geen foto's meer uploaden , deze zit vol. Hoe verwijder ik oude foto's?? grt yal |
#444
|
|||
|
|||
@spucknapf159 , zie foto's hierboven. Zo stel je de druk af t.h.v. nummer 349 pin naar buiten/boven duwen. Groetjes Yal |
#445
|
|||
|
|||
Van mij zit dit stukje vast in het huis, is niet regelbaar
|
#446
|
|||
|
|||
Met de warmdraai regelaar is het orde gekomen.
Vandaag de laatste afstellingen van de motor gedaan. Onderanderen ontsteking afgeregeld (6 graden voorontsteking) De brandstof druk beetje opgedreven met een rondel achter de veer te plaatsen op de spinnenkop. Zodanig de de systeemdruk en de gewone druk van warmdraai regelaar bij een warme motor maar 1,5bar verschilt Systeemdruk staat op een 5 bar en de wijzer van de meter staat mooi stil dus ben ik zeker dat drukaccumulator ook zijn werk doet ander zou de wijzer staan trillen. Co afgesteld moet normaal tussen de 0,5 en 1,5 zijn volgens de voorschriften, Maar dit is wat magertjes motor loopt mooier met co op 2 en de max. tolerantie op keuring is tot 4 co Nog een paar werk puntjes om de wagen volledig af te werken. -remdrukregelaar die op de achteras zit lekte heb deze gedemonteerd en uitgekuisd zat veel troep in. Maar nu verliest hij nog remolie in de midden waar precies een klein rubber luchtgaatje. Zal denk ik een nieuwe moeten zoeken -Lampje van olie druk in dashboard werkt niet alles uitgemeten en het blijkt de diode te zijn -moet ook nog een claxon vinden bevestiging ervoor is niet links aan de chasistop maar in de midden van de voorbouw. Weet niet welke er op een gti hoort te zitten ik dacht een dubbele claxon?... -en nog de luchtbuis van onderaan in de voorbouw tot op de luchtfilterbak. Last edited by spucknapf159 : 03-07-2019 at 21:31. |
#447
|
|||
|
|||
Claxon 2x hangen onder linker balk aan een bumperbevestingingsbout.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983 |
#448
|
|||
|
|||
Quote:
Dat dacht ik ook maar op mijn kabelboom zit de aansluiting in de midden. |
#449
|
|||
|
|||
Quote:
Bijna niet meer te vinden |
#450
|
||||
|
||||
de kabelboom van de claxon is 1 stekker..de hoorns hebben een apart kabelboompje
|
#451
|
||||
|
||||
Quote:
van polo of opel gebruiker
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#452
|
|||
|
|||
Ah ok. Wist ik niet.
Heb je referentie? Last edited by golf fahrer : 12-07-2019 at 09:45. |
#453
|
|||
|
|||
Heb ik een jaartje geleden hier bij ide besteld, plaatselijke onderdelen leverancier. Kost wel wat geld maar nooit geen problemen meer
__________________
Golf 1 GTI 1979,1982,1983 |
#454
|
||||
|
||||
Quote:
Kan het niet goed zien op de foto, horen er twee open roosters in een gti voorfront?
__________________
BMW E30 325i Golf 7 highline business R |
#455
|
|||
|
|||
Dacht niet dat er 2 roosters in horen.
Misschien 1 open rooster, passagierskant. |
#456
|
|||
|
|||
Klopt er zitten 2 roosters in passagierskast is een dichte rooster bestuurderskant is open rooster voor wind doorlating voor de radiator.
|
#457
|
|||
|
|||
Iemand die weet waar ik aan een remdrukverdeler of remdrukbegrenzer kan geraken oem nummer 811614151?
Deze dingen zijn nergens meer voorradig en is het enige onderdeel die ik nog mis om mijn golf volledig klaar te hebben. De mijne lekt in de midden van het huis zit een klein origineel gaatje waaruit hij lekt en repair setje voor deze bestaat ook niet dacht ik. |
#458
|
|||
|
|||
Nog enkele laatste details.
Hitteschild pookhoes Nummerplaat houder Enige probleem wat me tegenhoud om met de wagen eens een toertje te doen is die remdrukbegrenzer op foto te zien waar hij lekt: is een gaatje om de lucht in en uit te laten als plunjers open of toe duwen. Naar deze buis ben ik ook nog op zoek. Zit van de voorvouw nazr de luchtfilter bak. Diameter 60 |
#459
|
||||
|
||||
remdrukbegrenzer van andere auto pakken.
is de enigste oplossing. of er veel geld voor betalen een originele,als je nog een vind.
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#460
|
|||
|
|||
Inmiddels een remdruk begrenzer gevonden die niet lekt
Maar nu een nieuw probleem... Bleek ook nog dat de remservo of rempot niet de juiste was. De pen binnenin die op de remdruk verdeler drukt was te kort, Waardoor ik rempedaal al halfweg moest ingedrukken vooraleer ik de remverdeler aanraakte en daarmee praktisch geen rem had. Dan maar een andere remservo gestoken waarvan de pen +_ 3 cm langer is (een die evenwijdig met uiteinde van de servopot zit daar waar je de remdrukverdeler op schroef) en nu heb ik meteen druk op de remdrukverdeler als ik rempedaal bedien. Dan maar eens een ritje mee gaan doen. Wat blijkt alle versnellingen werken goed. Alle versnellingen waren dan ook netjes op de pook as afgesteld geweest. Enkel zodra je wat snelheid + 25 km/u maakt komt een dreunend/schrapend geluid uit de boite. Het enige aan de wagen dat niet was vernieuwd. Maar dat kan je pas weten zodra je er eens mee rijd ook.. want motor en boite had ik nooit horen draaien. Dus vandaag dan maar de boite gedemonteerd en ben van plan nu deze ook volledig te vernieuwen en te kijken wat er aan de hand is. Want toen ik de olie van de boite 10 jaar geleden afliet kwam daar maar 0,5l olie meer uit. Dus de tanden konden geen olie meer opsmijten in boite waardoor de lagers droog draaiden. Ik denk deze donderdag een open te gooien fotos volgen |