#1
|
|||
|
|||
Plotseling hoog stationair
Sinds gisteren loopt mijn mk2 plots een dikke 3000 rpm stationair . Dit gebeurde onder het rijden daarvoor liep hij ook al wat aan de hoge kant (koud was het goed ,warm liep hij te hoog)
Vacuumslangen en wax termostaat al gecheckt maar dit lijkt in orde . Iemand nog tips ? Ik zie het probleem zo niet op het eerste oog Gaat om een 1300 mh motor met pierburg 2e3
__________________
Polo 6 r - vvt / mk2 1300 Last edited by Mikeeh : 29-07-2019 at 22:53. |
#2
|
||||
|
||||
Heb je geen vacuumlek, bijvoorbeeld richting rembekrachtiger?
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#3
|
||||
|
||||
Spuit tijden dat de motor draait eens wat remreiniger rondom het inlaatspruitstuk en de slangen (pas op voor een hete uitlaat !) als de motor nog harder gaat draaien heb je daar een vacuum lek.
Suc6! |
#4
|
||||
|
||||
Controleer eens of je chokeklep wel helemaal open staat als hij warm is. Mijn golfje deed precies hetzelfde....koud prima, warm te hoog. Bleek dat de chokeklep in een vaste stand was gezet mbv een tiewrap
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
|||
|
|||
Het gekke is dat de stand van de chokeklep als ik hem handmatig open houd bijna geen verschil maakt . Slang naar rembekrachtiger lijkt zo op het oog goed maar die zal ik eens los halen
__________________
Polo 6 r - vvt / mk2 1300 |
#6
|
||||
|
||||
Wat sixpack ook schrijft; busje remmenreiniger gebruiken!
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#7
|
|||
|
|||
Bij mijn 1.3 NZ was de distributieriem een tand verkeerd afgesteld met als gevolg hoge stationair.
Het ontstekingshuis kun je makkelijk wat verdraaien (met de motor aan) om dat te testen (of die beter gaat lopen). Twee moertjes lossen en draaien maar. Misschien even goed merken wat de huidige stand is! |