#361
|
||||
|
||||
Super dik project hoor! Bedankt weer voor de update, die turbo zo naast het blok ziet er ook dik uit!!
__________________
|
#362
|
||||
|
||||
Thanks mannen!!!
|
#363
|
||||
|
||||
Serieus project weer!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#364
|
||||
|
||||
Zo goed bezig, mooi spullen! ben erg benieuwed hoe je de Ohlins dempers icm met de passat fusees goed werkend gaat maken met de jusite geometrie etc.
|
#365
|
||||
|
||||
Quote:
Boerenverstand en goed geluk hahaha. Met de standaard fusees had ik behoorlijk veel last van bumpsteer. Vergeleken met de standaard fusees lijkt het, naast het lichtere gewicht, allemaal net wat beter uit te komen. Zoals met alles, zal de praktijk het echter moeten uitwijzen. Ter info heb ik onderstaand plaatje even van golfmkv.com 'geleend'. Ik zal van de week even de maten van een G60 fusee ter vergelijk erbij zetten. Ik kan ze nu zo snel niet terugvinden. Mijn fusees komen overigens overeen met de S3/Cupra fusees. Ik ben nog opzoek naar een setje TT mk2 fusees om te proberen, al denk ik dat de kortere stuurarm van het S3/Cupra fusee meer het gewenste (kort en direct) stuurgedrag geeft. Last edited by Extremy : 12-06-2019 at 13:31. |
#366
|
||||
|
||||
Serieuze werken weer! erg gaaf
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#367
|
|||
|
|||
mooi project hoor... ik heb nog een nieuwe set fusees van een Golf 7 GTI Clubsport liggen, interesse misschien?
|
#368
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor het compliment! Wat betreft de fusees, ik pas even. Het kost allemaal al zat en ik wil dat hok met de huidige spullen eerst weer eens op de weg zien te krijgen |
#369
|
||||
|
||||
Gisteren een start gemaakt met het spruitstuk. Voor een eerste poging ben ik zover behoorlijk blij met het resultaat.
Nu even wachten tot het overige materiaal en de wastegate binnen zijn. Het subframe en de draagarmen zijn ook zo goed als klaar. Origineel weegt dit rond de 15kg, ik kom op een kleine 9kg uit. De EMU is verkocht en besloten om een BLACk aan te schaffen. Dit in combinatie met een dbw gasklephuis en extra sensoren geeft net ff wat meer mogelijkheden voor de toekomst. En als laatste heb ik ook een pedal box aangeschaft deze wordt in combinatie met een mercedes DBW gaspedaal gemonteerd. Last edited by Extremy : 15-08-2019 at 08:03. |
#370
|
||||
|
||||
Ziet er al goed uit dat spruitstuk en subframe! Kreeg je dat biertje bij de EMU geleverd?
|
#371
|
||||
|
||||
Quote:
Die moest ik gewoon in de winkel halen, er zat nog geeneens een sticker bij hahaha. |
#372
|
||||
|
||||
Mooie goodies! Dat uitlaatspruitstuk ziet er gaaf uit zeg
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#373
|
||||
|
||||
Quote:
+1 en de rest! |
#374
|
||||
|
||||
Ziet er super dik uit allemaal, ben heel erg benieuwd naar deze raket op wielen als die klaar is.
__________________
|
#375
|
||||
|
||||
Thanks voor de complimenten mannen!!
Door het lekkere weer heb ik niet zo heel veel tijd in die schuur/ sauna doorgebracht, maar desondanks toch een kleine update. Het spruitstuk is zo goed als klaar om gelast worden: Wastegate is binnen gekomen. Ik heb hierbij gekozen voor de 44mm klep van GFB. Dit zou qua maat perfect moeten zijn voor mijn huidige turbo en de geplande upgrade. Vooral de prijs kwaliteit verhouding vind ik van GFB erg netjes. Hier heb ik de wastegate gemonteerd. Uiteraard had deze ook een ‘show’ plekje bovenop kunnen krijgen, maar op deze plek had ik een zee van ruimte en dit maakt de routing richting downpipe ook veel simpeler. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk zo laag mogelijk te monteren (de turbo niet maar dat had andere redenen) en alle beetjes helpen. Het subframe is helemaal klaar op de steun naar de bak toe na. Ik krijg deze week nog wat baksteunen binnen en dan pak ik degene die het best uitkomt. Voor nu lijkt dit een nieuwe Polo GTI baksteun te worden daar ik die kan inkorten (is van staal). De TT ‘dogbone’ is te lang (mocht iemand interesse hebben komt met poly insert). Ik heb de koelslang aansluitingen op de kop vervangen door AN aansluitingen. Zo kan ik de leidingen naar de kachel en turbo netjes uit staalomvlochten teflon slang maken. |
#376
|
||||
|
||||
Deze week heb ik eindelijk de laatste steun, van het subframe naar de transmissie, kunnen maken. Eerst wilde ik een steun zonder rubbers gebruiken (twee heim-joints) maar uiteindelijk toch ervoor gekozen om een steun met demping te nemen. Omdat de plaats beperkt is, moest ik iets samenstellen en uiteindelijk is het een golf en polo steun combinatie geworden. In de toekomst zal ik er een chique aluminium versie (met PU rubbers) van maken.
Verder laat ik de plaatjes even het woord doen En hier dan eindelijk het blok op alle drie de eigen steunen |
#377
|
||||
|
||||
Erg netjes geworden!
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#378
|
||||
|
||||
netjes!
|
#379
|
||||
|
||||
Thanks mannen!!
|
#380
|
||||
|
||||
Supermooi werk weer!
|