|
||||
|
||||
Afwachten, nog eventjes en dan vrooom!
|
|
||||
|
||||
Blijft een vreemd gebeuren daar bij het RDW en wordt met 2 maten gemeten....beetje jammer.
Ik zou mijn golf nooit op kenteken kunnen krijgen volgens een keurmeester in Groningen. Te extreem (?) en herkomst blok onbekend. Hij zou me rechtstreeks doorsturen naar Lelystad.....terwijl hij de auto niet had gezien. Uiteindelijk via een omweg contact gekregen met een aardige man van kantoor Groningen, die me zei dat als ik een verklaring erbij deed hoe en wanneer ik aan het blok ben gekomen en het motornummer goed leesbaar zou zijn, dat het geen enkel probleem moest zijn. Ik ben uiteindelijk naar Heerenveen gegaan,omdat daar veel meer liefhebberij zou zijn volgens de fora. Daar ook de verklaring ingeleverd en uiteindelijk met complimenten van de keurmeester goedgekeurd. Kennis van me heeft onlangs zijn golf 1 16V laten keuren in Groningen. Ook met alleen een factuur van een tuner. Gewoon goedgekeurd... Je moet dus net de geschikte keurmeester treffen. Bedoel ik dus niet eentje die alles blind goedkeurt, maar eentje die onze hobby begrijpt en waardeert
|
|||
|
|||
Wij hebben een jetta mk1 met een Mercedes 3.0 td met achterwielaandrijving omgekeurd. Enkel factuur van de motor met het motornummer erop ingeleverd. Geen enkel probleem. Was ook extreem maar men vond het goed gebouwd.
Mijn alfa giulia zit een 2.4 5 cilinder jtd commonrail diesel ingebouwd met een eigenbouw achteras en weinig originele giulia delen. Ook daar enkel factuur met motornummer ingeleverd. Jetta was al wat jaren terug dat hij is omgekeurd maar de alfa is nog geen jaar geleden. Beide keren in Venlo. Probleem bij de rdw is dat elke keurmeester wat anders doet. Je moet de herkomst van de motor aantonen en dat doe je met een factuur. Er wordt niet gevraagd om aan te tonen dat de motor niet gestolen is. Hebben ze de ombouw hierop officieel afgekeurd dan zou ik bezwaar aantekenen bij de rdw met bovenstaande argumentatie. Grote kans dat als er iemand anders naar kijkt het zo geregeld is. Kennis heeft een audi 80 met v8 ombouw. Was op iets onbenulligs afgekeurd en zou te extreem zijn en naar Lelystad moeten. Eigenaar heeft bezwaar aangetekend en auto is opnieuw bekeken door andere keurmeester en werd goedgekeurd. In ieder geval succes! |
|
||||
|
||||
Juist, ik heb ook goede ervaring met Venlo (iets minder met Arnhem) met ombouw projecten.
|
||||
|
||||
Zojuist te horen gekregen dat hij goedgekeurd is!!
En het echte vermogen komt ook op kenteken. Nu nog even geduldig afwachten op de papieren.. |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd!!!
|
||||
|
||||
Goed nieuws! Proficiat! Knalle maar
|
|
||||
|
||||
Netjes! Gefeliciteerd man
|
||||
|
||||
Nice! Ook weer bijzonder dat je opgegeven vermogen op het kenteken komt te staan...normaal gesproken houden ze zich aan het vermogen wat bij de motorcode hoort...of je er nou een uitdraai bij hebt of niet.
Maar dit is helemaal mooi natuurlijk! Kom je ook een keer in Assen naar het circuit?
|
||||
|
||||
Mooi dat dat ook gelukt is!
|
|||
|
|||
Quote:
Natuurlijk, dat is hij aan zijn noordelijke volgers verplicht. |
|
||||
|
||||
Thanks Allen! Ben er erg blij mee dat 't gelukt is!
Quote:
Ja klopt, heb ook wel enigzins aangedrongen, maar ben blij dat het er op staat! En nu officieel op de site ook: En ja ik kom zeker naar een keer naar Assen! Wanneer moet ik nog zien maar dan meld ik het hier! |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha zo is het even sparren met je Clio! die volg ik ook nog steeds |
|
|||
|
|||
Quote:
Ben bang dat er weinig te sparren valt met jouw gewicht en vermogen, maar ik zou het wel heel leuk vinden. Ook leuk dat je mijn topic volgt. Ik heb nog steeds de planning om 19 juli de avondsessies te doen op Zandvoort. |
|
|||
|
|||
Eindelijk na 11jaar genieten, en dan nog legaal ook.
Veel plezier ermee
|
||||
|
||||
gaaf! gefeliciteerd super gaaf dat alles gelukt is
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Thanks! Genieten lukt erg goed, gisteren een lekker groot rondje gereden, en je kon de smile niet van mijn kop halen!
Onderin gebeurt er niet super veel maar na zo'n 4-5k toeren gaat hij er echt heel rap vandoor. Hij heeft wat last van torquesteer wat te verwachten is, maar dat maakt juist de beleving extra leuk Ook de balancebar van de remmen nog wat aangepast en hij remt nu ook als een malle, goed doseerbaar ook. Ik moet wel echt wat aan het aanzuiggeluid gaan doen want het klinkt super maar is voor op straat wel vrij heftig.. Ik ga zoeken naar een geschikte airbox, al wordt dat ben ik bang wel lastig ivm de ruimte tot de motorkap. |
|
||||
|
||||
Klasse kerel !! En lekker van genieten nu...
|
|||
|
|||
Gaaf man, kan je eindelijk rijden!!
Quote:
Is er al een filmpje?