#421
|
|||
|
|||
Ja dit zijn idd banjobouten die daar horen te zitten
Maar mijn vraag was of dit een banjobout was met terugslag klep in of niet Maar het horen gewone banjobougen te zijn de banjobout met terugslagklep zit aan de pomp onderaan de wagen. |
#422
|
|||
|
|||
Enkele van de laatste ontbrekende onderdelen
Om het tot in de puntjes af te werken |
#423
|
||||
|
||||
Cool, al die nieuwe stickers !!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#424
|
||||
|
||||
Waar hoort die sticker "do not strike with hammer" origineel op?
|
#425
|
|||
|
|||
|
#426
|
||||
|
||||
Dat is nog eens duidelijk uitgelegd Frank, of niet dan
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#427
|
||||
|
||||
Nou zeg dat! top!
|
#428
|
||||
|
||||
Quote:
|
#429
|
||||
|
||||
Dat had ik wel verwacht maar had m nog nooit gezien!
|
#430
|
|||
|
|||
Brandstofpomp houder gezandstraald en gespoten
Hoort er op de plaats van mijn pink waar het silentblokje zich bevind nog een beugel te komen? Want nu zit de pomp redelijk hoog gemonteerd als ik de silentblok in het beugeltje voorzien in de carrosserie bevestig. De rubber van rond de pomp zit tegen de leiding geplet van mijn benzine tank. Want in de namaak houders zag ik deze U beugel zitten. En weet niet of dit op de originele houders ook zo was? Die namaak houders zijn wel anders gemaakt dus et kan dat het op de originele niet hoeft te zitten maar dan is het wel wat raar aan de leiding die uit de tank komt. |
#431
|
||||
|
||||
Quote:
Bij uw pink hoort inderdaad nog een beugel. Wellicht even kijken op catcar.info daar staat heel veel informatie op over onderdelen per bouwjaar. Hoe komt u aan die stickers? Ik ben op zoek naar de sticker voor op de rempomp.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#432
|
|||
|
|||
Idd daar zit nog een beugel tussen nr 23 Zal deze zelf moeten maken vrees ik. Tenzij hier nog iemand een heeft liggen Bedankt voor de tip van catcar.info De stickers heb ik gekocht in set komt van: https://oem-carstickers.com/index.p...ar-sticker-set/ |
#433
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb die beugel niet dubbel. Bedankt voor de site van de stickers.
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#434
|
||||
|
||||
volgens mij moet ik er nog 1 hebben.
zal morgen wel even kijken
__________________
VW Golf 4 Cabriolet. VW Golf 1 oettinger 8v GTI 1983. |
#435
|
||||
|
||||
het meeste van die stickers zit NIET in een 82er GTI..sowieso dat stickertje van het kleurnummer niet..die staat gewoon op de sticker met barcode op het achterpaneel..
het enige wat je eigenlijk nodig hebt is de caution sticker aan de binnenkant achterklep,bandenspanning en brandstofsoort in de linker B stijl, een oud type ´danger high voltage´sticker op de binnenkant motorkap..misschien die ´nahenstort´ op de ruitenwissermotor en bobine (niet altijd,ligt aan bouwjaar en of ooit vervangen) het stickertje op de dynamo..en het gele kleppenstel stickertje op het kleppendeksel.. de rest heb je niks aan..zijn of voor een ander type of nieuwer dan '82 de belangrijkste heb je waarschijnlijk niet.. dat zijn de barcodesticker in de B stijl en de optiesticker tegen het achterpaneel..want dit zijn voertuigspecifieke stickers.. het stickertje voor distributiewissel zou je kunnen doen ,al deed men dat in de jaren 80 zo nog niet ,later pas en dan plakte men dat nog al eens in de B stijl.. |
#436
|
|||
|
|||
Is voor een 81er. Ja een complete set was goedkoper dan stickertje per stickertje te bestellen. Maar die rood-oranje heb ik ook nodig voor op de motor van de ventilator. Alsook de danger waarschuwing voor op de radiator kap. En als ik het goed heb staat er toch een kleurcode in de rand waar het reservewiel zit?
En op de bobijn hangt er ook altijd een sticker. Je hebt er met een rode sticker, een gele of een groene. Het merendeel van de stickers zal wel van pas komen. Laatste onderdelen zijn toegekomen van Ierland. En ook het ontbrekende beugeltje van de benzinepomp houder. Straks even alles aansluiten en injectoren testen op de wagen zelf alsook de koudstart sproeier. Alles monteren en motor proberen starten! historisch moment na zo lang aan de wagen te hebben gewerkt. Last edited by spucknapf159 : 09-05-2019 at 23:45. |
#437
|
|||
|
|||
Quote:
Waar heb je de kartonnen radiatorbekleding vandaan? Ik mis deze nog in mijn GTI.
__________________
Golf I GTI W65 Pirelli L90E 1983 |
#438
|
|||
|
|||
De radiator kartonnen komen van www.vwgolf1.com
Maar blijken de vekeerde te zijn Deze voor gti zijn al 10 niet meer leverbaar. Op foto heb ik 10a en 12a nodig deze die ik nu heb zijn nr 11 en 12 |
#439
|
|||
|
|||
De laatste dagen alle bekabelingsdraden uitgespit, uitmeten kleuren moeten volgen en terug een hoop demonteren :p.
Vele dingen op de wagen deden het niet. Bijvoorbeeld deze (toch enkel uren tijd aan verloren): Standlicht links achter deed het standlicht linksvoor niet, easy was enkel het lampje Standlicht rechts voor en achter niets. -Lampen gecontroleerd alles was goed. -Dan aan de schakelaar gekeken gaf ook contact door. -Richtingsaanwijzer bekeken want rechter pinker zonder contact aan geeft ook standlicht rechts, bleek ook contact te geven enkel geen standlicht die brand. -Massa punten gecontroleerd was ook goed. -zekeringen ook ok. Zijn er 2 links en rechts zijn gescheiden -dan maar beginnen testen met een extra kabel: De standlichten doorverbinden met het draadje dat alle standlichten op 1 zekering zitten namelijk de zekering van de linkse standlichten en wonder bij wonder ze werkten. Maar daarmee was het probleem nog niet opgelost. Dan verder gaan meten, als ik met mijn testlamp de zekering voor de standlichten rechts uitmeet brande lampje zeer zeer miniem van mijn testlamp. Dan maar zekering eruit gehaald, en wat bleek toen had ik volle stroom op het onderste contact van de zekeringkast waar de bakeliet zekering in past. Contactbovenaan geen stroom wat normaal is zonder zekering. Andere zekering erin zelfde probleem Terug er uit terug en terug volle stroom. Dan doorverbonden met kabel, schroevendraaien zodra je contact maakt valt stroom weg. Dan maar opnieuw vanaf het begin kabels via kleur beginnen volgen en uitmeten wat bleek het ronde kopje van een draadje van een van de stekkers die op de zekeringskast geklikt zitten gaf geen contact door. Dan maar met een klein boortje tussen mijn vingers het contact terug zuiver gemaakt stekker terug op de zekeringskast geklikt en ... Oef het werkte standlichten rechts branden. Dankzij deze nuttige link die ik graag met jullie deel kon ik alles mooi volgen, volgens kleuren en uitleg. http://www.cabby-info.com/Files/ElectricalSystem.pdf Ook veel problemen op kunnen lossen door contacten van de zekeringskast waar de bakeliet zekeringen op zitten te kuisen. Kwam door ouderdom en beetje occidatie. Ook ruitenwissermotor werkte niet daar bleek het probleem de motor zelf. Tot nu toe werkt alles zoals het hoort. Enkel ontbreek ik nog de brandstofpomp relais. Blijkt deze nummer te zijn. 321906059c voor eg van 1981 Want daar zijn wel enkele verschillende modellen van zag ik. Last edited by spucknapf159 : 29-05-2019 at 21:27. |
#440
|
|||
|
|||
Intussen de brandstof relais nog nieuw gevonden
Vandaag de injectors voorzien van nieuwe rubbertjes, en de injectors getest op de wagen; kabeltje van aan de relais meteen verbonden met + batterij zodat de pomp blijft draaien en de lepel van de injectie kop optillen en injectors laten spuiten in proefbuizen. Mag een verschil op zitten van 10% maar ze vernevelden goed en spoten ook allemaal gelijke hoeveelheden. Alsook koudstart vernevelde mooi (deze werkt onder de 35 graden). En vandaag dus voor het eerst na heel wat jaren de motor gestart, en de voorontsteking geregeld met de strobocoop lamp. Enkel nog paar kleine dingen: -luchtschuif achteraan collector krijgt geen stroom. Schema zou welkom zijn. -warmdraai regelaar werkt niet waarboor brandstofsysteem op 1bar blijft, hoort normaal op 1.5 bar koud te staan en als warmdraai regelaar warm wordt drukt bimetaal binnenin op plunjer waardoor systeem op temperatuur 4.2 bar komt Maar die warmdraai regelaars gaan nogal vaak eens stuk dus ga ik eens zien voor een nieuwe. |