#41
|
||||
|
||||
Staat er super bij
__________________
www.classicmk1.nl |
#42
|
||||
|
||||
wat betreft de trolly's ben ik bekend met het model van HBM dat je ze om de velgen heen zet en de auto op pompt. dan hoef je de auto niet meer zelf op te krikken
dit werkt iets makkelijker en beweegt de auto echt super door een ruimte
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#43
|
||||
|
||||
Nu weet je tenminste dat het 100% goed is! Staat er inderdaad super bij.
Heb je al iets meer info over de motorswap? |
#44
|
|||
|
|||
Quote:
Bedankt. Ik speel al 4 jaar met het idee voor een Golf1 R32, echter door andere projecten en prioriteiten nog niet van gekomen. Heb destijds ook interesse getoond in jouw project bij de vorige eigenaar, echter vond ik het zonde om mijn Golf1 ervoor te verkopen. Voorgaande projecten verliepen in het verleden een stuk vlotter. Nu met twee kids en verhuisplannen voor komend jaar gaat het allemaal wat langzamer. Neem niet weg dat ik in 2017 een aanvang wil maken met de ombouw. Misschien kom ik tegen die tijd even spieken bij je hoe jij de inbouw heb gedaan/afgerond. |
#45
|
|||
|
|||
Na ca 2,5 jaar even het topic wat afstoffen.
Zoals mijn vorige bericht al aangaf, was een Golf1 R32 al jaren een wens van mij. Mede door andere prioriteiten ben ik er vorig jaar eindelijk aan toegekomen om een knoop door te hakken en een nieuw project te starten. Eind 2017 heb ik mijn originele blauwe 77'er verkocht aan een Duitser. De reden voor de verkoop was puur omdat ik het zonde vond om een originele 77'er te gaan verbouwen, het was desalniettemin een moeilijke keuze en moment om er afstand van te doen. Een Duitse jongeman was zeer onder de indruk van de Golf en waardeerde het enorm dat het nog een originele was. De auto is uiteindelijk zonder de BBS'jes verkocht en rijd inmiddels in Ingolstadt. Begin 2018 heb ik een 80'er Golf1 gekocht met kleine achterlichten. De auto was door de vorige eigenaar omgebouwd naar een 1.8 8V met dubbele Webers. Na een paar ritjes begon de motor met het geluid van de Webers mij steeds meer aan te staan, maar ik had natuurlijk al de keuze gemaakt. Er moest een R32 in. De 1.8 verkocht en R32 incl V5 bak aangeschaft, opgehaald bij Niels & Stefan. Het pastte net in een station De motoropbouw is gedaan door Gooi en Johan, de auto en motor dus weg gebracht naar Friesland incl alle verzamelde onderdelen voor de motorombouw. Alle credits dus voor deze twee mannen. Na enige tijd was de motorombouw gereed en is de auto weer met de trailer opgehaald. Er moesten nog wat aanpassingen gedaan worden om de auto naar de RDW te kunnen brengen voor een type motor omkeuring. Wat een gedoe was dat zeg, de RDW keuring. Mn laatste ervaringen waren met de Golf2 R32, toen stond ik binnen 20 minuten weer buiten met een gekeurde auto. Nu ben ik 5x naar de RDW geweest om de Golf1 als 3.2 V6 op kenteken te krijgen. Er waren enkele kleine dingetjes zoals verbetering aan de remleidingen, maar de grootste uitdaging was het gewicht op de vooras. Na diverse aanpassingen en keuringen uiteindelijk vorige week toch alles voor elkaar gekregen. De auto staat dus inmiddels op kenteken. Hieronder enkele foto's, zal later deze week updaten over het nieuwe interieur (Porsche stoelen) en de velgen die momenteel opgemaakt worden. |
#46
|
|||
|
|||
Dit is hem dus geworden, een 80'er met kleine achterlichten.
De airride heeft als eerste plaats gemaakt voor mijn vorige schroefset, een H&R Deep. Nog een meeting waar ik met mijn blauwe 77'er naast mijn toekomstige auto sta. De rode Golf is weliswaar van een oude bekende van mij, maar op dat moment had ik nog niet erover nagedacht om met deze auto een nieuw project te doen. De motor opgehaald en achterin gelepeld De RDW keuring Het resultaat, deze week nog de inlaatbuis iets aanpassen voor het openluchtfilter. Het koelvloeistofpotje is inmiddels wel geplaatst. |
#47
|
||||
|
||||
Prachtige auto!!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#48
|
||||
|
||||
mooi resultaat Ronald top!
|
#49
|
||||
|
||||
Dik, had deze al eens op fb gezien met het gewicht probleem voorin!
|
#50
|
||||
|
||||
Zijn beide prachtige Mk1's, maar deze is erg tof zo met die 6 cilinder.
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#51
|
||||
|
||||
Wow! stuurt dat een beetje goed met een v6 in het vooronder?
|
#52
|
||||
|
||||
Mooi Ronald, nogmaals gefeliciteerd
|
#53
|
|||
|
|||
Supernetjes geworden! Ben benieuwd hoe die in het echt is, zie hem als het goed is binnenkort als de stoelen terug komen toch? 👌🏼
|
#54
|
||||
|
||||
Volgens mij stuurt dit meer dan prima. Ik weet niet of dit blok veel zwaarder is dan de oude vr6, maar het is wel eens vergeleken met het gewicht van een compleet g60 blok met intercooler en bak en toen zat er niet of nauwelijks verschil tussen. Ik kan de link met de weeg-vergelijking zo niet vinden helaas...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#55
|
||||
|
||||
Oja, erg mooie ombouw
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#56
|
||||
|
||||
Quote:
Mogelijk ook te maken met de hoogte van het zwaartepunt van zo'n blok te maken, en niet alleen maar het het algehele gewicht?
__________________
Volkswagen Lupo 3L '00 Volkswagen T4 Westfalia Joker '98 |
#57
|
||||
|
||||
ik heb m gebouwd, maar gaat prima. zal niet de ideale auto zijn voor op een cirquit als je gaat vergelijken met een lichtere 4cil. (turbo) oid maar het is niet dat je bij hard remmen voorover rolt ofzo..
Een volledige g60 setup en bak etc zal qua gewicht misschien niet veel schelen, het punt is dat een vr6 of R32 vrij ver naar voren geplaatst zit in een golf 1 omdat je anders o.a met je aandrijfassen niet mooi voor je fusee uit komt. Het zwaarte punt zit dus vrij ver naar voren en daardoor zit je met wegen al snel op je max. En het is een oud model met kleine achterlichten, die hebben ook nog een lagere max. aslast vooraan dan de modellen met brede lichten. |
#58
|
|||
|
|||
Bedankt allen.
Mooi verwoord Johan G60 zal inderdaad niet veel lichter zijn met alle aanbouwdelen. Auto rijdt prima, maar voor circuit gebruik zal het niet ideaal zijn. Ben ook wat gewend met mn oude Golf1 Vr6 en Golf2 R32 en kies bewust voor de 6 cilinders vanwege het karakteristiek geluid en niet vanwege de wegligging Quote:
Bedankt. Ik heb toevallig vanmorgen de stoeladapters naar de coater gebracht, wilde ze toch in een ander kleurtje hebben dan rvs. Hopelijk na het weekend de stoelen omwisselen. |
#59
|
|||
|
|||
Vroeger zei ik altijd, "er mag maar één auto rood zien, en dat is een ferrari"
Tot ik interesse in de golf 1 kreeg ... Deze maakt het weer duidelijk, MAN wat een mooie auto
__________________
Mercedes Sprinter mijn daily Bmw 335i coupe=>>sold Golf gti 1600 82' =>>sold Audi RS Q3 2021 Golf gti 1800 82´ |
#60
|
||||
|
||||
Die blauwe was van buiten gewoon af. Maar ik snap heel goed dat je in zo'n originele auto geen ander blok gaat hangen. Wel ben ik benieuwd naar het eindresultaat van de rode
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |