#1
|
|||
|
|||
Golf 3 1.8 loopt plots op minder cilinders
Hoi allen.
Ik heb een golf 3 automaat met 1.8 motor. Die liep perfect. Maar na een paar weken niet gebruikt te zijn loopt ie opeens als wat klinkt naar een cilinder minder. Ik heb kabels los getrokken om uit te vinden welke niet meedoet. Maar loopt net zo beroerd welke kabel ik ook los trek. Bougies schoongemaakt. 1 zat heel erg los. Uitgewisseld. Geen verschil. Bougies losgehaald en stuk per stuk in de kabel laten hangen terwijl hij liep. Ze vonken alle 4. Bobine? Ik heb ook zitten lezen op een duits forum over 1 of ander onderdeel op de injectie wat wel eens stuk gaat? Iemand een idee?? Bedankt! |
#2
|
||||
|
||||
Er zit als het goed is een blauwe temperatuursensor vooraan op je blok (koelwater) trek hier eens de stekker af als deze loopt, zijn vaak de boosdoeners!
|
#3
|
|||
|
|||
Ik zal het vanavond even proberen!
|
#4
|
|||
|
|||
Nee de sensor los of vast hielp niks.
ik dacht ook al dat ik dat al geprobeerd had. Ik had die sensor trouwens ook nog geen 2jaar geleden vervangen. Met de kapotte sensor starte hij vooral heel lastig als het buiten koud was. Je ruikt gewoon de benzine die niet verbrand wordt. Als je gas geeft klinkt hij bij ongeveer 2500 weer redelijk normaal. Maar tot dan en bij stationair klinkt het alsof er een of meerdere cilinders missen. |
#5
|
||||
|
||||
De voetpakking van de monopoint-injectie wil nog weleens gaan lekken of zelfs helemaal losscheuren. En dan loopt de motor ook knap beroerd. Als je daar wat remmenreiniger spuit en de motor reageert erop, dan lekt er iets.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |
#6
|
||||
|
||||
Wat ben zine zegt klopt inderdaad, destijds ook gehad bij een monopoint, echter vertaalde zich dit voornamelijk in het inhouden en schokken bij hogere toeren.
Uiteraard het proberen waard |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Hee Robert, de Passat loopt tegenwoordig ergens in het oosten van het land. Is volgens mij goed terechtgekomen. De nieuwe eigenaar heeft ook een T3.
__________________
'79 Golf S 1.5 Aut. |