#21
|
||||
|
||||
Quote:
Je kunt ook www.Freddycane.com proberen. Zo lang ik Freddy ken is hij al bezig met DTA. Ben destijds wel een paar keer bij Seiny geweest met de eigenaar van deze auto. Erg kundige man!
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG |
#22
|
|||
|
|||
Als ik het goed onthouden heb heeft deze auto een E48, ik zou zelf de auto dan updaten naar een S40 of S60. Makkelijker af te stellen en veel beter dan de oude types.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#23
|
||||
|
||||
Er zit een S60 pro in. Benz elf helemaal niet bekend met dta, een Ecutek of bepaalde fabrieks ecu's flashen lukt me nog wel met wat hulp en leiding, zal me gewoon goed moeten inlezen
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#24
|
|||
|
|||
Dat is goed nieuws. Als je hulp ermee nodig hebt dan stuur je maar een berichtje.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#25
|
||||
|
||||
Ga ik wel ff doen nu
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#26
|
||||
|
||||
Ben de afgelopen weekenden bezig geweest om uit te zoeken waarom de Golf niet liep zoals t hoorde, inhouden, stotteren, hoog stationair, te rijk lopen en nog wat dingen zo. Brandstofdruk getest, daar hij langzaam terugliep als de motor uitstond, compressietest gedaan, alle 4 keurig met een verschil van 0.02 op zn hoogst, oliedruktest gedaan waar een kapotte sensor uitkwam.
Brandstofpomp en de intank pomp vervangen 2 lambdasondes vervangen 4 nieuwe bougies nieuwe Magnecor bougiekabels nieuwe ontsteking 8 gereviseerde G60 injectoren, setje grijze gehaald bij Ruud16vG60, setje groene laten reviseren. Uit t rapport bleek dat ze nog maar alle 4 rond de 68cc gaven! 2de brandstofrail lekte, laten schoonmaken en lassen nieuwe oliedruksensor nieuwe ait sensor nieuw brandstoffilter schakelkabels afgesteld, nu is de 2de versnelling weer goed te vinden Tevens een laptop en de DTA software gehaald om uit te kunnen zoeken waar de fouten zitten. Hij moet nog ns op de rollerbank om m goed af te laten stellen maar ondanks t slechte weer, was t nog goed te doen om de Golf ns te testen, loopt weer als n zonnetje
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#27
|
||||
|
||||
mooi dat die weer goed loopt man! dik apparaat
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#28
|
||||
|
||||
Zeker, goed bezig
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#29
|
|||
|
|||
Je hebt hem te koop staan??
|
#30
|
||||
|
||||
Klopt, ik heb wat puntjes op de i gezet en de aandachtspunten aangepakt. Was weer leuk om een Mk.II te hebben gehad na een lange tijd, m'n laatste was een G60 maar die heb ik nooit goed af kunnen maken dus t was weer een leuke trip down memory lane wat dat betreft
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#31
|
||||
|
||||
Tussentijds had ik de auto te koop gezet maar nadat hij na een paar dagen stilstaan slechter begon te lopen, heb ik 'm uit de verkoop gehaald waar hij nu helemaal niet meer start.
De injectoren zijn gereviseerd, brandstofpompen vervangen, ook het filter, bougies, kabels, ontsteking etc. Nu verwachtte ik dat de krukassensor kapot was, eruit gehaald maar hier liep geen draad meer aan en er hangt ook geen . Het onderblok is van een golf 3 tdi maar zover ik weet en zie, zijn er geen andere sensoren die hiermee temaken hebben en de ecu geeft ook geen fouten aan. Iemand nog een idee waar het kan zitten, want de motivatie begint alweer te zakken..
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#32
|
|||
|
|||
Hang DTA er aan en geef een startje terwijl je scherm in diagnostic display zit; nu moet je een toerental zien en het aantal milliseconden van de injectoren. Zie je geen toerental (of een hoog oplopend aantal rejected crank pulses) dan heb je idd een probleem met je krukassensor. Je kan een krukassensor hebben op de poelies, in het blok bij het oliefilter of in de krukaskeerring aan de bakkant.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#33
|
||||
|
||||
Ik heb nu 33 rejected crank pulses en 14 synthetic tooth errors maar ik kan nu de auto niet meer rond laten draaien. De krukassensor die aan de voorkant zit tussen je motorsteun en oliefilter heb ik eruit gehaald maar er moet een nieuwe in want de o-ring zitten kleine scheurtjes in. Zal eens kijken of ik een sensor bij de poulies zie zitten en anders zal ik volgend weekend de bak eraf halen voor de sensor die aan de bakkant zit
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#34
|
||||
|
||||
Als ie aan de bak kant zit moet er ook ergens een kabel langs je bak naar buiten moeten komen. Check dat eerst eens, scheelt misschien een hoop sleutel werk
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#35
|
||||
|
||||
Het draad heb ik idd gevonden maar ik kan m niet doormeten wanneer ik de motor wil laten ronddraaien, ik wacht nog steeds op de krukassensor die voorin zit (die geen functie meer heeft..)
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#36
|
||||
|
||||
Ben ns verder gegaan, er zit geen bout of imbus aan de buitenkant. Er zat een plaat op met 2 moertjes vast en daartussen zit de sensor. Maar ik kan mij niet herinneren dat een de bak van een G60 hiervoor gemaakt is of dat dit eigenbouw is..
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#37
|
||||
|
||||
Zal je een stukje op weg helpen.
Er zit een krukas positie sensor in van volgens mij een Renault. Deze zit achter het vliegwiel op een krukas keerring houder , volgens mij van een 1.6. Hier zit een stalen ring in met vertanding in welke je om de krukas moet kloppen. Deze is later weer door Seinhorst gemodificeerd door er een flink aantal tanden tussenuit te halen omdat deze op de een of andere manier in eigenfrequentie kwam en de tel kwijt raakte bij hoog vermogen. Hierdoor kreeg die cilinder overslag als ik mij niet vergis. Let op dit is ook voor mijn geheugen zo`n 15 jaar geleden, eea kan ondertussen flink wat veranderd zijn of in mijn herinnering wat vervaagd zijn.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#38
|
||||
|
||||
Jezus, kheb nog wel wat te doen dus.. Ergens verbaast het me ook neit dat er een onderdeel van Renault op zit, de onsteking komt van een Opel Vectra 2.0 16v Maar ik korte termen houdt het dus in dat de bak, koppeling/vliegwiel eraf gaat. Moet de motor nog op een nulpunt staan of maakt dit an sich niet uit?
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |
#39
|
||||
|
||||
Die zal wel op een nulpunt moeten staan maar hoe en wat weet ik niet meer.
De sensor is er toen der tijd in gelijmd volgens mij , alleen deze vervangen zou genoeg moeten zijn volgens mij. Er zit nu ook een ander type DTA op , misschien werkt deze wel op een originele krukas positie sensor. Al zou ik wel eerst controleren of er wel een opname schijf hiervoor in zit. Er zit een gemodificeerde diesel krukas in dus deze kan ook wel ontbreken.Dat weet ik ook niet precies meer. Ik zou Melchior vragen of dat kan bij het nieuwe type DTA . Misschien hem ook eventueel vragen of hij misschien nog iets plug en play weet om aan de kant van de krukas pully te kunnen monteren. Dan laat je de oude zitten en hoef je niks uit elkaar te halen.
__________________
There`s no substitute for Turbo engines Rallyegolf 2.5 TFSI S-tronic Quattro Rallyegolf |
#40
|
||||
|
||||
Ik heb toch de bak eraf gehaald en ns zitten kijken. De ring die eromheen zit, zit met imbusbouten en pakking vast en de sensor zit idd gelijmd, 2 draads net als de originele krukassensor. Ik zal MelG60 ns een pb doen of ik ook de originele kan gebruiken al zal er een reden zijn die ik niet weet, waarom ze dit aangepast hebben
__________________
'99 Impreza GTT 25Stars Edition 350hp Ex: 4x Corrado G60/G60/G60/G60 5x Golf Mk.II GTI/G60/Vr6/1.3/1.6 1x Polo G40 1x Golf Mk.III GTI |