#1
|
|||
|
|||
Koud rij probleem..
Misschien rare titel maarja moet natuurlijk beetje opvallen :biggrin:
Heb een probleempje en das namelijk het volgende. Als ik de auto start kan ik een paar meter rijden, daarna gaat hij ontiegelijk inhouden en dan kan ik op het gas duwen wat ik wil maar is niet voorruit te branden. Daarna slaat de auto af en als ik hem vervolgens weer start kan ik weer een paar meter goed rijden en daarna begint het weer.Dit euvel blijft zich voordoen totdat de auto warm is.Wat zou dat kunnen zijn :frown: |
#2
|
|||
|
|||
Als je echt veel aandacht wil dan schrijf je er ook even bij om wat voor auto het gaat, en vooral welk motortype (motorcode)...
Ondanks het vele heldere glas tegenwoordig zijn we nog niet helderziend
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#3
|
|||
|
|||
Nouja omdat je het perse wilt weten
golfje mk2 gti motorcode pf.. |
#4
|
|||
|
|||
Komop mensen...vaak bekeken maar niemand die een antwoord weet op DIT forum ?
Of ligt het soms aan mij ofzo.. :o |
#5
|
||||
|
||||
al eens gekeken of de ontsteking wel goed staat afgesteld
mss een stomme opmerking maar heb het ook al voorgehad |
#6
|
|||
|
|||
Maar dan zou hij het probleem toch altijd moeten hebben en niet alleen als hij koud is
|
#7
|
||||
|
||||
lmm ?
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
check de koudestart-injector eens
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Zat ik ook aan te denken, lijkt me dat de motor verzuipt.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Denk ook dat het je injector is. Mijn mk-1 heeft dit probleem ook maar dan in een hele licht vorm en alleen als het erg koud is,dus alleen in de winter. |
#11
|
|||
|
|||
En hoe kan ik dit proberen voordat ik iets ga kopen ?
En als hij kapot is waar zit dat onding...dan hoef ik hem niet weg te brengen, dat haat ik namelijk. |
#12
|
|||
|
|||
Een PF met koude start injector??? Mwah..die moet denk ik nog uitgevonden worden :biggrin:
Ik denk eerder dat je het moet zoeken in een van de sensoren, die de ecu aansturen ......het lijkt er namelijk op dat je geen warmdraai verrijking hebt |
#13
|
|||
|
|||
Dan vertel mij eens welke sensoren dat dan kunnen zijn en waar ze zitten :biggrin:
Want ik heb totaal geen zin om de auto weg te brengen..die verkloten toch altijd alles en dat kan ik nu net niet gebruiken nu hij pas gespoten is enzo.. |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Er zit er zo uit het hoofd één voorop de motor, waar het koelwater aangesloten zit....de rest zou ik na moeten kijk, ik heb geen blok hier met Digifant systeem. |
#15
|
|||
|
|||
Je bedoeld dus eigenlijk die blauwe temp sensor ?
|
#16
|
|||
|
|||
Quote:
Onder andere ja, die stuurt de ecu voor wat betreft de motortemperatuur |
#17
|
||||
|
||||
PF is toch met K-Jet of heb ik dat verkeerd onthouden?
__________________
|
#18
|
|||
|
|||
KUT MET PEREN !!!
Ik word gek...temp sensor vervangen en nog werkt de zooi niet. Maar nu heb ik wel al gemerkt dat die kut bak het ook doet als hij warm is. Na ongeveer 10000 keer opnieuw te hebben gestart kan ik rijden. GEK WORD IK ER VAN !! |
#19
|
|||
|
|||
Quote:
Wel een K jetronic ja...maar niet met start sproeier. De Digifant (zo heet deze uitvoering) heeft warmdraaiverrijking via de ecu De Digifant is de electronische uitvoering van K jetronic zeg maar |