#41
|
||||
|
||||
Whooo....NICE !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#42
|
||||
|
||||
Heel gaaf!
|
#43
|
||||
|
||||
Super
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#44
|
||||
|
||||
Omdat ik het nog niet vinden kan, en het erg moeilijk is, probeer ik het even zo.
Ik ben voor deze projectauto op zoek naar een zacht blauw dashboard in een zo goed mogelijke staat omdat hier origineel een zwart hart dashboard in zat en ik niet echt mooi vind staan. Mocht iemand wat hebben of weten, dan hoor ik dat graag ! |
#45
|
||||
|
||||
Die zijn erg zeldzaam Wilco. Zaten alleen in de GL met blauw interieur en in de Edition Blue.
Er staat er stom toevallig een voor best een schappelijke prijs op eBay mits hij netjes is: https://www.ebay.de/itm/Armaturenbr...6QAAOSwkE9bLfU8
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#46
|
||||
|
||||
Quote:
Is idd niet verkeerd, maar word meestal niet verstuurd vanuit Duitsland. Ik ga er even mee aan de gang in elk geval, bedankt |
#47
|
||||
|
||||
Nu de neus van de auto in de etchprimer staat, pas ik de motor nog 1x voor het pasmaken van de voorpijp en radiateur enz alvorens in hem naar de spuiter breng.
In tussentijd ben ik de binnenwielbakken aan de achterkant aan het schoonborstelen en zal nog wel wat werk aan de bodem hebben, maar stap voor stap gaat ie in elk geval de goede kant op |
#48
|
||||
|
||||
volg m ook op FB, heel mooi werk!!
|
#49
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit zeg, zal een heerlijke cruiser worden!
Zit ook mooi hoog, toch moeilijk bij de R32 of R36 om de motor hoog genoeg te krijgen om het carter niet te laag hebben en toch de motorkap niet te laten raken... Leuk om te volgen! |
#50
|
|||
|
|||
Quote:
Is maar een dik uur rijden voor jou. Ik wist het wel, veel ga je er niet vinden. Anders maak je deze auto eerst rijdend, heb je meteen een goede proefrit. En met deze auto kun je het in minder dan een uur doen:p. Wat een dikke bak weer!
__________________
Quote:
|
#51
|
||||
|
||||
Buiten het feit dat dit er weer bijzonder goed uitziet, ben ik benieuwd hoe de gewichtsverhouding/wegligging van deze auto straks is. Was van de week bij de RDW Lelystad en daar vertelde de keurmeester dat dat ze iemand de auto (Golf II met R32 motor) af hadden gekeurd vanwege de wegligging veroorzaakt door de gewichtsverdeling. voorkant te zwaar. Auto had de volledige breedte van de baan nodig tijdens de remtest en wegliggingstest vanuit hoge snelheden.
Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#52
|
||||
|
||||
Een VR6/R32 wijkt qua gewicht weinig af van een volledig aangeklede G60 met grote intercooler, etc... Er staan er ook heel veel op kenteken.
Wat ik helaas ook wel eens voorbij zie komen is dat ze een 1.3 ombouwen naar VR6 en de ongeventileerde 239mm remmetjes laten zitten. Als je de remmen netjes ombouwt naar minimaal 280mm (G60) met bijbehorende 23mm hoofdremcilinder dan is er niets aan de hand.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#53
|
||||
|
||||
En een stabilisator voor is belangrijk. Deze had een Golf 2 1.3, 1.6 of 1.8 standaard niet, alleen de GTI/16V/G60...
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#54
|
||||
|
||||
Ik vertel alleen datgene wat de keurmeester me daar vertelde. Ik heb weleens met een Golf I met VR6 gereden waar ik niet vrolijk van werd. Dacht met remmen dat de achterkant toch wel erg ligt werd...... Deze was overigens niet op kenteken gezet, man reed er gewoon zo mee.
Jos.
__________________
http://www.jbautoservice.nl/index.php?id=1&catid=1 |
#55
|
||||
|
||||
Quote:
De slechtere wegligging komt voornamelijk door de originele vooras en een veel te dunne of zelfs het ontbreken van een stabi. Door deze te vervangen voor de complete VR6 (Plus) vooras inclusief stabi enz ben je het zoek-gedrag volledig kwijt en rijd de auto vele malen beter en word vaak niet gedaan. Deze heeft een volledig aangepaste geometrie en met een stabi die voor dit gewicht gemaakt is enz. Ik vervang de complete wielophanging voor die van de mk3 VR6 incl. de achteras. Er komen de 312mm remmen op van de Audi TT 8N en is meer dan voldoende voor deze auto. Het gewichtsverhouding zal niet perfect zijn en wat meer onderstuur is niet te voorkomen, maar haal zo veel mogelijk gewicht uit de neus door zbijvoorbeeld de accu, ruitenwisserreservoir etc wat achterin te plaatsen. Ook de motorbalk is veel lichter gemaakt enz. Ook heb ik bewust gekozen voor de veel lichtere 02J-bak tov de veel zwaardere 02M om de wegligging zo goed mogelijk te krijgen ondanks het een zware motor is die ook nog eens naar voren toe is ingebouwd en echt geen racer zal gaan worden Ik maak mij absoluut geen zorgen over het RDW en heb voor een poosje terug nog een mk2 met 377pk en 450NM op kenteken gekregen en in was in 1x voor elkaar. Het grote verschil zit hem in het bouwen, want een VR6 of R32 op de wielophanging van bijvoorbeeld een 1.3, kan nooit de bedoeling zijn lijkt mij Last edited by DutchWilco : 17-02-2019 at 22:49. |
#56
|
||||
|
||||
k zie nu pas dat je m hier om de hoek heb opgehaald.
|
#57
|
|||
|
|||
Mk2 r32 in Lelystad? Een kennis van me werd afgekeurd bij de gewone keuring. Werd doorverwezen na Lelystad. Krijgt enkel maanden na wat bellen gewoon het kenteken thuis gestuurd. Omdat de auto teoud was en niet voor Lelystad in aanmerking kwam😁.
__________________
toerental versterkers, Voor bij 20vt, tdi, in mk 1 mk2 info pb. Immo off voor de digi 3.8 en me7 Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1 KABELBOOM OP MAAT vag only. |
#58
|
||||
|
||||
Quote:
Lijkt er op dat ze niet echt op de hoogte waren van de regels, maar klaar is klaar toch |
#59
|
||||
|
||||
Dikke build!! Mooi werk
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One |
#60
|
||||
|
||||
Wat een gruwlijk mooi project, ook heerlijk om te zien en lezen hoe logische sommige dingen voor jou zijn. Klasse voor de kennis en vakmanschap!
|