#121
|
||||
|
||||
Dit is Spam en zouden jullie deze willen verwijderen ?
|
#122
|
||||
|
||||
Quote:
Geregeld!
__________________
|
#123
|
||||
|
||||
Wat ben jij een vakman, Wilco!
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#124
|
||||
|
||||
Ziet er weer top uit!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#125
|
|||
|
|||
Erg knap!👌🏼👍🏼
|
#126
|
||||
|
||||
Ik snap niet dat je alles zo aan snot kan zagen en slijpen en het gvd zo tering knap weer in elkaar krijgt alsof het zo uit de fabriek komt.
Als ik mezelf met jou zou vergelijken voel ik me net een amateur fietsenmaker die net aan een bandje kan plakken 😂
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Corrado VR6 Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#127
|
|||
|
|||
Dat heb ik dus ook
Ik heb met mijn projeckt ook mijn uiterste best gedaan om alles zo netjes en strak aan elkaar te lassen en te slijpen en dat is me redelijk gelukt maar deze kwaliteit lukt me echt niet en dat zou ik best wel Willen leren |
#128
|
||||
|
||||
Heel mooi werk!!
Komt met die soort van ‘dogbone’ de voorste steun helemaal te vervallen? |
#129
|
||||
|
||||
Quote:
De motor komt zoals hij ook in de TTRS heeft gezeten, met aan weerszijde een steun op het chassis en 1 dogbone vanaf onder de bak naar achteren toe. Normaal gesproken naar het subframe, maar die heeft de mk1 helaas niet. Er komt verder geen steun naar voren toe. Dit alles moet nu weer worden herzien omdat de eigenaar hem nu toch omgebouwd wil hebben naar 4wd, maar ben blij dat hij hier voor gekozen heeft |
#130
|
||||
|
||||
Bedankt voor de positieve reacties over wat het laswerk betreft
Plaatwerk lassen is iets wat je vooral heel veel moet gaan doen om het te leren. Het gevoel voor het lassen moet je in je hebben, maar voor het lassen van het plaatwerk moet je ook vooral veel ervaring hebben om goed aan te kunnen voelen wat het materiaal zal gaan doen met de warmte enz. Er zijn veel mensen die zich goed kunnen redden en het lassen hebben geleerd als hobby en heb ik alle waardering voor. Het is natuurlijk niet eerlijk om dit te vergelijken met iemand die hier veel meer ervaring mee heeft plus het verschil in budget voor het kopen van een lasapparaat enz. Ik ben nu bijna 43 Jaar oud en begon met plaatwerk lassen op de zaterdagen, vakanties en 2 avonden in de week vanaf mijn 13e jaar en ben dit altijd blijven doen in mijn vrije tijd tot dat ik voor 11 Jaar geleden voor mijzelf ben begonnen en sinds dien full time (6-Dagen in de week) niks anders doe dan het werken aan de auto's. Sinds een jaar doe ik ook de bedrading zelf omdat ik dit perse zelf wilde kunnen en steeds niet tevreden was over het werk zoals deze werd afgeleverd. Als je leergierig bent is er heel veel te leren in autoland en ook ik leer er elke week nog nieuwe dingen bij en is juist waarom ik verder wilde gaan in het werk wat ik nu doe en nog heel lang hoop te blijven kunnen doen. Het is dan ook een bewuste keuze om als bedrijf klein te blijven omdat ik zelf het werk wil kunnen blijven doen ipv de hele dag te bellen en te mailen om het personeel aan het werk te kunnen houden. Wel heb ik 3 zoons die mij graag helpen, dat wel Last edited by DutchWilco : 08-01-2019 at 09:17. |
#131
|
||||
|
||||
Mooi werk weer Wilco!
Ook mooi om je achtergrond eens te horen/lezen Ga vooral door met je projecten en vorderingen hier te plaatsen, Je brengt inspiratie voor ons allemaal en waarschijnlijk blijft ook nog vast nog wel ergens een klant hangen. Een echte verrijking |
#132
|
||||
|
||||
Idd knap dat je de tijd neemt om je werk te delen. Altijd genieten als er nieuwe updates komen.
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#133
|
|||
|
|||
Quote:
Kun je nagaan hoe ik me voel als ik dit allemaal zie... |
#134
|
||||
|
||||
Bedankt voor alle reacties
Nu de dorpel aan de andere zijde en bleek een stuk slechter als wat deze was en komt voornamelijk door een oude schade die aan het licht kwam. Het was ook een punt van twijfel om verder te gaan of niet, maar gelukkig heeft deze man besloten om er toch mee verder te gaan |
#135
|
|||
|
|||
Vakwerk!
|
#136
|
||||
|
||||
Super netjes weer, niets dan respect hiervoor!!
|
#137
|
|||
|
|||
Echt knap idd
|
#138
|
|||
|
|||
Echt heel mooi werk
Zou je mij kunnen vertellen hoe jij je lasnaden afwerkt ? Ik heb bij mijn projeckt de lasnaden vlak geslepen met een schuurschijf of roloc schijf maar ik was altijd bang dat ik aan het einde ook het “oude” staal raakte waarop ik nooit de lasnaden helemaal vlak kreeg zoals jij dat wel kunt Is hier een stuk gereeedschap voor wat ik niet ken misschien ? |
#139
|
||||
|
||||
Quote:
Het antwoord zal anders zijn dan misschien verwacht, maar ook ik las deze, slijp het meeste weg met een slijptol (met een schijf die ik het prettigst vind werken) en daarna en als laatste met de roloc en vooral niet met een te fijne schijf ivm warmte inbreng enz. Grotere vlakken werk ik nog wel een na met de schuurmachine, maar het belangrijkste zit hem toch in de voorbereiding en het lassen zelf denk ik en ik zou niet weten hoe ik dit anders uit moet gaan leggen. Het is niet zo dat je even een paar platen tegen elkaar aan las, maar het is een proces van waar je begint, tussendoor vast hechten, beetje kloppen en slijpen enz enz. Soms heeft deze nog wat nabewerking nodig dmv krimpen, kloppen enz. Voor als het netjes moet/kan/mag ben je hier veel langer mee bezig als dat het er even ingemaakt moet worden en kan soms wel 2x zo veel werk schelen tussen het zo netjes mogelijk en het er inlassen zodat het weer een jaar of wat mee kan. Ik mag deze gelukkig zo netjes klaar maken, maar dat is niet van vanzelfsprekend en zal bij veel mensen anders zijn omdat dit werk niet altijd gewaardeerd/gezien word en veel mensen liever een dikke motor zal willen kopen voor het geld ipv te investeren in een goed chassis. Last edited by DutchWilco : 01-02-2019 at 11:26. |
#140
|
||||
|
||||
Net plaatwerk kan inderdaad zomaar twee keer zo lang duren dan 'toonbaar' of herstelwerk voor de APK.
Bij de garage waar ik vroeger werkte kozen er, vaak wegens de hogere kosten, maar weinig mensen voor de 'nette' optie. Heel fijn dat mensen door dit soort topics vakwerk leren waarderen en meer inzicht krijgen in de tijd en moeite die hier in gaat zitten. Last edited by Extremy : 15-03-2019 at 09:20. |