#1
|
||||
|
||||
Jetta mk2 20VT ombouw vragen
Hallo Allen,
Ik heb een aantal vragen waar ik niet uit kom, heb al meerdere malen de "search" functie gebruikt maar heb nog niet echt antwoord hier op kunnen vinden. Ik kijk hier al langere tijd mee op het forum, ik heb mijzelf al eens voorgesteld geloof ik, weet het niet meer zeker. Maar ben van plan een topic te starten zodra ik met de werkzaamheden begin. Even kort de situatie: het gaat om een Jetta mk2 1.6 TD van 1986 hier had ik grote plannen mee maar helaas gooide de oldtimerregeling roet in het eten zodoende de Jetta nu al 3 jaar geschorst staat. De plannen zijn nu om het geheel om te bouwen naar benzine, lees 1.8T 20v . In aanloop naar de ombouw( heb nog geen motor ) ben ik bezig om alle randzaken alvast bij elkaar te sprokkelen en de ombouw zo soepel mogelijk uit te voeren. Ik loop nu dus tegen het volgende aan: 1. Brandstofpomp/tank heb zelf dus een dieseltank zonder pomp op de Jetta. Past een tank+pomp van een golf3 GTI 2.0 8v van 1993 motorcode 2E onder de Jetta ? En levert de pomp dan voldoende druk voor de 20VT? 2. Brandstofleiding Kan ik de brandstofleidingen van diezelfde golf GTI ook gebruiken, of zijn deze te dun? 3. MFA CE1 De jetta is uitgerust met CE1, heb nu een complete kabelboom CE1 voor MFA met alles erop en eraan en bijbehorende teller uiteraard. Ik had al begrepen dat ik ca. 10 draden om moet solderen van de motorboom om de ECU werkend te krijgen, maar hoe komt het dan met de MFA ? krijg ik dit uberhaubt werkend? of staat dit los van de ECU? Mvg, Reinder
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#2
|
||||
|
||||
Tank past, brandstof leidingen gebruik ik ook altyd de originele, werkt prima zelfs in golf1 met 20vt en r32 geen problemen.
Mfa staat los idd, boom kan je pas maken op je oude |
#3
|
||||
|
||||
Johan dank je voor de info, maar is de brandstof pomp dan ook voldoende?
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Zolang je niet met 300+pk rijdt kan dat prima. Een golf2 die origineel 1.3i motor had heb ik ook wel gezien met Vr6 en 20vt en gewoon met de pomp van de 1.3i. De pomp levert genoeg druk, bij de injectie rail wordt deze afgeregeld op +-3-3.5bar.. |
#5
|
|||
|
|||
Je kan er altijd nog een qsp opvoerpomp tussen hangen. Heb zelf een een benzine tank met pomp van een 2.0 16v. En dan onder de auto een qsp 909 opvoerpomp.
Heb wel een s3 motor die op de injectorrail 4bar heeft.
__________________
'86 Golf 2 20vt |
#6
|
||||
|
||||
@ Cornemk1
Bedankt voor het meedenken, maar ik heb denk ik al een mooie oplossing. Ik heb nu een opvoerpompje met vlotter van een 1.3 Golf2 gehaald. En het opvoerpompje ga ik vervangen door een Walbro pomp ( deze past met wat kunst en vliegwerk op de behuizing van de vlotter en levert genoeg flow en druk ). Deze complete unit past dan zo in de smalle opening van mijn Jetta2 tank. Voordeel is dat ik gelijk een nieuwe pomp heb en geen oude rommel en de originele Jetta2 tank kan blijven zitten en er zit niks onder de auto. Verder heb ik het brandstofleiding verhaal nu ook compleet. Ik heb wat dikke brandstofleidingen van een Golf3 en een Vento gesloopt en vergeleken met een Golf2, deze zijn qua pasvorm gelijk aan elkaar. Het enige wat ik dan nog moet doen is een draad trekken van de zekeringkast om de pomp van spanning te voorzien. ( dit wil ik in een later stadium doen ).
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#7
|
||||
|
||||
Nadeel is dat hij lucht gaat happen als je tank half leeg is en je snel accelereert of een bocht naar rechts neemt. Betere oplossing is het opvoerpompje aansluiten op een surgetank met retour naar de benzinetank, zodat die altijd vol staat....en dan de walbro toevoer en retour weer op de surgetank aansluiten
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos Last edited by René : 12-12-2018 at 12:16. |
#8
|
|||
|
|||
Ik heb eventueel een komplete ombouw liggen voor je , komt zo uit een golf mk2.
Dus alles wat je nodig hebt en in upgrade rond de 350 pk . Dus echt ALLES wat je nodig hebt , inclusief grote ic draadboom , grotere turbo kit inclusief uitlaat etc etc , brandstofpompen ... Bij serieus interesse stuur maar een pb |
#9
|
||||
|
||||
@ Ronmk1, bedankt voor het aanbod, maar ik heb het meeste al bij elkaar gesprokkeld voor de ombouw.
@ Rene, is idd ook een mooie oplossing had ik nog niet aan gedacht. Maar dan heb je het wel over extreme motor vermogens neem ik aan? Hoe groot ( inhoud ) moet zo'n surge tank dan zijn?
__________________
Niet goed is opnieuw. |
#10
|
||||
|
||||
Nee hoor....als bij laag niveau in de tank de pomp niets te vreten krijgt en dus de druk wegvalt, zal hij ook gaan hikken bij een 150pk AGU lijkt me.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#11
|
||||
|
||||
De mijne heeft een inhoud van 1.5 liter...nog niet gemonteerd. Denk dat dit wel voldoende is
...het is ook puur een buffertje in een lange bocht of accelereren. De 044 zit aangesloten op de onderste aansluiting en de retour van de fuelrail komt ook weer op dat tankje.....voordat dat surgetankje leeg is, ben ik de bocht wel weer uit hoop ik
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |