#101
|
|||
|
|||
DIK apparaat !!
|
#102
|
||||
|
||||
Met het mooie weer 1200 km aangetikt, dat schiet op
Dynamo is alleen wel stuk gegaan, hoop gegrom en bleef 100% bijladen. Dus nieuwe dynamo gekocht en gemonteerd. Jammer genoeg kon de dynamo net niet tussen de chassisbalk en blok door, dus moest hij er via het voorfront uit. :lol: Dynamo uit elkaar gehaald, niet veel aan kunnen zien anders dan leksporen op de spanningsregelaar en een gebroken koolborstel. (Vergeten foto's van te maken) En de frisse nieuwe dynamo: Alles weer dichtgebouwd en keurig 14.1 volt spanning :tu: Iets anders: vorig weekend een weekend in Dusseldorff geweest en een kevertocht gedaan door de stad. Met 12 mensen in 3 kevers en een T2 busje van de tourleider (wat handig was aangezien we iemand hadden met een gebroken enkel dus hij kon mooi achterin) een paar uur getoured. Erg verrast hoe leuk het is om kever te rijden, aircooled virus is snel op te lopen! |
#103
|
||||
|
||||
De tijd gaat weer snel!
In de zomer veel gereden in de weekenden en met het mooie weer. Niet veel aan de Golf gewerkt omdat ik met afstuderen bezig was. Wel onder andere naar de Dub-inn in Arnhem geweest en Cars en Coffee. Erg leuk! Hij heeft het goed volgehouden en heb er veel plezier mee gehad, voornamelijk bij stoplichten Maar dan komen natuurlijk wel de zwakke plekken aan het licht. Er zat een 911 turbo S te duwen en kwam ernaast staan bij het stoplicht. Vanuit stilstand met grip wegrijden vinden de volgende onderdelen het niet leuk: Achterste motorsteun knapte het polyurythaan en 3 van de 4 bouten af, waardoor de motor te veel kantelde tegen de motorkap aan. Daarmee de homokineten meegenomen enz... Maargoed, alles gerepareerd en de rest van de zomer iets rustiger aangedaan... Het Secundairy Air Pump potje zat er altijd nog op wat ik niet mooi vind, dus heb hier nog een afdekplaatje voor gemaakt. Had er 1 besteld voor de 1.8T maar die is blijkbaar anders. Ook een dagelijkse auto gekocht omdat ik nu wat km's moet maken van werk, een polo 9n3 Comfortline uit 2008. Dealeronderhouden en gekocht van de eerste eigenaar. Geen sensationele auto maar ben er wel blij mee! In de winter staat op de planning om de Polo wat onderhoud te geven en kijken wat de Golf nodig heeft. Voornamelijk alles weer lekker schoonmaken! |
#104
|
||||
|
||||
lekker bezig hoor! en een prima daily lijkt me
maar zie ik daar nou een inslagmoer voor hout op de eerste foto van de gebroken onderdelen?
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#105
|
||||
|
||||
Ik zou een ander Type Steun monteren / maken aan de achter zijde ,of eventueel voor nog een .
Dit soort steunen in combinatie met poly is veel te zwak voor Hogere vermogens . Dit hebben wij ook gehad . |
#106
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! En idd daar lijkt het wel op. Zit in het Polyurethaan gegoten, gekocht bij van Claus von Essen. Quote:
Blijkbaar wel idd, had het niet verwacht maar achteraf gezien kan ik het me wel voorstellen. Hoe hebben jullie dit probleem opgelost als ik vragen mag? Met een "dogbone" steun aan de onderkant? |
#107
|
||||
|
||||
aha vandaar! ik vond het er al zo gek uit zien.. maar dat zit dus ergens in
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#108
|
|||
|
|||
Quote:
Ik had deze uitleg ook nodig om te snappen waarom die slagmoer daar zat... Heb je auto gezien bij Dub-Inn |
#109
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Was je daar met jouw Mk1? Heb hem gemist? |
#110
|
||||
|
||||
Blijft een dik ding, wel mooi dat je veel km gemaakt hebt deze zomer, kan ik nog iets van leren Netjes dat alles weer gefixt is!!
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#111
|
||||
|
||||
Wat is het toch altijd leuk om auto-onderdelen binnen te krijgen :
Voor de Polo wat onderhoudsspulletjes gekocht omdat hij zich de eerste paar 1000km's goed heeft gehouden: - Nieuwe antenne, die iets korter is dan standaard (oude was verstaft) - Luchtfilter - Interieurfilter - Oliefilter - Waterpomp - Distributieset - Multiriem + spanner Voor de Golf ook een kerstcadeautje gekocht: Een setje originele Porsche 944 deurgrepen met het gegraveerde "Porsche" logo. Was al een lange tijd op zoek, maar het was lastig om een net setje te vinden. (Sorry voor de slechte foto's, zijn net binnengekomen) Weet alleen nog niet wat ik er mee ga doen, zo monteren, hoogglans zwart met zilveren letters of misschien polijsten? |
#112
|
|||
|
|||
Quote:
Zekers was ik met de GTI, ik geloof dat ik 1 rijtje verder naar achteren stond. |
#113
|
|||
|
|||
Quote:
Zo monteren! Ik zou ze ooit ook nog wel s willen hebben, maar vind t nogal bedragen die ervoor gevraagd worden zeg.... Idem voor rode Fifft's.... |
#114
|
||||
|
||||
Wat ik mezelf nu al de hele tijd afvraag... heb je uiteindelijk (even) gewonnen van die Porsche Suc6 met de reparaties
Oh tip van flip, als je besluit om de klinken te polijsten, pas dan op, is een erg dun laagje, je polijst er zo doorheen. al bij meerdere klanten gezien. |
#115
|
||||
|
||||
Quote:
Ja klopt, was ook een principekwestie van me. Las verhalen dat je ze vroeger voor tientjeswerk van de sloop kon halen. Als je op Ebay.de/com/co.uk kijkt, staan er bijna alleen rechter klinken of complete setjes te koop. Vraag ik me af: zijn alle 944's die in elkaar gereden worden, aan de linkerkant geraakt oid? Ik kwam een setje tegen op MP en die waren al gelijk verkocht. Toch via dezelfde verkoper een setje kunnen overnemen, wel iets duurder dan gepland, maar de beslissing was snel genomen tijdens een kerstdiner met een borrel op... Quote:
Haha zat er heel kort voor. Vanuit stilstand ging het goed, maar van 1 naar 2 of 2 naar 3 (weet niet precies niet meer) ging het mis. Druip je toch wel zielig af... Porsche's zijn ervoor gemaakt en houden dit elke dag van de week vol, wat een knappe prestatie is. Een krakkemikkige Golf dus niet. Bedankt voor de tip wat betreft het polijsten! Zeker met dit in het achterhoofd, gaan ze er eerst standaard op. Echt zonde als er doorheen geschuurd wordt. Last edited by gijs474 : 18-12-2018 at 12:16. |
#116
|
||||
|
||||
Niet echt sensationele update maar toch.
Afgelopen zaterdag gelijk tijd gemaakt om de Polo aan te pakken. Het volgende aangepakt: - Olie + filter - Luchtfilter kon er nog mee door, wel vernieuwd - Interieurfilter (was er wel aan toe) - Db-riem, waterpomp en spanrollen - Multiriem en spanrollen - Remvloeistof vervangen - Wielen gebalanceerd en binnen/buiten schoongemaakt (ook al zijn het doppen ) - Goed gewassen en stofgezogen. De distributieriem was erg goed bij te komen maar bij dit type is de 2e nokkenas aangedreven met een apart klein riempje en spanner. Had zelf het originele blokkeergereedschap niet maar opgelost door 2x 8mm boortjes aan elkaar te lassen. Niet netjes, wel effectief. Toekomstige plannen voor de Polo: - Kilometers maken - Setje bougies (Nog niet besteld) - Het geluid van de knipperlichten, deur open en verlichting aan laten staan werkt niet. Eens kijken wat dat is. - Setje mistlampen inbouwen - Mattensetje vervangen (originele zitten er nog in) - In de zomer kijken naar een setje 16 inch. |
#117
|
||||
|
||||
Super oplossing met die boortjes!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#118
|
||||
|
||||
Afgelopen tijd weer wat verder met de Golf gegaan. Hoop dit seizoen lekker wat kilometers te gaan maken en meetings te pakken.
Doosje binnengekregen van Werk34: Met daarin: - Nieuwe spiegels, zijn dezelfde als er al op zaten en waren prima, maar niet helemaal netjes meer. - Dop zonder sensor op het rembekrachtigingspotje - Mattenset, had al een nieuwe set gekocht maar pasgemaakt op een staand gaspedaal. Toen ik over moest op een hangen gaspedaal, had ik een gat in de matjes. - Nieuwe rubbertjes voor de deurhendels (Besteld bij Vw Wobshop, bedankt!) - Wat clipjes voor trim enz. Oude spiegels: Lekker scherp op de foto maar het voor het idee Nieuwe spiegels: Oud vs. nieuw: Toen ik ze eraf haalde kwam ik er wel achter dat er een extra gaatje was geboord, jammer maar helaas. Er onder schoongemaakt en in de blanke tectiel gezet: En gemonteerd: Nieuwe mattensetje met het uitgesneden matje er naast, heb er nu dus lekker veel op reserve: En bezig geweest om de Porsche klinken pas te maken: Pinnetjes uit de cilinders overgezet, schoongemaakt en opnieuw ingevet Toen in elkaar gezet en gepast op de auto en werkte het open en dicht doen perfect maar kon ze niet op slot doen... Blijkt dat de Porsche meenemers van de klinkt ( Rechtsboven op de eerste foto), korter zijn dan die van de mk en kunnen ze hem niet meenemen. Dus die van de oude klinken overgezet en werkt perfect! Oude klinken: Vies, dat kan natuurlijk niet! Oude en nieuwe deurklinkrubbertjes: Klinken gemonteerd, weer alles in de blanke tectiel eronder: Nieuwe spiegels en deurklinken. Nog flink wat te doen voor de lente maar stap voor stap. Mochten jullie nog tips hebben voor leuke meetings als bijvoorbeeld de Arnhem Dub-inn, hoor ik het graag! Vind het lastig om ze te vinden namelijk. Ook ben ik nog op zoek naar wat onderdelen: - Zwart asbakje + de met omlijsting in dashboard (Tittentacho) - Dashboardkastje compleet - Originele radio - Afdekkapje op rail van de stoel passagier - Speakergrilletje in midden van het dashboard zonder afgebroken pinnetjes |
#119
|
|||
|
|||
Ziet er echt prachtig uit!
Welke blanke tectiel gebruik je om dat zo netjes te krijgen? |
#120
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt! Zal van het weekend even kijken welke het precies is. Heb een paar busjes bij een vorig project van de spuiter gekregen. |