#1
|
|||
|
|||
Mk1 Cabrio complete restauratie
Hallo vw fans,
Afgelopen zomer ben ik eigenaar geworden van een mk1 cabrio uit '81 met een 1.5gls motor (code JB), gekocht voor €1100,-. Ik wist dat er wat werk aan de auto zat maar ik wou toch een project die ik echt eigen kan maken. De koper verzekerde mij dat de nieuw ingelaste achterschermen netjes gelast waren en de auto absoluut niet rot was. Ik kon door de quartet set niets zien dus geloofde hem op zijn woord. Dom! Zo kocht ik de auto: Ik ben allereerst begonnen met plamuur van de achterschermen halen en toen zag ik dit: Netjes ingelast zegt de vorige eigenaar ook nog. Dit is over elkaar heen gelast en ontzettend slecht gehecht dus balen. Maar toen ging ik de quartet set helemaal weghalen en allereerst kwam dit te voorschijn: Oke dacht ik, als dit het is dan maar nieuw dorpeltje erop. De vorige eigenaar had er een plaat overheen gelast, dat gaat dus nooit goed he zoals je ziet! Maaaaar toen: Ik zag rechtsvoor wat roestig en dacht ach het zal wel oppervlakkig zijn. Begonnen met de borstel en het verdween gewoon alsof het niets was! ROndom de veerpoot was hij helemaal rot tot aan binnen in de bijrijderskant. Ze hebben dit ooit willen herstellen met een plaatje erop te lassen en een beetje plamuur... Gaat dus nooit goed he! Overal waar ik keek was roest.... Zie de foto's hieronder: Ik ben dus gestopt met alles ontroesten en ga maar opzoek naar een andere body want dit is een hoopje stront. Echt balen dus! Nou zit ik dus te twijfelen of ik een nieuwere carosserie uit eind '80 haal of echt een rond mijn bouwjaar zodat hij bijna belastingvrij is. In iedergeval een nieuwe body! -------------------------------------------------------------------------------------- Zie updates onder de posts! Last edited by maartenwink : 16-02-2019 at 19:53. |
#2
|
||||
|
||||
Nette kas van hetzelfde bouwjaar vinden zal lastig worden. De latere hadden af fabriek een betere roestbescherming en zijn over het algemeen dus harder.
Wanneer je de auto niet het hele jaar door gaat gebruiken kun je een 87er als basis pakken. Deze komt nog in aanmerking voor het kwart tarief.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#3
|
||||
|
||||
Oei das echt balen ja, succes met de zoektocht.
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#4
|
||||
|
||||
een auto matrollen met rommel van de Gamma doet men niet voor niks zie je wel..
jammer..maar beter op zoek gaan naar een 92er ofzo.. dat je daar dan misschien een plaatje in moet zetten en misschien overspuiten is vele malen beter dan zoiets.. |
#5
|
|||
|
|||
oeffff je bent gewoon genaaid...
nou is 1100 voor een "goede" cabrio wel aan de lage kant. maar dit is wel heel slecht, nog verhaal halen bij de vorige eigenaar?? alles overbouwen op een kale body is wel een klus :-) maar goede (kale) body vinden is ook al een klus :-( iig heel veel succes |
#6
|
||||
|
||||
Zo shit als zoiets gebeurd en je wilt met frisse energie een auto herstellen!
|
#7
|
|||
|
|||
Ik ben inderdaad al opzoek gegaan naar wat anders. In Friesland gekeken bij een volgens de eigenaar harde carrosserie. Helaas ook zo krokant als wat.
Nu heb ik er een gevonden in Enschede die achter bij de kofferbak rand en zijscherm wat gelast moet worden. Alleen de plekken zijn erg raar dus twijfel een beetje of het wat is. Zie aanvulling bij mijn topic |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Nou precies, ik wist dat er wat werk aan zat toen ik hem kocht maar de eigenaar had mij gezegd dat hij 90% hard was. Wist ik veel dat die mooie quartet set zoveel te verbergen had. Maar goed, uiteindelijk ben ik nog niet extreem duur uit denk ik, heb wel alles liggen nu behalve een casco. En een goeie carrosserie vinden is inderdaad een beste klus zeg. Lastig! |
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Yup, vol enthousiasme begonnen en dan kom je dit tegen. Nou dan zie je de restauratie echt even niet meer zitten... Al heb ik dat nu nog steeds een beetje omdat ik geen goede carrosserie kan vinden. |
#10
|
|||
|
|||
Alex al geprobeerd? VW Einzer op Facebook.
__________________
FAHRVERGNÜGEN! |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Jazeker, die krijgt misschien iets binnen. Maar goed, die witte op de onderste foto's lijkt niet super slecht |
#12
|
||||
|
||||
Die Witte Body is te doen , zeker voor dat geld is het een goede Optie voor jou , mits je netjes kan lassen .
En wat er al gezegd werd voor 1100 kan je niet veel goeds verwachten, je kan in veel gevallen meer betalen voor een Nette waar niet veel aan hoeft te gebeuren ,dan Lekker goedkoop voor een slechte ! En Wat Heinz ook zei,Mat Rollen doen ze niet voor niets . |
#13
|
|||
|
|||
Tsja lastig verhaal. Er is zoveel troep!. Wel valt het mij op dat mensen voor zeer weinig veel verwachten. Voor de nette moet je tegenwoordig in de buidel tasten. En dat loopt alleen maar op.
Staar je ook niet blind op de belastingvrije status. Uiteindelijk maak je die kosten wel weer goed aan al deze randzaken. Maar wel vervelend dat het zo loopt. Ik hoop dat het in de toekomst beter gaat. Ik zou niet 1 van deze bodies nemen.
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Yup, in mijn geval ook gedacht voor weinig klaar te zijn. Blijkt een miskoop te zijn. Maar goed, er is weer een update na twee maand! |
#15
|
|||
|
|||
Weg met de oude rommel!
Na een maand of twee hierbij weer een update! Na meerdere body's gekeken te hebben die allemaal verrot bleken kwam ik terecht bij Einzer VW shop, het bedrijf van Alex Janssen.
Hij had een complete body staan in de kleur die ik graag wou die ook nog eens aardig in de lak zat! Ik wezen kijken en inderdaad ding zag er heel goed uit. Enige puntje was linksvoor het scherm. Die moest even een nieuw spuitbeurtje hebben. Mooie van deze carosserie is dat ie ook als GLI op kenteken staat, dus een 1.8. Dat is ook precies wat ik erin wil hebben. Deze carosserie verkocht hij inclusief deuren, motorkap, kofferklep en onderstel voor 500 euro. Dus in wezen hoef ik alleen een motorblok, interieur en bumpers erop te schroeven en dan ben ik klaar. Ik heb er even over nagedacht en uiteindelijk heb ik 100 euro aanbetaald zodat ik hem zekerweten heb. Oude carosserie gaat naar de oudijzer boer, slopen is begonnen! Deze carosserie heb ik gekocht: Foto's van de sloop oude carosserie: |
#16
|
|||
|
|||
Kijk eindelijk nieuwe energie. En wil je deze zomer al rijden?
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#17
|
||||
|
||||
Mooie kleur, nu een DX opsnorren en lekker opbouwen. Nette originele gli's zie je niet veel meer.
__________________
88 cabrio 2.0 83 golf gl 1.5 |
#18
|
||||
|
||||
Ze willen wel rotten zo te zien! Mooi dat je nu een knappere basis hebt gevonden.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#19
|
|||
|
|||
Benieuwd naar de foto's van het vervolg. Daar bij alex hebben ze in ieder geval mooi spul
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#20
|
||||
|
||||
Alex is inderdaad een geschikte persoon
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |