#1
|
|||
|
|||
Hoeveel remvloeistof golf 2?
Hoeveel remvloeistof gaat er in een golf 2 1.3 nz 1990
Voor de apk moeten de remslangen worden vervangen. Lijkt me handig om dan meteen de vloeistof te vervangen. Moet het volgens een bepaalde methode/volgorde? Doe het voor het eerst. Nog meer adviezen? |
#2
|
||||
|
||||
Als ik me goed kan herinneren kwam ik bij mijn Golfje wel toe met een busje van een liter.
Afgaand op het type gok ik dat deze geen ABS heeft? Dan is het gewoon de klassieke methode met rempedaal induwen, nippel open en toe, rempedaal lossen, en weer opnieuw. Je begint altijd met de remklauw het verste van de HRC. Dus in jouw geval rechtsachter, linksachter, rechtsvoor, linksvoor. Remvloeistof is bijtend, laat het niet op je lak komen. Gebruik een stukje darm dat je over de nippel schuift en waarvan je het andere eind in een plastic flesje hangt om de oude vloeistof op te vangen. Je kan ook al een heel eind komen met een grote plastic spuit te gebruiken, daar een stukje darm aan te hangen dat je in het remvloeistofreservoir hangt, en met dit kan je dan wat in het reservoir zit eruitzuigen en al vervangen voor verse olie. Doe ik altijd, bespaart een hoop gepomp met het rempedaal. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Hey manneuh,
Bedankt voor de info. Dan wordt er een liter gehaald. En de volgorde van AR1G3 aangehouden. Nu nog een goedkoop adresje (Deventer e.o.) voor remslangen. Boelm in Steenwijk lijkt wel wat... |
#5
|
|||
|
|||
Verversen remvloeistof een halve liter per wiel
Als t voor is kun je beter de klauwen eraf halen Zit vaak een hoop drab in Achter breken ws de ontluchtingsnippels |
#6
|
||||
|
||||
Ik zou idd de nippels van te voren ff inspuiten, kunnen heel vast zitten. Ik heb bij de mijne 2l gebruikt, meteen alles ververst. Met de compressor heb je zo'n tooltje waarmee je de vloeistof er doorheen zuigt, slangetje alles erbij
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#7
|
|||
|
|||
Voor het losdraaien van de ontluchtingsnippels enkele dagen kruipolie er op spuiten. Geen WD40 maar echte kruipolie. Van het merk WD40 is ook een kruipolie variant.
Dan een ringsleutel op de nippel zetten, enige kracht op de sleutel zetten (maar laat hem niet afbreken) en geef met een hamer korte tikken loodrecht op de nippel. Met een beetje mazzel komt hij dan los. Last edited by joost_joost : 09-10-2018 at 17:01. |
#8
|
|||
|
|||
Het is gelukt.
Er is bijna een hele liter remolie door gegaan. Had vooral te maken met dat van te voren (remslangen vervangen) het reservoir leeg gemaakt was en gevuld was met de nieuwe remvloeistof. Bij het vervangen van de remslangetjes (1 voor, 2 achter) bleef de remvloeistof dus lopen/lekken. Werd dus een mooi "remvloeistof"-ballet. Wat kan hiervoor als stoppers worden gebruikt? Kon bij de ontluchtingsnippel niet de overgang zien van de oude naar de nieuwe remvloeistof dus gegokt en waarschijnlijk teveel afgetapt. Achterste ontluchtingsnippels (sleutel 7) gingen soepel open, dag van te voren even met WD40 ingespoten. Is kruipolie in winkels nog wel verkrijgbaar? Bij het laatste rondje kwam ik het niet meer tegen. Als je de remslangen nog nooit hebt vervangen is het wel een behoorlijk lastig klusje. Wees niet eigenwijs, zoals ik, schaf een (open)leidingsleutel aan. Wat een gepruts was dat : ) |
#9
|
||||
|
||||
Een open ringsleutel maat 11 is een must. Met een steeksleutel kun je ze zo kapot draaien.
Top dat het gelukt is
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#10
|
||||
|
||||
mocht je nog een keer iets met de hydraulische kant van de remmen moeten doen en je wilt niet dat het reservoir leeg loopt kan je altijd een stok op het pedaal zetten zodat deze bediend blijft.
in de garage gebruiken wij een remknecht maar een stok tussen de stoel en pedaal werkt ook.
__________________
I love it when a car comes together |
#11
|
|||
|
|||
Quote:
??? Bedoel je met "bediend blijft" dat je de druk op de rem houdt? Dan loopt het remvloeistof-reservoir toch sneller leeg als je de remleiding/slang/ontluchtingsnippel losmaakt? Misschien dat ik iets niet begrijp... Goede tip van RobertVoorst: Een oude remslang doorknippen en een klem(metje) op de open slang zetten. In het metalen gedeelte kan je dan de wartel(?) indraaien. |
#12
|
||||
|
||||
Je kan bij Datona of HBM voor weinig een vacuumpompje bestellen om je remmen te ontluchten. Werkt heel erg eenvoudig en je ziet wanneer er versie vloeistof doorheen komt.
__________________
2018 Volkswagen Up! GTI 2014 Volkswagen T5 GP 2005 Volkswagen Golf 5 GTI DSG 2003 Volkswagen Touran R32 |
#13
|
||||
|
||||
Als het pedaal bedient is loopt het reservoir niet leeg. Alleen het beetje wat er in het onderdeel zit wat je los pakt komt er uit.
Als het pedaal niet bedient word staat het reservoir in een open verbinding met alles tot aan de ontluchtingsnippel.
__________________
I love it when a car comes together |