#121
|
||||
|
||||
negatief kun je hier niet op reageren 😉
|
#122
|
|||
|
|||
Nadat de motor liep was het tijd om aan de dakhemel te beginnen
Omdat ik dit nog nooit heb gedaan heb ik er veel tijd voor uit getrokken om het er netjes strak in te krijgen maar dat betekende wel dat ik er bijna 6 avonden mee bezig ben geweest dus ik was wel erg blij toen dit klaar was Ik heb eerst het gele kleed aan de binnenkant van de auto gelegd zodat ik rustig in en uit de auto kan klimmen zonder dat ik bang hoef te zijn dat de lak ergens beschadigd Daarna de isolatie terug gelijmd En de hemel op maat geknipt voor de balijnen en de balijnen voorzien van nieuwe dopjes en de klemmetjes in de auto ook gelijk vernieuwd Ik had papier klemmetjes besteld om de gelijmde delen vast te kunnen klemmen aan de carrosserie alleen had ik met bestellen niet goed opgelet op de grootte en had ik nu ineens 60 mini klemmen dus nog maar een keer besteld en nu de goede Achteraf bleken die kleine klemmetjes wel erg makkelijk om in de bochten strak te kunnen werken dus het was toch fijn dat ik ze had En na een paar avonden trekken knippen en lijmen zag het er zo uit Het leek me slim om na de hemel de ramen er terug in te zetten wat dan blijft de hemel op verschillende punten helemaal op zijn plaats zitten omdat de raamrubbers eroverheen vallen De voorruit is een verhaal apart De raam die er in zat was nog de originele raam maar omdat hij 37 jaar oud is zit hij helemaal vol met krasjes en putjes en vooral met zonlicht erop was het erg storend en soms moeilijk om er doorheen te kijken dus daarom wou ik graag een nieuwe voorruit Omdat ik iemand ken die dit voor zijn werk doet al snel een afspraak gemaakt voor een nieuwe ruit en die zou bij mij thuis geplaatst worden Echter bij het plaatsen leek er al iets niet te kloppen want de ruit wou er niet in zelfs niet met 3 personen ,glijmiddel en wat trek en duw werk Na 6 keer opnieuw proberen had ik de nieuwe ruit met de oude ruit vergeleken en toen bleek dat de nieuwe ruit een net iets andere kromming had dan de oude dus na het bestellen van een tweede nieuwe ruit floepte hij gelukkig in 1 keer meteen erin Ondertussen had ik al het dashboard terug gezet en de vloer voorzien van nieuwe bitumen dempings matten en een dikke onder tapijt En na het terug plaatsen van de handrem kon het tapijt en het achterste gedeelte van het interieur terug Ook is de kleur sticker in de kofferbak vervangen Ik had nog spullen weggebracht om geel te passieveren en dat was ondertussen ook terug gekomen Ik ben achteraf erg blij dat ik toch nog de dynamo poelie,s heb laten vergelen want ik vind dit veel mooier dan gespoten Het motorkap slot terug en de kap meteen erop En de koplampen in elkaar gezet en het front terug erin geschroefd Helaas is met het stralen/vergelen de schroefdraad van de ruitenwisser verpest dus hier moest ik ook iets op verzinnen Gelukkig had ik nog 1 ruitenwisser mechaniek liggen van mijn onderdelen auto dus ik heb het asje uit de houder gehaald en de houders omgewisseld voor goede houders met draad De asjes met houder heb ik al terug gezet in het frame en dat wordt morgen in de auto gezet , daarna verder met deuren,zijschermen,bumpers en wielen Last edited by Ironvw : 29-07-2018 at 15:36. |
#123
|
||||
|
||||
Zeer netjes, het hemeltje hangt er ook erg strak in!
|
#124
|
||||
|
||||
Heel mooi. Tot in detail
__________________
Daily: Bmw f30 320d Fun: Porsche Boxster S |
#125
|
||||
|
||||
Tof project !!!
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster) |
#126
|
||||
|
||||
Super
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#127
|
|||
|
|||
Als eerste is het ruitenwisser frame terug gegaan en aangesloten
Ook is het gelukt om via een topic hier op het forum een interval functie te maken dus dat is wel erg fijn Daarna de deuren erin gehangen En alle spullen in en op de deuren terug gemonteerd Het plastic membraan kon ik niet meer nieuw kopen dus die heb ik zelf gemaakt uit plastic folie Omdat de temperaturen hier tot ver boven de 35 graden opliepen was dit ook een goed moment om de handgrepen in te oliën met lijnzaad olie zodat ze weer mooi zwart zijn En na het nieuwe deurslot monteren waren de deuren klaar De zijschermen en bumpers daarna terug gezet en uitgelijnd om vervolgens de kofferbak mat en voorstoelen terug te zetten De stoelframes zijn voorzien van nieuwe plastic glij stukken en aan de zijkant zijn de kapotte kapjes vervangen voor nieuwe exemplaren Omdat de panelen die links en rechts in de kofferbak zitten aardig versleten waren heb ik zelf de panelen nieuw op nieuw uitgezaagd uit een nieuwe plaat hardboard en deze bekleed met 2 reststukken van de dakhemel En daarna in de auto gemonteerd Na het bestellen van nieuwe sierstrip clips en deurklink pakkingen konden de laatste dingen op de auto gemonteerd worden Toen was het klaar De laatste schroefjes zijn aangedraaid en de werkbank is leeg Na een goede wasbeurt even naar het kerkplein gereden voor wat foto,s Zoals op de tweede foto is te zien mis ik rechts op de achterklep nog het “golfS” logo Ik ben al erg lang op zoek naar dit logo maar het is erg moeilijk om dit aan te komen Na een tijd vroeg ik me af of ik zoiets niet kon laten 3D printen en dat was dus mogelijk Ik heb er 5 laten maken de onderste is het origineel de een na onderste een test plaatje en de andere 5 de echte Er zitten nog strepen in de logo,s van het printen dit ga ik proberen op te lossen met spuit plamuur en daarna wil ik hem weer terug zwart maken Hoe ik de letters weer matchroom ga krijgen weet ik nog niet maar dat zoek ik nog wel uit Van de winter zullen de stoelen en de achterbank opnieuw bekleed worden maar ik wil dit seizoen nog een paar weekjes rijden en dan kan ik meteen een goede bekleder zoeken Last edited by Ironvw : 23-08-2018 at 19:52. |
#128
|
||||
|
||||
Heel mooi eindresultaat!
__________________
"I Only Support Gay Marriage If Both Chicks are Hot" |
#129
|
|||
|
|||
Echt heel gaaf geworden!!
Alleen de foto’s van je golfS badge missen volgensmij. Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet
__________________
MK1 --> 20VT |
#130
|
|||
|
|||
Ja ik ben ook benieuwd naar die foto's maar wat een plaatje...Ook iets lager en dan die velgjes en dan voor de rest strak. Heel mooi.
Ja en dat vergelen. Zo simpel maar het ziet er zo clean uit meteen...Ik heb het ook laten doen met een paar onderdelen. Prachtig.
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |
#131
|
||||
|
||||
Super mooie restauratie.
|
#132
|
|||
|
|||
Schitterende golf geworden
|
#133
|
|||
|
|||
echt heel netjes dikke respect
__________________
My Golf is my image |
#134
|
|||
|
|||
Die foto was ik er gisteren vergeten tussen te zetten
Maar hij staat er nu tussen Ik ben nog niet 100% klaar maar het grote werk is gedaan Ik moet hem nog laten taxeren,verzekeren,uitlijnen en een algehele veiligheids check bij mijn monteur en dan kan ik gaan rijden Over een paar weken is de Vw team Brabant meeting in Oss en dan hoop ik dat ik met deze auto er naartoe kan Daarna gaat hij nog een keer terug naar de spuiter want ik heb bij de montage op 2 plaatsen toch de lak beschadigd ondanks alle doeken en voorzichtig werken dus dat moet nog ff opgelost worden Bedankt voor alle positieve reacties mensen Last edited by Ironvw : 23-08-2018 at 20:02. |
#135
|
|||
|
|||
Quote:
Over het vergelen ben ik idd ook erg tevreden Ongelofelijk hoe ze oude smerige onderdelen er weer als nieuw kunnen laten uitzien |
#136
|
||||
|
||||
Mooi! lang geleden dat er nog eens een frisse 1100 gemaakt werd!
Geel verzinken is altijd mooi. Alleen heb ik de ervaring dat het toch redelijk snel dof wordt. Ligt mogelijk aan de kwaliteit van mijn verzinkerij... Evengoed een propere oplossing en het kost amper iets. De lijnen die je hebt in je logo hebt zijn als ik een gokje mag doen het resultaat van SLA printen. Dit wordt laagsgewijs gedaan. SLS geeft je dan weer de korrelige structuur over heel het onderdeel, persoonlijk mijn voorkeur. Om je lijnen er uit te krijgen kan je proberen met een watten staafje en een beetje aceton toe te voegen. Heb je verder nog belang bij het hitte schild op de uitlaat? Die voor de voorverwarming van de inlaat. Ik heb er nog eentje bewaard. |
#137
|
|||
|
|||
Quote:
Als hij nog een beetje in een redelijke conditie is heb daar wel interesse in Pm me maar even wat je er voor wilt hebben |
#138
|
||||
|
||||
Top resultaat !
Wat het blok betreft, als de auto dus een late Golf "S" met kleine achterlichten is (vanaf augustus 1979), dan zou het blok een 1300 moeten zijn (motorcode GF) ipv een 1100 (Motorcode GG). Beide blokken zijn in principe hetzelfde, dus "small blocks" dus lijken heel erg op mekaar.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#139
|
|||
|
|||
Quote:
Dat klopt Het is nl ook een 1300 gf Het originele blokje ligt erin met de originele versnellingsbak Ik heb voor ik met de restauratie begon wel ff getwijfeld of ik er misschien een pl of kr in zou doen maar ik ben achteraf wel blij dat ik het zo heb gehouden |
#140
|
|||
|
|||
Leuk als je naar de meeting in Oss komt. Ik kom ook naar Oss namelijk. Kan ik hem ff zien. Maar het belangrijkste komt nu pas he. Heerlijk rijden want daar zijn deze autotjes toch voor gemaakt. Maak er alsjeblieft geen museumstuk van die alleen maar onder een doek in een schuur staat
Gefeliciteerd nogmaals met dit resultaat
__________________
http://vwprojects.nl/projects/volks...0cabriolet.html |