#1
|
|||
|
|||
motorswap keuren in belgie
heeft er iemand ervaring met het keuren van een motorswap ?
ik heb een golf 1 1979 nu met 16v kr, g60 remmen voor en gti remmen achter grotere rembooster etc ... je kan bij de keuring een blad krijgen met aanvraag tot ombouw motor waar je dan de specificaties invult enzoverder, hij word dan oltimer gekeurd met andere motor en blijft dit ook (kan niet meer als dagelijks gebruik ingeschreven worden) nu zijn er verder geen richtlijnen , er zijn al dergelijke keuringen uitgevoerd op bv golf2 met vr6 swap maar ik weet niet waar juist? , nu dit kan echter in theorie overal maar het hangt er dus vanaf of de bevoegde personen uw ombouwing goed uitgevoerd vinden ?remwerking controleren en zoveel meer wat wel beetje normaal is. In sommige stations doen ze het zowizo niet ??? ook al is het in principe mogelijk ik had graag jullie ervaring hierin gehoord ,bij wie het gelukt is ? dan weet ik waar ik het meeste kans maak en niet meteen afgekeurd word met alle gevolgen van dien ? ik weet dat ombouwingen die in nl gebeuren en daar op papier staan hier wel ingevoerd kunnen worden maar dit is echter niet het geval.hij is reeds oltimer ingeschreven in belgie dus uitvoeren naar nl en andere motor bij rdw keuren is niet mogelijk omdat hij in belgie reeds 1.1l is Alvast bedankt om even tijd te maken voor mij en hopelijk help dit topic ook anderen grtzz jonas |
#2
|
||||
|
||||
je kan in België geen Belgische wagen met motorswap gekeurd krijgen enkel als de wagen voor 1968 is ingeschreven bij mijn weten
enigste manier momenteel om een wagen met motorswap gekeurd te krijgen in België is een Nederlandse wagen invoeren oldtimer wel te verstaan waarvan de motorswap op kenteken staat
__________________
VW Rabbit Convertible VW Golf I Seat Arosa Seat Ibiza |
#3
|
|||
|
|||
Op de site van goca attest 'vervanging motor bij voertuig voor 1968 of beschouwd zijnde oldtimer' afdrukken, invullen, naar de keuring en het is in orde
Zo zijn al verschillende mk2 vr6 al dan niet met turbo gekeurd en en ex mk 1 van Misha ook
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif Last edited by HB24 : 01-04-2016 at 20:02. |
#4
|
||||
|
||||
Klopt! Ik heb ahv dat papier de ex 20vt van Misha gekeurd.
__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD Passat 3bg 2003 SOLD Golf mk6 SOLD Golf mk2 gti 16v 1988 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400 |
#5
|
|||
|
|||
Ik heb net mijn Jetta mk1 met ABF motor gekeurd in België is allemaal geen probleem als je het papier Maar bij hebt en ingevuld
|
#6
|
|||
|
|||
das goed nieuws in welk keuringstation heb je dat gedaan ? bij mij in kontich willen ze het niet doen en ik heb enkel de vraag gesteld en geen wagen aangeboden dus ze hebben er daar gewoon geen zin in denk ik alvast bedankt voor de reactie super
|
#7
|
||||
|
||||
deze ga ik ff volgen, Ik heb het nooit klaar gekregen en wist niet dat het ondertussen kon
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#8
|
|||
|
|||
ik volg ook even mee
|
#9
|
|||
|
|||
als je auto oldtimer is, kan je met dat papier gewoon je motor officieel wisselen.
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#10
|
|||
|
|||
kunnen de mensen die erin geslaagd zijn een niet ex nl wagen in de schrijven met motorswap even zeggen in welk keuringstation dit plaatsvond ?? alvast bedankt
|
#11
|
||||
|
||||
Mechelen
__________________
Golf mk1 Cabrio '90 SOLD Golf mk1 swallowtail '75 1.8T SOLD Passat 3bg 2003 SOLD Golf mk6 SOLD Golf mk2 gti 16v 1988 http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=113400 |
#12
|
|||
|
|||
Heist op den berg
Maar wel moet je in het bezit zijn van een papier van motor ombouw |
#13
|
||||
|
||||
Ichtegem, geen vragen gesteld zelfs,
|
#14
|
|||
|
|||
En is de keuring gelukt bij jou? Waar nu geweest? Ik heb een golf 1 1.1l op papier, schijven achter ombouw, g60 motor en ik heb papier ingevuld maar naart schijnt zit er een bepaalde marge op de andere motor, verschil in vermogen mag niet te groot zijn.. Dus ja ik heb nu makkelijk 100pk extra dus... Zou het lukken?
|
#15
|
|||
|
|||
Hoe verloopt zoiets dan op de keuring zelf? En is er enige verandering na de invoering van de nieuwe keuringsregels voor oldtimers?
Kijken ze echt alles heel uitvoerig na of stempelen ze gewoon je papier af? (en dan krijg je ook een nieuw rood papier?) Stel dat ik in een vw T2, waar momenteel een 2.0 automatiek in ligt, een subaru legacy blok wil steken, ook 2.0 automatiek. Enkel het kW verschilt (slechts 34 kW in totaal). Kan zoiets? Dit zou het een pak praktischer maken voor benzinekost, emissie-zones, .. Bedankt alvast Last edited by jelleb : 09-06-2018 at 20:54. |