#101
|
||||
|
||||
Gaaf ziet er goed uit!!
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One |
#102
|
||||
|
||||
Netjes hoor!
|
#103
|
|||
|
|||
Omdat de verf voor de motor wat levertijd had ben ik begonnen om de dynamo en het kleppendeksel schoon te maken en te spuiten
Ik heb de dynamo uit elkaar gehaald,schoongemaakt,gespoten en de lagers vervangen die erin zaten zodat hij er voorlopig weer tegenaan kan Het kleppendeksel is ook schoongemaakt en gespoten En daarna was het de beurt van de versnellingsbak Omdat de vorige eigenaar de bak zilvergrijs had gespoten maar hem niet had ontvet zag het er niet meer uit en moest de oude lak samen met al het zand,olie en andere rotzooi eraf worden gehaald maar omdat de versnellingsbak een hele hoop hoekjes en gaatjes heeft is dat een erg klote karwei en heeft dat dus ook 4 avonden geduurd Na het schoonmaken is alles ontvet en afgetaped om hem weer netjes te kunnen spuiten De verf voor de motor was ondertussen binnen en daarom maar begonnen aan het blok zelf Ik heb het onderblok helemaal schoongemaakt en opgeschuurd om er vervolgens de carterpan af te halen en deze ook schoon te maken Daarna zijn de motor en de pan eerst in een hitte bestendige primer gespoten om vervolgens in een hitte bestendige zwarte glans lak afgewerkt te worden En de zwarte kleurlaag En meteen wat losse delen gespoten Op de distributieriem kap stonden origineel 4 grote witte cijfers en deze wilde ik graag terug hebben Ik heb voor ik de kap ging spuiten met overtrekpapier een malletje gemaakt zodat ik naderhand nog weet waar de cijfers stonden en hoe groot ze waren Na het spuiten heb ik de mal er terug opgelegd zodat ik de cijfers uit de tape kon snijden en daarna wit kon spuiten Alleen zoals je ziet is het niet geworden wat ik had gehoopt De cijfers staan allemaal een beetje scheef,de lijnen zijn niet recht en met het uitsnijden van de letters in tape ben ik her en der ook door de zwarte lak gegaan oftewel dit moet ik even opnieuw doen Als iemand van jullie nog goede tips heeft over hoe ik dit beter aan kan pakken dan hoor ik het graag want op dit moment weet ik niet zo gauw hoe ik het de volgende keer beter kan doen Een dag later kreeg ik deze foto,s van de spuiter en een datum wanneer ik hem kon gaan halen dus was ik het distributieriem kapje al weer gauw vergeten En vorige week vrijdag heb ik de auto opgehaald en natuurlijk meteen een paar foto,s gemaakt toen hij buiten in de zon stond Gelukkig heb ik de auto met droog weer weg kunnen brengen en ook met droog weer op kunnen halen zodat de carrosserie niet nat is geworden Dat betekend dat dit een mooi moment was om de holle ruimte,s te behandelen met Mike Sander vet Ik heb voor de voorzichtigheid de vloer maar even afgeplakt met zeil en dat was wel fijn maar het viel me reuze mee wat voor een rommel het geeft En alles netjes uitgestald op de werkbank zodat ik overal makkelijk bij kon En het resultaat na het spuiten Ik heb zo alle holle ruimtes gehad van de balk in het voorfront tot de dorpels en de dwarsbalk bij de reservewielbak en de a stijlen bij het raam,als er een holte is zit er vet in Morgen ga ik de carrosserie van het frame halen en gaat de ophanging eronder zodat hij weer op zijn eigen wielen staat en weer mat makkelijker verrijdbaar is |
#104
|
||||
|
||||
Waauw mooie update. Proper werk!
Je kan die cijfers als sticker laten maken. Dan eerst de ondergrond wit spuiten, dan de sticker erop en dan overspuiten met zwart en de sticker er voorzichtig afhalen. Dan moet het wel netjes worden..
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#105
|
|||
|
|||
mooi project zeg wow misch een tip maar ik heb van mijn golf ook eerst alle draadeindes en opnieuw opgezuiverd voordat ik met de opbouw begon
__________________
My Golf is my image |
#106
|
|||
|
|||
Shon
Dat is idd wel een makkelijkere manier dat zal ik de volgende keer eens proberen Stefan 2 Ik heb voor ik de auto naar de straler bracht alle schroefdraadjes of moertjes opgedraaid of een boutje ingedraaid dus ze zijn allemaal nog goed gangbaar |
#107
|
|||
|
|||
De golf staat weer op zijn wielen
Ik heb eerst de auto op bokken gezet zodat ik het frame er makkelijk onderuit kan halen Om daarna de auto met het brugje op te tillen zodat ik overal goed bij kan De brandstof tank,achteras en schokbrekers zitten eronder En door aan de voorkant En de complete stuurinrichting erin zodat ik hem makkelijk kan verzetten En voor het eerst sind een tijd weer op z,n wielen op de grond Omdat ik nu weer eerst verder ga met de motor en de rest van de onderdelen schoonmaken gaat hij onder een zachte fleece deken en een auto cover zodat de lak beschermd is |
#108
|
||||
|
||||
Dat ziet er goed uit!
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#109
|
|||
|
|||
Heb je netjes gedaan “Keep up the good work”.
|
#110
|
|||
|
|||
Bedankt mannen
|
#111
|
||||
|
||||
Ziet er heel netjes uit
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#112
|
||||
|
||||
Netjes!
__________________
Golf MK 1 1800 GTI 1982 Golf MK IV 2.0 2000 Kever 1300s 1973: sold Opel Manta A 1973 Chevy Bel Air coupé V8 1958 |
#113
|
|||
|
|||
Nadat ik de auto weg had gezet ben ik verder gegaan met de motor
Nadat alle onderdelen schoongemaakt en gespoten waren is alles weer terug gemonteerd om daarna de motor uit de steun te halen en de versnellingsbak er terug op te zetten En meteen in de auto gemonteerd Omdat ik vond dat het luchtfilterhuis er toch we erg slecht uit zag in de nette motorruimte heb ik hem weer eruit gehaald om hem met een bumperspray te spuiten en ik ben erg blij met het resultaat Op het uitlaatspruitstuk zit een extra aansluiting om de uitlaatgassen van de carburateur verwarming in af te voeren maar dit stukje was erg rot dus heb ik dit vervangen En daarna nog nieuwe remleidingen gebogen en gemonteerd En de rest natuurlijk ook gedaan En na het vullen en ontluchten van het rem systeem ook de brandstofleidingen gebogen en aangesloten En als laatste het vers gespoten kapje terug geschroefd Verder is de kachel terug gezet in de auto en zijn de koppeling,benzine vulhals en aandrijf assen terug gezet Ook is het na wat pijn en moeite gelukt om de schakelpook aan te sluiten op de bak en werkend te krijgen |
#114
|
|||
|
|||
Om te beginnen eerst even een foto van de gemonteerde aandrijfassen
Die zaten er bij de vorige post al op maar daar was ik vergeten een foto van te maken En de versnellingsbak olie is vervangen voor nieuwe Ik heb de binnenbumper balken ,motorkapstang,kentekenplaathouder en uitlaat delen weggebracht om te stralen en na een weekje kon ik ze weer ophalen De bumper balken ,stang en houder zijn gestraald en gepoedercoat en het uitlaatspruitstuk en downpipe zijn gestraald en bewerkt met een keramische coating En de uitlaat is weer op de auto geschroefd natuurlijk met nieuwe pakkingen,moeren,rubbers en klemmen Om een of andere reden kwam het beugeltje van de ventilatorkap niet overeen met het beugeltje op de slotplaat , ik denk dat de ventilatorkap misschien van een ander model golf is en dat hij daarom niet past De vorige eigenaar had met een paar zelf gebogen beugeltjes de hele kap een beetje opgeschoven op de radiator zodat de beugels wel overeen kwamen maar ik vind dit erg lelijk staan en het wiebelde ook best erg omdat de armpjes langer werden Daarom heb ik de kap op de originele plaats terug gezet en heb ik gewoon een ander beugeltje gebogen wat wel past Het rechter beugeltje is origineel en het linker heb ik zelf gemaakt en zal nog weg gebracht worden om geel te passieveren Verder is het laatste beetje van het brandstof systeem afgemaakt En is het mandje terug geplaatst Omdat de accu klemmen half gescheurd waren heb ik hier nieuwe voor besteld en ik heb er meteen besteld die makkelijk los en vast te klikken zijn Ook zijn er wat dingetjes aangepast in de kabelboom zoals snijverbinders weghalen onnodige kabels verwijdert en her en der wat draden beter afgetaped om ze beter bij elkaar te houden en toen konden de kabelbomen er weer terug in met behulp van nieuwe klemmetjes En toen was het eindelijk tijd om hem te starten Dat ging gelukkig erg goed want nu het vullen van de benzine , koelvloeistof en olie heb ik de rotor verwijdert om hem eerst een paar keer rond te laten gaan zodat alle vloeistoffen goed verdeeld waren ,maar na het terug zetten van de rotor sloeg de motor meteen aan Volgens mij zit de distributie riem nog wel wat strak en daarom klinkt hij wat raar maar dat is weer voor de volgende keer https://youtu.be/xzu_KEYcf5g |
#115
|
||||
|
||||
super nette werken allemaal man! zojuist even wat pagina's terug gebladerd enzo
zeker geen half werk
__________________
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
#116
|
|||
|
|||
Is een plezier om te volgen, echt mooie werken. Dat uitlaatspruitstuk dat je hebt laten keramisch coaten had je daar al ervaring mee? Of zijn hier nog mensen die daar ervaringen mee hebben? Vind dit wel interessant gezien ik zelf niet weet hoe je dat anders (blijvend) proper krijgt. Houd dit stand die coating? Ook met opgevoerde turbo-motoren?
Verder zeker mijn complimenten met dit prachtige werk. |
#117
|
|||
|
|||
Ik zelf heb met de coating nog geen ervaring maar de straler vertelde mij dat hij dit al een aantal jaar gebruikt en dat hij goede reacties terug krijgt van zijn klanten
Hij vertelde echter ook dat er niks voor altijd blijft zitten met deze temperaturen en dat na een 10 tot 15 jaar het ltoch wel los kan komen maar aangezien het niet zo duur is zien we dan wel verder |
#118
|
|||
|
|||
Dit is tof om volgen.
Echt deftig werk, zoals het hoort |
#119
|
||||
|
||||
Gaaf man!! Ziet er allemaal als nieuw uit!
__________________
|
#120
|
|||
|
|||
Bedankt voor de positieve reacties
|