#41
|
|||
|
|||
Zoals eerder ook gezegd, neem je tijd! Je zal niet de eerste handige jongen zijn die te snel weer teveel wil gaan doen en hier zelf de dupe van word
__________________
Barn find: Scirocco GT '78 |
#42
|
|||
|
|||
Quote:
ik hoor graag van je groet herman ps had je in November gemaild en verleden week een x alvast bedankt
__________________
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF |
#43
|
|||
|
|||
Mijn Golf 2 met PN motor en 2ee had ook de bekende problemen van onregelmatig stationair draaien en afslaan bij plotseling snel in toeren terugvallen. Heb hem naar Igor gebracht en in een korte tijd was alles van de carburateur gecontroleerd, schoongemaakt en correct afgesteld. Motor draait nu weer prachtig rond en zakt ook niet meer zover terug in toeren. Ben blij dat ik dit heb laten doen want de auto is het waard! Igor bedankt.
|
#44
|
|||
|
|||
Quote:
Richard, mooi te horen dat het bevalt, de Pasadena was nog mooi af te stellen en reed daarna idd weer mooi. Succes ermee! |
#45
|
|||
|
|||
Ik heb sinds afgelopen weekend een golf 2 pasadena met de 1.6 pn motor en pierburg 2e-e carburateur.
Dat ik de auto kocht liep deze tussen de 800 en 2000 toeren stationair en miste behoorlijk wat vermogen, zelfs m'n golf 1 met 1.1 motor was vlotter.. Inmiddels heb ik de pierburg vervangen voor een andere pierburg 2e-e, ontsteking afgesteld en complete uitlaat vervangen en de motor loopt weer netjes stationair en heeft aardig z'n vermogen weer terug. Nu heb ik 1 eigenaardigheid, vanaf 3/4 tot volgas merk ik totaal geen extra power, sterker nog met iets minder gas trekt de motor beter door. De tweede trap werkt wel, vacuumdoosje heb ik namelijk vervangen en gecontroleerd met een hand vacuumpompje. Nu heb ik een innovate lambda meter met wideband lambdasonde tot mijn beschikking en vanmiddag even een rijdende meting gedaan, vanaf meer als 3/4 gas begint het mengsel te rijk te worden. Alles onder de 3/4 gas zit prima in de waardes. Kan het zo zijn dat bijvoorbeeld de sproeier van de tweede trap te groot is? Of is hier een andere verklaring voor? Mvg Dennis |
#46
|
|||
|
|||
Dennis, weet je zeker dat de ontsteking goed staat? zijn alle slangen nog goed (echt goed checken, ik had er vorige week één waar een verstopte scheur in zat). Is de 2EE afgesteld? er kan eigenlijk van alles zijn. Vaccuum lek ergens, verstopte kanalen, etc.
|
#47
|
|||
|
|||
Bedankt voor je reactie!
Alle vacuum slangen zijn vervangen en voordat deze carburateur erop is gegaan heb ik 'm eerst schoongemaakt en waar mogelijk doorgespoeld met remmenreiniger en droog geblazen met perslucht. De ontsteking stond in eerste instantie veel te vroeg, de motor draaide hierdoor ook 1100 toeren stationair en pingelde licht bij belasting in een hogere versnelling. Hierna de ontsteking met stroboscooplamp afgesteld met het vacuumslangetje los. Ik heb gecontroleerd met draaiende motor op vacuum lekkage door bij de carb. en voetpakking wat remmenreiniger te spuiten, geen lekkage waarneembaar. Daarbij meestal met een vacuumlekkage gaan motoren juist armer lopen door de extra lucht die aangezogen kan worden. (Tenminste dit is mijn ervaring met oudere auto's en minder conplexe carburateurs). Het lijkt tijdens het rijden echt alsof het mengsel pas te rijk wordt zodra de tweede trap open gaat, vanaf ongeveer half gas gaat het mengsel al van een strakke 14.7 naar 13.3 tot aan 3/4 gas. Zodra ik voorbij de 3/4 gas ga loopt het mengsel richting de 11.6. Met de gewone co meter heb ik ook nog even gemeten, co staat stationair op 0,22. Wel valt mij op dat het co niet tot nauwelijks verandert wanneer je aan de stelschroef draait. Nu heb ik nog niet echt een goede handleiding gevonden hoe deze af te stellen, behalve dat de carterontluchtingslang los moet van het luchtfilter en de motor goed op temperatuur moet zijn. Mvg Dennis |
#48
|
|||
|
|||
Wat ik me net zit te bedenken, zijn deze carburateurs ook op de 1.8 vw/audi of 2.0 (audi) motoren geleverd?
De historie van de carburateur die er nu op zit ken ik niet, degene van wie ik 'm heb overgenomen had 'm bij zijn vw autocross onderdelen liggen.. Als deze carburateur van een grotere motor af komt zou het kunnen verklaren dat het mengsel rijker wordt als dat de PN motor verwerken kan.. Mvg Dennis |
#49
|
|||
|
|||
Dennis, lees even de VW code af van de carb, iets in de trend van 026 129 015 X o.i.d. dan kan ik zo zien waar de carb voor is en of er verkeerde sproeiers voor je 1.6 in zitten.
De ontsteking had je moeten afstellen met vacuum aangesloten op 18 graden (merkteken), dat kan schelen. Dat er niet veel gebeurt als je aan de stelschroef draait, klopt, want de ECU regelt alles zolang je in het bereik zit (je moet hem (laten) afstellen). |
#50
|
|||
|
|||
Ontsteking zal ik maandag even opnieuw afstellen zodra ik de stroboscooplamp er weer bij heb.
Ik weet niet waar je woont, maar als ik er niet uit kom en het niet aan de andere kant van het land is kom ik graag eens bij je langs om 'm af te laten stellen. De carburateur die er oorspronkelijk op heeft gezeten is helaas incompleet op het moment, maar ik kan uiteraard alle componenten van de carburateur die er nu op zit overzetten en eens kijken of ie daar wel voluit op wil gaan. Op de labeltjes van alle 3 de carburateurs staat 051129015A Last edited by duudt : 10-02-2018 at 22:23. |
#51
|
|||
|
|||
Je hebt een PM
|
#52
|
||||
|
||||
Dragon je inbox is vol..
__________________
---VAGwerk--- -Caddy MK1 (project) -Jetta mk2 (daily) -Jetta MK2 GTD (scrapped) -Audi coupe Quattro (sold) -Passat 3BG (sold) |
#53
|
|||
|
|||
Gebeurt vaak, probeer het nog eens...
|
#54
|
||||
|
||||
Gedaan
__________________
---VAGwerk--- -Caddy MK1 (project) -Jetta mk2 (daily) -Jetta MK2 GTD (scrapped) -Audi coupe Quattro (sold) -Passat 3BG (sold) |
#55
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi DragonGr Dragon, reviseer je nog steeds pierburg Carbs? Ik heb namelijk net een golf 2 met 1.6 PN gekocht maar deze trekt totaal niet, stationair loopt hij wel aardig en schommelt niet maar vermogen mist hij enorm. Dank voor je reactie alvast |
#56
|
||||
|
||||
Vast wel. Heb je hem al PM gestuurd?
Mijn 1.6 PN gaat nog steeds stotterloos als een kogel.. sinds DragonGr Dragon hem gereviseerd heeft. Een jaar of 8-9 en 50K KM terug ofzo. |
#57
|
|||
|
|||
Quote:
Ja wel een PM gestuurd, nog geen reactie. Gister even de carb los gehaald en voetrubber eens ingesmeerd met vloeibare pakking. Daardoor trekt hij wel iets beter op. Nog steeds houdt het niet over, maar is niet heel gek als je net uit een passat komt met 250 pk :P Nieuw voet rubber is al wel besteld hoor, maar via auto doc dus zal nog wel even op zich laten wachten. Maar dat klinkt wel echt heel erg hoopvol dat hij het na 8/9 jaar nog steeds goed doet!
__________________
Golf 2 GL 1.6 carb Rood metallic Golf 2 Syncro 1.8 GU Atlas grijs (terug origineel) Passat C3 2.0 TFSI Vag Chip Blauw grafiet Daily Golf 2 CL 1.6 60pk TD Tornado rood Scrapped Golf 2 Madison 1.6D Tornado rood Crashed |
#58
|
|||
|
|||
Quote:
MTyn, leuk wat van je te horen en zeker dit nieuws dat hij nog steeds zo fijn rijdt! Mail of app nog eens hoe het verder gaat! |
#59
|
|||
|
|||
Quote:
PM in de maak... |
#60
|
|||
|
|||
ik ben bezig een 1600 PN met 2EE pierburg als standalone proberen te laten draaien. het ding hang namelijk aan een keverversnelligsbak. Uit de 2ee komen 2 zwarte draden die samen komen in 1 schuifstekkertje. Waar moeten die op aangesloten worden? Moeten die in contact staan met de ECU? Ik vermoed nml dat daar plus vanuit het contactslot moet komen.
__________________
build not bought |