#1
|
||||
|
||||
Golf 2 1.3 NZ Vraag!
Hallo mensen,
heb sinds vandaag een Golf 2 1.3i Manhattan motorcode NZ gekocht en heb een aantal vraagjes. 1. voor elke 100 meter die ik met de auto rijd telt hij een kilometer bij de kilometerstand erbovenop. wat gaat hier niet helemaal goed 2. kachel word niet warm maar motor word wel netjes warm op temperatuur dus de thermostaat is niet defect. zitten er nog ergens regelkleppen tussen die dicht blijven staan? 3. motor bouwt niet echt druk op in het koelvloeistof reservoir, auto rookt verder niet en trekt en rijd verder ook prima. toch een klein lek in de koppakking ?
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#2
|
||||
|
||||
1. Heb je wel een dagteller? Zo nee heb je waarschijnlijk een 5 cijferige teller en is de meest rechtse een hectrotellertje die elke 100 meter telt.
Normaal gezien is die trouwens ook wit. 2. Lucht in het systeem of de klep van de verwarming werkt niet. Overigens kan het zijn dat je kachel een bypass heeft gekregen. Schijnt wel vaker voor te komen bij golf 2 als de kachelradiateur lek is. Even alles nalopen. Mocht het de klep zijn kan de kabel tussen knop en klep (dit kan een klep zijn in de leiding) kapot zijn. Soms is die gewoon losgelopen doordat de klep te stroef ging. 3. Is het nou wel of geen druk? Normaal bouwt elk koelsysteem druk op (dit zorgt ervoor dat de kooktemperatuur van je koelvloeistof nog verder omhoog gaat) Als je het gelijk vanaf start ziet bubbelen is het vaak wel de koppakking. maar voor wat je nu vertelt lijkt me dat niet het geval.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! Last edited by The_Maxx : 25-12-2016 at 03:44. |
#3
|
||||
|
||||
1) zoals hierboven vermeld heb je tellers met een 100meter wieltje. meestal wit wieltje met rode letters terwijl de rest zwart is met witte letters
2) in de chauffage bak zitten er kleppen die de lucht gaan omleiden als je aan die hendels schuift in de console. die kleppen zijn grote metalen platen met een hoop gaten in. er zit een soort van mousse over om dat af te sluiten. na enkele jaren vergaat die mousse, brokkeld af en je krijgt kleine stukjes die uit de verwarmingsroosters vliegen. op dat moment komt de koude lucht gewoon recht binnen zonder door je verwarmingsradiator te gaan. je krijgt dan lauwe lucht. onderkant dashboard eraf, 2schroefjes onder de motor ruimte losmaken, 2 leidingen losmaken en gehele chauffageunit eruit halen. dan die openen om de kleppen te herbekleden. slechte: goeie: 3) druk opbouwen die je als je water gaat koken. met dit huidig weer heb je genoeg koeling waarbij de motor misschien koud genoeg bllijft. bij rustig rijden komt mijn motor niet boven de 86-87°C uit er staat online wel ergens een pdf met de volledige beschrijving en fotos hoe je de verwarming eruit haalt
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93 http://www.fordcapri.be Last edited by fcapri : 25-12-2016 at 07:25. |
#4
|
||||
|
||||
Voor je verwarming moet je oppassen welke mousse je gebruikt , moet hitte bestendig zijn! Ik heb strijkdoek gebruikt, dat is hitte bestendig en komt aardig in de buurt van wat er origineel op zit. Hier vind je meer info over de kachel: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63316
|
#5
|
||||
|
||||
bedankt voor de antwoorden mannen! heb nog een klein vraagje
als ik in de 1e versnelling sta en ik wil naar zijn achteruit schakelen moet je hem normaal gesproken induwen en naar linksboven schakelen. echter hoef ik mijn pook helemaal niet in te duwen en kan ik hem dus meteen in zijn achteruit zetten. zit hier een pal of beveiliging op die bij mij ontbreekt ? hoor het wel Groeten!
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#6
|
|||
|
|||
Licht je pook eens op
Best kans dat die ver omhoog komt |
#7
|
||||
|
||||
Op de pook zit een uitsteeksel dat tegen een nylon blokje aan moet stoten; als je de pook indrukt gaat 'ie er onderlangs.
Zie https://boelm.nl/volkswagen/golf-2-...191711146c.html Dat blokje kan stuk of versleten zijn. Slijtage aan het draai- en steunpunt van de pook heeft trouwens hetzelfde effect. |
#8
|
||||
|
||||
Dat het blokje uitslijt is uitzonderlijk! Ik had exact hetzelfde probleem. Je moet je schakelmechanisme reviseren, en niet enkel de stangetjes op de versnellingsbak maar ook bal onder aan de pook. Deze slijt uit, waardoor er speling op komt. De veren op de pook durven ook wel eens te breken.
Ik heb deze twee dingen gekocht: https://boelm.nl/reparatieset-voor-...-191798000.html https://boelm.nl/omkeeras-191711173b.html en nu schakelt hij weer als nieuw. Past volgens de site enkel op 1.6-1.8 modellen, maar ze zeggen ook dat hij voor alle 4 en 5 bakken past. Iemand die kan bevestigen of dit ook op een 1.3 past? Lijkt me van wel maar ben niet zeker |
#9
|
||||
|
||||
Niet zo uitzondelijk als je denkt:
- bij mijn vorige Golf II was het flink uitgesleten, waarschijnlijk door een combinatie van ruw schakelen en (idd.!) een versleten bal; - bij mijn huidige auto is ook al duidelijke slijtage te zien, maar dat geeft nog geen problemen met schakelen. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Op mijn '84-er Golf met 1.3 HK-blok alvast niet, dat schakelmechaniek is heel anders! (Zet ondertitels aan voor meer toelichting) |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Past niet. Alleen de revisieset voor de pook zelf is gelijk. Maar 1.3 hebben een 085 bak en het schakelmechanisme is nagenoeg gelijk aan die van een polo uit die tijd.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#12
|
||||
|
||||
heren nog even een vraag,
ik heb natuurlijk mijn zeer krachtige 1.3i NZ nu loopt hij netjes! alleen nu als hij koud of warm is stottert hij af en toe. vooral als ik in zijn 4e versnelling wil accelereren bij het invoegen op de snelweg. dan valt het vermogen weg en moet ik even 5 sec de koppeling intrappen en dan is het weg. iemand enig idee wat het kan zijn ? - alle vacuumslangen zijn netjes(eindstukjes vervangen e.d.) - nieuwe bougies - nieuw brandstoffilter - LMM reageert als ik de stekker eraf trek
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 |
#13
|
|||
|
|||
Ik heb een soort gelijk probleem gehad.
Na veel zoeken bleek dat de draad van de Lambdasonde tussen de uitlaat en stekker (spruitstuk) op een plek tegen de carrosserie (wielkast) de plastic buitenlaag was doorgesleten. Tape eromheen en het enigma was opgelost. Je zou ook de vacuumvervroeger (paddestoel achter op ontsteking, bij de verdelerkap) kunnen testen dmv aan betreffende vacuümslangetje te zuigen. Als je een vacuum zuigt werkt het goed. Als je blijft zuigen is het membraan stuk. Hopelijk heb je hier wat aan. "In before: blauwe temperatuurvoeler verwijzing"! |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi ben ik weer! heb nog steeds hetzelfde probleem. Het werd nu zo erg dat er niet meer mee te rijden was op de snelweg. Ik heb nu de brandstof pomp vervangen voor een nieuwe en het is al veel beter maar nog niet optimaal. Het stotteren/bokken geneurd nu zlleen als de motor warm is. Als ik de koppeling intrap en even stationair laat draaien kan ik weer verder rijden. Reeds vervangen: Nieuwe brandstofpomp Nieuwe blauwe sensor Alle bougies Bougiekabels Rotor verdelerkap Ontsteking staat goed Problemen die ik zelf kan bedenken: 1. Zelf denk ik nu dan de brandstofdrukregelaar aangezien het lijkt alsof hij niet genoeg brandstof krijgt.en de brandstof niet op druk krijgt bij de fuelrail 2. Vuil in de tank 3. Opvoerpomp in de tank die niet helemaal fris meer is ? Hebben jullie verder nog goeie tips en tricks? Gr michael
__________________
Current: Golf 2 1.3 '89 Golf 2 1.8 GTI '86 Past: Golf 1 GTI 1.8 '83 Golf 4 V5 GTI 2.3 '98 Last edited by Michaelknight : 13-03-2018 at 12:04. |