Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 04-02-2018, 00:41
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Smile Boorcomputer instaleren met hendel op een 1300?

Hallo Allemaal

Ik zat hier te scrollen of er een topic was over de vraag die ik ga stelen.
ik vond niks dus toch maar een account gemaakt.

ik zal me eerst is voor stellen ik ben Teoman (zeg maar Teo als dat makkelijker is).
Ik ben al 3 jaar een trotse bezitter van mijn golf 2 ik stap er met grote trots in met alleen al die originele vloermaten met het VW logo word ik al meteen trots.
maar ik zit met een vraag ik ken een man die alleen een golf 2 handelt en sloopt.
en er is een golf gekomen bij hem die zeer lux is voor een golf 2. omdat de golf 2 als redelijk kaal wordt gezien vindt ik deze een zeer speciale alleen nou zag ik dat hij dingen had die ik wil toepassen op mijn golf.
zoals centrale deurvergrendeling origineel VW en een boordcomputer met mfa hendel mijn vraag is ook of het enige kwaad zal hebben als ik deze boord computer zal installeren? zal de auto stoppen? of niet werken? of is het mogelijk alleen beetje puzzelen? de auto waar de boordcomputer van af komt is een 1990 1.8 mk2
en de mijne een 1992 mk2 1.3
ik hoor graag wat jullie mij kunnen vertellen
Met Vriendelijke Groet Teoman
Reply With Quote
  #2  
Old 06-02-2018, 17:10
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Allereerst welkom hier op het forum, als je alles van de cv overzet moet dit gewoon plug en play zijn en werken
De MFA zal wat lastiger zijn omdat de stekker van de hendel in de kabelboom verwerkt zit en dus nodig is, ook de teller zul je moeten hebben. Mss ook nog wat sensoren maar dat weet ik niet zeker......
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #3  
Old 06-02-2018, 20:44
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

zelf gewoon een custom dashboard in elkaar knutselen.

dit heb ik zelf een 3tal jaar geleden gefabriceerd en doet het nog steeds.
uniek in de wereld, hebben er al veel staan naar kijken
het ding kost maar 10€ aan onderdelen.
1,5€ voor de arduino (de computer die alles regelt), 2€ voor het schermpje, 1€ voor het RTC clockje, spanningsregelaar, weerstandjes, schakelaar en printjes nog een paar euro

__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be

Last edited by fcapri : 06-02-2018 at 20:49.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-02-2018, 18:52
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Talking

Quote:
Originally Posted by The Skinnmeister
Allereerst welkom hier op het forum, als je alles van de cv overzet moet dit gewoon plug en play zijn en werken
De MFA zal wat lastiger zijn omdat de stekker van de hendel in de kabelboom verwerkt zit en dus nodig is, ook de teller zul je moeten hebben. Mss ook nog wat sensoren maar dat weet ik niet zeker......


The Skinnmeister

beankt voor de reactie een vraag wat is de cv ? is dat het centrale stroom kastje of iets ? in die richting

Met Vriendelijke Groet Teo
Reply With Quote
  #5  
Old 08-02-2018, 18:55
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Smile

Quote:
Originally Posted by fcapri
zelf gewoon een custom dashboard in elkaar knutselen.

dit heb ik zelf een 3tal jaar geleden gefabriceerd en doet het nog steeds.
uniek in de wereld, hebben er al veel staan naar kijken
het ding kost maar 10€ aan onderdelen.
1,5€ voor de arduino (de computer die alles regelt), 2€ voor het schermpje, 1€ voor het RTC clockje, spanningsregelaar, weerstandjes, schakelaar en printjes nog een paar euro



Beste Fcapri

dat is cool man ik had dat al eerder gezien wist niet dat jij het was

maar ik ben iemand ide van origineel houd hoe moeilijk het te verkrijgen is of te doen is ik houd van die originele shit maar mocht dat niet werken zou jij dat voor mij kunnen doen zo iets in elkaar zetten
Met Vriendelijke Groet Teo
Reply With Quote
  #6  
Old 09-02-2018, 12:50
Robbbert's Avatar
Robbbert Robbbert is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Apr 2010
Posts: 493
Default

Quote:
Originally Posted by Teoman
The Skinnmeister

beankt voor de reactie een vraag wat is de cv ? is dat het centrale stroom kastje of iets ? in die richting

Met Vriendelijke Groet Teo


Centrale Vergrendeling
__________________

Passat 2.0 FSI 2006
Transporter 1.9TD 2001
Passat TDI 1998 -> Verkocht
Hoog en droog
Reply With Quote
  #7  
Old 09-02-2018, 14:06
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,344
Default

Yup
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #8  
Old 10-02-2018, 07:55
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

Quote:
Originally Posted by Teoman
Beste Fcapri

dat is cool man ik had dat al eerder gezien wist niet dat jij het was

maar ik ben iemand ide van origineel houd hoe moeilijk het te verkrijgen is of te doen is ik houd van die originele shit maar mocht dat niet werken zou jij dat voor mij kunnen doen zo iets in elkaar zetten
Met Vriendelijke Groet Teo


ge kunt het ook origineel namaken. het is allemaal begonnen doordat ik een soort van digifizz in mijn golf diesel wil, maar een originele digifizz:
-kost enorm veel geld
-past niet 1:1 op een diesel.

ik heb al een keer met falende dynamo gereden (toerenteller deed gek) waardoor ik dan absoluut ook een voltmeter in de auto wou. ik deed toen 266km/dag met de auto en dan wil je niet op +100km van u deur stranden met lege accu.
demijne moet niet origineel zijn, die moet betrouwbaar zijn.
mijn eerste ombouw was dit (dashboard met analoge klok eruit en eentje met toerenteller en digitale klok erin).
als voltmeter had ik de onderste rij ledjes erin gestoken, en elk ledje staat voor een spanning
-rood links: 11V
-oranje links: 12V (accu goed maar niet geladen)
-groen midden: 13V (accu goed en laat een beetje)
-groen daar nog rechts van (niet zichtbaar maar die is 14V, accu volgeladen)
-rood uiterst rechts (15V of meer: dynamo kapot, accu wordt overladen)

deed wat het moet doen, en zag er origineel uit.


groter plaatje

maar dan wil je meer. staat de brandstofmeter tussen 1/4de en 1/2de: geraak iknog op het werk? geraak ik heen en terug? ga ik nu om 4h35 gaan tanken in de vrieskou?.
vandaar de komst van het digitale display. mij boeit niet wat een auto op dit moment verbruikt, mij boeit hoe ver ik nog geraak met de tank. en dan heeft die mfa ook niet geloof ik.

ik ben toch benieuwd hoe je het aan de praat gaat krijgen op een 1.3. anders moet je maar het passende motorblok bij de teller aankopen hé :-)
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #9  
Old 12-02-2018, 23:49
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Smile

Quote:
Originally Posted by Robbbert
Centrale Vergrendeling


ik voel me zo dom dat ik dat niet zelf heb uitgevogeld maar toch bedankt
Reply With Quote
  #10  
Old 12-02-2018, 23:51
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
ge kunt het ook origineel namaken. het is allemaal begonnen doordat ik een soort van digifizz in mijn golf diesel wil, maar een originele digifizz:
-kost enorm veel geld
-past niet 1:1 op een diesel.

ik heb al een keer met falende dynamo gereden (toerenteller deed gek) waardoor ik dan absoluut ook een voltmeter in de auto wou. ik deed toen 266km/dag met de auto en dan wil je niet op +100km van u deur stranden met lege accu.
demijne moet niet origineel zijn, die moet betrouwbaar zijn.
mijn eerste ombouw was dit (dashboard met analoge klok eruit en eentje met toerenteller en digitale klok erin).
als voltmeter had ik de onderste rij ledjes erin gestoken, en elk ledje staat voor een spanning
-rood links: 11V
-oranje links: 12V (accu goed maar niet geladen)
-groen midden: 13V (accu goed en laat een beetje)
-groen daar nog rechts van (niet zichtbaar maar die is 14V, accu volgeladen)
-rood uiterst rechts (15V of meer: dynamo kapot, accu wordt overladen)

deed wat het moet doen, en zag er origineel uit.


groter plaatje

maar dan wil je meer. staat de brandstofmeter tussen 1/4de en 1/2de: geraak iknog op het werk? geraak ik heen en terug? ga ik nu om 4h35 gaan tanken in de vrieskou?.
vandaar de komst van het digitale display. mij boeit niet wat een auto op dit moment verbruikt, mij boeit hoe ver ik nog geraak met de tank. en dan heeft die mfa ook niet geloof ik.

ik ben toch benieuwd hoe je het aan de praat gaat krijgen op een 1.3. anders moet je maar het passende motorblok bij de teller aankopen hé :-)



dit ziet er inderdaad wel beter uit ja ik kijk wel wat het gaat worden ik zal wel posten hoe ver ik ga komen mvg Teo

p.s waaar heb je die leds gehaald als ik vragen mag ik zal dat wel als onorigineel in mijn auto willen hebben
Reply With Quote
  #11  
Old 13-02-2018, 05:25
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die leds kwamen uit andere dashboards van golfjes. nieuwe leds die je nu koopt in de handel zijn veel feller dan die oudjes van de jaren 80.
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #12  
Old 07-04-2018, 20:52
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Default

Goeden avond allemaal

Ik heb al een update voor jullie ik heb de mfa hendel erop gezet de instaltie was niet heel
Moeilijk waneer je de zekerings kast los heb gehaald aan de achterkant klik je hem in
Het is een groene stekker en er is maar een plek waar die past dus dat kanje onmogelijk
Mislukken maar goed plus minus anderhalf uur verder (vooral omdat ik
Te voorzichtig ben ) was het klaar nadat het klaar was merkte ik dat de toerenteller de hendel en de klok niet werkte nou ja de klok showt wel tijd maar ik kan die niet instellen en ik kan hem niet op mfa krijgen rondtje gereden maar nog niks ik heb is goed gekeken naar mijn mfa loze tellerbak en maar de teller met wel een mfa en er zijn een paar dingen op gevallen als eerste zag ik dat er een special adaptertje op zit dit is blijkbaar na het zoeken op het web een indicator voor het zien hoeveel je brandstof je gebruikt economie dus daarvoor moet ik een kabel hebben toen keek ik naar de stekker ingang en ik zag dat er een paar pinnen bij die van de mfa meer waren dus excuses voor het lange bericht maar de vraag is dit : stel ik zal de stekker van d ie auto ook meenemen denken jullie dat die mfa aan zal springen en of ik nu wel of geen relay nodig heb ik heb ook gebeld naar die man en hij zij dat het geen probleem is als ik mijn geld terug wil daarom wil ik het juist proberen het te laten werken in mijn 1.3 golf 2 ik hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen of meer weten wand ik ben een geen monteur wel heel technish Met vriendelijke groet Teo
Reply With Quote
  #13  
Old 07-04-2018, 20:56
Teoman Teoman is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Feb 2018
Posts: 9
Default

Voor foto’s of video’s hoor ik het graag van jullie Met Vriendelijke Groet Teo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum