#1
|
|||
|
|||
pomp blijft draaien 1.3 nz
hallo ik heb een golf 2 uit 1990 met een 1300 nz motor
heb de bak vervangen van 4 naar 5 bak de auto heeft een dag stil gestaan en wou de maandag niet aanslaan en de benz pomp bleef maar pompen en had de cilinder kop vol te staan ik dacht zelf eerst relais maar denk dat het de computer is nog meer ideen hoor ik het graag dit is wel mijn eerste auto met injectie |
#2
|
||||
|
||||
ik heb dit ook 2x gehad bij een golf 2 (1300) en beide keren was de ecu stuk.
hij pompt idd het blok vol en wil niet lopen. bij beide heb ik toen ook de motorolie vervangen omdat hier veel benzine in gelopen was. |
#3
|
||||
|
||||
Jup, same here! Tijdens het vervangen van mijn 4 bak voor een 5 bak vergeten de massa juist aan te sluiten -> gevolg ECU doorgebrand!
Brandstofpomp blijft doordraaien en starten ho maar. Word een nieuwe ECU dus! |
#4
|
||||
|
||||
massa verkeerd of niet aansluiten en je ecu wordt idd verbrand.
Typisch NZ probleem. Het is zinvol om extra massakabels aan te sluiten om dit te voorkomen, want het gebeurt ook als de massakabels verouderd zijn. In dit geval is dubbel uitvoeren het meest ideale. Blijf het wel raar vinden dat de retour niet werkt op het moment dat die pomp blijft draaien. Normaliter stroomt de overtollige benzine terug naar de tank. Maar wellicht dat met een defecte ecu dan ook de injectoren open staan.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Ligt er waarschijnlijk aan in welke banen de ECU doorfikt. Mijn injectoren bleven wel dicht staan maar kregen dus geen duty cycle signaal van ECU waardoor ze niks deden, retour werkte toen wel gewoon (volle bak benzine tegen mn hasses met checken ) |
#6
|
|||
|
|||
heb inmiddels al een andere ecu mmar gaa ook idd extra massa kabels aanleggen van accu naar ecu
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Motor loopt weer? |
#8
|
|||
|
|||
motor loopt weer met problemen krijgt binnenkort een beurt heeft de vorige eigenar nooit gedaan
|