|
|||
|
|||
De set is inderdaad voor twee klauwen! geweldig en lekker goedkoop...
In alle documentatie staat dat je de klauw eerst moet vullen met remvloeistof voordat je hem monteert. Heeft iemand hier ervaring mee of dit echt nodig is en waarom?? |
|
||||
|
||||
Quote:
Het enige voordeel is dat je mider lang hoeft te ontluchten ,misschien wel even een tip om de zuigers voordat je de klauwen monteerd zo ver mogelijk naar buiten te draaien ,tot ze net om de blokken en remschijf passen ,scheelt je ook weer een tijd ontluchten ,en bij sommige type's wil de handrem het dan niet doen ,dan gaat de spindel niet genoeg mee naar buiten (dat was de reden voor mijn 1e keer reviseren ),en werkt de handrem net niet goed genoeg .
|
|||
|
|||
waar is die roode olie voor ? die bij z'n set zit ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is waarschijnlijk montage pasta ,om de zuiger er weer in te zetten ,zonder de rubbers te beschadigen .
|
|||
|
|||
Quote:
zit een papier bij dat de rubbers er teminste 45 min in moeten echt pasta is het niet . moet er ook weer vet in de klauwen trouwens ? waar haal je dat . of kan er gewoon vet in |
|
||||
|
||||
Ik heb er gewoon zuurvrij lagervet in ,kun je bij ASD kopen ,van het merk liquei moly .
Gebruik ik ook voor wiellagers . Wel voor in het handremgedeelte dan hé.
|
|||
|
|||
Quote:
Goede dag, sorry dat ik 10j later met mijn vraag kom. Mijn achterklauwen zijn gereviseerd en nu krijn ik mijn handrem niet werkend. Komt geen druk op het hendel. Hoe kan ik deze activeren ? Mvg Dave |
|
|||
|
|||
Dave, veel van de vragen blijven 10 jaar lang actueel... ;-)
Is hij wel goed ontlucht, werken de achterremmen wel? bij nieuwe remmen duurt het vaak wel even voor ze goed gesteld zijn: de zuiger weer tegen de klauwen aan liggen... ik gok dat je remmen achter nu niet meeremmen. |
|
||||
|
||||
Als ze nieuw zijn, smeer netjes om de maand ofzo de handremgaffels op de klauw. Dat asje.
Had bij mijn nieuwe klauwen, dat de hevel er na 2 maanden ineens bleef hangen. Na een druppel olie geen last meer. En vooral de handrem blijven gebruiken, anders ben je snel weer aan de beurt!
|
||||
|
||||
check vooral de speling tussen de zuiger en je remblokken eens. ik heb precies hetzelfde gehad met mn GTI en toen deze goed waren afgesteld werkte alles weer zoals het hoorde.