#1
|
|||
|
|||
Aansluiten electrische brandstofpomp.
Mijn golf 1, oorspronkelijk een 1100, heeft een 1300 MH met motorcarburateurs en sinds kort ook een 3f nokkenas. Omdat deze geen nok heeft voor de mechanische brandstofpomp wil ik een elektrische brandstofpomp monteren alleen nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik kan geen plus vinden die alleen spanning afgeeft als de motor draait. Ik heb ook een relais geplaatst in de zekeringkast op positie 2 en meet dan ook geen spanning op de draad die naar de brandstofpomp zou moeten gaan. Wat doe ik verkeerd?
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Het relais voor de brandstofpomp wordt met een massa geschakeld. Als je perse een plus wil die alleen spanning geeft als de motor draait moet je die van de bobine pakken. |
#3
|
|||
|
|||
Als ik naar het schema van de link kijk, zou e14 de geschakelde massa moeten zijn?
http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html |
#4
|
||||
|
||||
Waarom wil je die per se op een plus die enkel spanning krijgt als de motor draait? Zet die toch gewoon op de geschakelde plus (van het contact), gaat even goed werken!
Maar dat is mijn mening.. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Tot je een ongeluk krijgt en die brandstofpomp lekker benzine blijft pompen Paar spatjes zijn genoeg voor n leuk fikkie op je uitlaatspruitstuk |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Zit nochtans op heel wat auto's gewoon op een geschakelde plus hoor. |