#21
|
||||
|
||||
Quote:
ik was het niet wat een GTI in Vipergrün heeft gezien he ;-) dat was volgens eigen zeggen een bekende van me; een duitser; en of die toen die ene keer lang geleden toen die onderweg was de kans heeft gekregen deze te fotograferen, nah; denk het niet.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Der Typ Siebzehn : 08-11-2017 at 12:07. |
#22
|
|||
|
|||
Quote:
Dat is zo wanneer je zo een type kleur kiest! Dan krijg je die discussies. Als je dat niet wil, dan neem je zwart of zilver en blijf je weg van het internet. Wat er ook van is. Het ziet er een fijn exemplaar uit. Hoe hem in ere. Nette exemplaren worden zeldzaam. |
#23
|
||||
|
||||
Quote:
Heb net toevallig nog een NL Golf 1 folder van 8/80 (dus '81er mj) in mijn handen gehad, en daarop hebben muv de GTI alle Golfje's géén achterwisser op de pics., zelfs dus niet de GLS... Vanaf 8/81 ('82 er mj dus) werd het indd C, CL en GL en hadden ook deze "civiele" Golfje's standaard een achterwisser.
__________________
Quote:
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 |
#24
|
||||
|
||||
Ruben is 15 en kiest een golf 1 met een originele VW kleur boven een fast and furious 8 wannabe pipo auto.
Dat zijn al twee hele goede keuzes! Daarnaast ook nog smaak in de plannen voor een motor namelijk een old school 16v kr buiten een karakter loze 20vt. Heeft gewoon smaak in mijn ogen!
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#25
|
||||
|
||||
Ik vind vipergrün al heel apart hoor @yuli (ps: overdreven coole Mk1 trouwens! 1e eigenaar?) ik vind zwart of rood ook heel mooi maar dat zijn echt de meest veelvoorkomende kleuren, dan zat ik nog te twijfelen tussen Vipergrün of (origineel) Diamantsilber, vooral om hem in z'n originele waarde te laten...
Maar ik zie mezelf 'm eigenlijk NOOIT wegdoen dus dan kan ik 'm best personaliseren... 16v KR komt uit een MK2 GTI niet? (Niet zeker) en hoeveel liter is jouwn G60 @yuli ? Ziet er namelijk wel uit alsof die wil gassen... Ik wou wel iets cools hebben dus absoluut geen Subaru Impreza of Nissan Skyline met een bodykitje... Zag in de buurt een keer een Mk1 Caddy rijden (in mijn ogen echt een ultieme jongerenauto) en zo kwam ik langzaam uit op een Golf Mk1 (en Mk2 Polo's zijn ook heel baas trouwens ) Heb voor de rest helemaal geen problemen met een 1.5 automaatje hoor (lekker makkelijk) maar de auto is meer dan 35 jaar oud dus ik gok dat er wel wat van die 70 paardjes zijn overleden dus zal hij vast geen 150km/h meer halen en eeehh daar zat ik eigenlijk wel op te wachten (plus het is toch mooier met schakelbak) Er staat hier nog een 1.8 MK3 (is een idee) maar ik kijk nog wel even wat ik doe (mk1 cabrio blok is trouwens ook leuk) gelukkig duurt het nog wel even voordat ik legaal mag rijden dus eerst nog even op het bromfietsje...
__________________
'77 Golf 1.1 '87 Caddy 1.6 TurboDiesel (+ '81 Golf 'project') |
#26
|
|||
|
|||
Quote:
Hé joh, ga je nou mn Turbokubus afkraken... On topic, Ruben's got taste! Ga zo door en blijf hier vooral posten!! |
#27
|
||||
|
||||
Sluit me aan bij Niels, tof project, laat die updates maar komen
|
#28
|
||||
|
||||
Zal ook wel een iemand op het forum zijn maar ik vind deze/dit kabaal heel vet:https://youtu.be/BnVa5Cw76rg (Staat PL is dat nog iets specifieks? Verschilt dat van een KR?)
Ps: @NielsDub fikse Turbokubus
__________________
'77 Golf 1.1 '87 Caddy 1.6 TurboDiesel (+ '81 Golf 'project') Last edited by Ruben06NL : 08-11-2017 at 23:53. |
#29
|
||||
|
||||
@Ruben06NL
Ja, mijn golf 1 is nieuw gekocht in '82 door mijn vader. Toen ik 15 - 16 was wist ik ook dat het mijn eerste auto zou worden. Als je auto meer dan 10 jaar op naam hebt vervalt een vorige eigenaar. Nu was dat in dit geval al mijn pa dus was al in de familie.. Thx, ben zelf al 18 jaar bezig met de golf dus het mag langzamerhand wel is wat worden dan. Het gaat inderdaad hard nu, had vroeger ook 70 paarden en inmiddels is dit bijna 3 keer zoveel.. Klopt de KR 16v is de basis geweest voor de Golf 2 GTI. Zowel KR als PG (G60) zijn beide 1.8 liters. Daar houdt de vergelijking redelijk op want de KR/PL is atmosferisch en de G60 is geblazen en zeer verschillend qua karakter. Hier kun je de verschillen lezen tussen PL en KR: http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=20265 Ga eens naar wat VW meetings en vraag of je een rondje mee mag rijden om het e.a. zelf te ervaren. Ik zou omwille van je portomonee adviseren niet te starten met een G60. Tenzij geld uiteraard geen probleem is. @Niels Sorry man! Ik vind de 20vt een hele mooie motor. Alleen niet in de golf 1 daar laat het me koud. Daar zie ik liever iets old schools. Ligt aan mij kan er niet aan wennen, een vriend van mij heeft precies hetzelfde.
__________________
VW T3 - 1982 - 16v KR VW Golf 1 - 1983 - PG G60 VW Corrado - 1989 - PG G60 VW Golf 1 - 1994 - Cabby Acapulco 2H |
#30
|
|||
|
|||
Haha, 20VT is idd een mooie motor en fun qua vermogen en ik vind t bij mijn Golf 1 passen, maar ik ben het verder wel met je eens... 16VG60 vind ik n ultieme motor voor Golf 1. Of anders een DX op Webers.
Ruben, doe wat Yuri zegt, bezoek wat meetings en kijk wat anderen hebben gebouwd. Dat geeft inspiratie voor de opbouw van je eigen auto. Is in de winter wellicht wat lastig..... Maar gelukkig staan hier op het Forum de wereld aan buildthreads waar je ook genoeg ideeën uit kan putten. |