#81
|
||||
|
||||
Heb bij mezelf ook de bodem en kasten zwart gelaten, vond dit wel mooier/netter. Maar ieder zijn ding
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#82
|
||||
|
||||
Altijd even tegen de stralen zeggen ,voor dat ie in de Primer gaat mij effe Bellen
|
#83
|
|||
|
|||
Het was tijd om alle aanbouw delen aan te pakken dus heb ik eerst een klein gaatje in de achterklep gerepareerd wat was ontstaan door roest
Daarna was het tijd voor het voorscherm ,aan de binnenkant was al te zien dat er ooit een nieuw stukje in was gelast alleen was dat slecht gedaan en was het goed krom Toen ik de plamuur aan de voorkant weghaalde bleek dat het nieuwe stukje metaal ook al verrot was Dus heb ik heel het slechte stuk eruit geslepen om vervolgens een nieuw plaatje op maat te maken en erin te lassen Daarna heb ik alle aanbouwdelen inclusief de nieuwe dakplaat naar de straler gebracht om alles te laten stralen en in de epoxy primer te zetten alleen ging het niet zo als ik had gehoopt Er bleek toch nog meer roest in het voorscherm te zitten en ook de deur was ooit al eens gelast geweest en dat was nu weer rot en het voorscherm aan de passagiers kant is helaas krom terug gekomen Dit komt waarschijnlijk omdat dit een imitatie scherm was ( viel me pas op toen ik goed keek ) en dat plaatwerk is dunner en daarom is het fout gegaan , echter wordt dit door de straler netjes opgelost Je kunt in het linker scherm (bestuurders kant) zien dat er in de onder hoek nog wat roest zat Dit is nu ook eruit geslepen gerepareerd en in de epoxy gezet De dakplaat is gelukkig wel helemaal goed terug gekomen , hij is roestvrij,recht en helemaal in de epoxy primer Ik heb hem op deze foto nog op het originele dakframe liggen ivm transport De bestuurders deur is goed En de passagiers deur niet Zoals op de foto,s te zien is heeft er ooit iemand de onderste rand vervangen omdat deze waarschijnlijk rot was alleen is er ergens toch iets niet goed gegaan want waar het gelast is is het plaatwerk erg dun en er zitten een paar gaten in Ik heb nog geprobeerd de deur te repareren maar tijdens het lassen is er het een en ander krom getrokken en daarom heb ik een andere deur gekocht en ligt deze nu bij de straler Ik had nog een origineel zijscherm liggen voor de passagiers kant en deze heb ik eerst zelf helemaal kaal gemaakt en in de epoxy gezet Even gauw passen of het nog recht is Let niet op de plaatwerk lijnen want hij is er hier f snel op gezet zonder schroefjes of wat dan ook Daarna in de epoxy En als laatste heb ik de binnen kanten van de zijschermen in de bodyshutz gezet |
#84
|
||||
|
||||
Super
Wat voor bodyschutz gebruik je? Zon spuitbus tectyl?
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#85
|
|||
|
|||
Quote:
Teroson sb s3000 Er staat een foto van de bus op de vorige pagina |
#86
|
||||
|
||||
Quote:
ah, http://www.volksforum.com/albums/fi.../6/IMG_1504.JPG thx
__________________
Golf GTi16v EditionOne '89 Golf 1.6GL '86 - Sold Lupo SdiT '00 - Sold Golf TDIi '97 - Sold Golf GTi8v '90 - Sold Golf GL1.8 '87 - TL Golf CL1.3 '86 - TL |
#87
|
|||
|
|||
De deur van de passagiers kant is terug van de straler en hij zit er in dus dat betekend dat de carrosserie klaar is om naar de spuiter te gaan
vorige week is de spuiter langs geweest om even te kijken hoeveel werk hij had aan het strakmaken en spuiten dus hij zal dan binnenkort wel weggebracht kunnen worden Omdat de carrosserie nu klaar was ben ik begonnen om alle onderdelen uit elkaar te halen schoon te maken met staalborstels,slijptollen en schuurpapier Alleen ging dit veel moeilijker dan ik dacht Ik had verwacht dat ik kleine rubbers zoals bijvoorbeeld die van de draagarmen er wel uit zou kunnen krijgen met een draadstang of een bankschroef en dan zou ik eventueel de grote dingen zoals wiellagers eruit kunnen laten halen door en garage met garage pers Maar na ongeveer 1,5 uur had ik een rubber uit de draagarm en was ik het al goed beu , dus toen ben ik rond wezen kijken wat een lagerpers kost Dat was meer dan ik wou uitgeven aangezien ik het nu nodig heb en straks misschien een jaar of wat niet meer en ik ook een beetje op mijn budget moet letten dus daarom heb ik er zelf een gemaakt want dat was veel goedkoper Ik had m hier even in elkaar gezet om te kijken of alles goed paste De tyraps worden natuurlijk nog vervangen door veren maar deze zijn besteld en komen van de week binnen Nog even in de verf gezet en dan kan ik aan de gang als de veren er zijn Ik ben begonnen om de beugels van de draagarmen schoon te maken met een staalborstel op een slijptol maar dat viel ook al erg tegen want ik kon bijna nergens komen met de borstel en in de kleine hoekjes en kantjes kun je nooit komen Zodoende was ik naar een andere oplossing aan het zoeken toen ik een kleine straalcabine tegen kwam op internet alleen bedacht ik me dat ik deze ook al had gezien bij de plaatselijke gereedschap handel Bij de gereedschap handel bleek dat het precies dezelfde was en zelfs nog iets goedkoper ook dus deze heb ik mee naar huis genomen En hij werkt erg goed Ik heb m nu op lage druk staan ( ongeveer 4 bar ) en zo,n draagarm beugel heb ik in ongeveer 2 minuten helemaal schoon in alle hoeken zodat ik ze straks kan spuiten Verder heb ik de achteras uit elkaar gehaald zodat als de rubbers uit de draagarmen zijn, de achteras met de draagarmen,stabilisator stang en nog wat andere onderdelen naar de straler gaan om daar schoon gestraald te worden en daarna in de poedercoating worden gezet |
#88
|
||||
|
||||
Goed bezig Alleen altijd jammer dat je er zo weinig van ziet
__________________
Gr. Mark Rides: '03 VW Golf 4 daily '83 VW Golf 1 GTI project '83 VW Golf 1 LX diesel donor '92 Mitsubishi Colt sold |
#89
|
|||
|
|||
Nadat ik de achteras , draagarmen en stabilisatorstang uit elkaar had gehaald ben ik begonnen om de voorste fusee,s uit elkaar te halen
De vorige eigenaar had de remklauwen rood geverfd en het zat zoals verwacht onder de modder en remstof dus werdt het tijd om dit aan te pakken Het zuigertje was nog in goede staat alleen wat vies en daarom heb ik hem eerst even afgetaped en daarna schoon gestraald En daarna ook de rest van de remklauwen gestraald en gespoten Omdat ik hittebestendige lak heb gebruikt moest ik de lak nog even afbakken in de oven En meteen nog wat klein spul mee gespoten en gebakken Daarna nog wat spullen in zwarte lak gespoten zoals de beugels van de draagarmen/stabilisator stang en de beugels van de achteras Nadat de onderdelen klaar waren heb ik het zuiger gedeelte terug in elkaar gezet met een nieuwe rubber ring,stofkap en ontluchtings nippel en daarna de hele klauw weer terug in elkaar gezet Ook heb ik de astappen,achterplaten van de remtrommels,Lagerhuis en steekflens flink schoongemaakt en de achterplaten en Lagerhuis laten coaten En de spullen die terug zijn gekomen van het poedercoaten Meteen de nieuwe rubbers en kogels Op de draagarmen gezet En de gecoate lagerhuizen voorzien van nieuwe wiellagers en stofkappen En toen de rubbers van de stabilisator stang en de achteras binnen waren meteen gemonteerd Omdat ik het mooier vind als de remtrommels niet opvallen achter de velgen heb ik ze zwart gespoten En daarna was het eindelijk tijd om de achteras in elkaar te zetten Eerst de achterplaat en astap erop geschroefd En de nieuwe remmen met handrem kabel Nadat er nieuwe lagers aan de binnen en buitenkant zijn geplaatst is de trommel erop gegaan en vastgezet om daarna de andere kant te kunnen doen En vandaag de nieuwe remleidingen erop gemaakt Ik heb nu alles klaar om de auto straks weer op z,n wielen te kunnen zetten als hij gespoten is Het volgende wat ik ga doen is de brandstoftank aanpakken en het stuur mechanisme zodat ik hem makkelijk kan verrijden als hij in de weg staat en stil kan zetten op de handrem |
#90
|
|||
|
|||
Mooi project! Je pakt het aangelijk het moet, doe zo verder!!
|
#91
|
||||
|
||||
Zeer netjes die achteras!
|
#92
|
||||
|
||||
Mooi werk. Goed bezig
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#93
|
|||
|
|||
Omdat de motor eerst nog wel eens wat olie wilden lekken zat een gedeelte van de motorruimte onder de olie en daarom dus ook de schokbrekers voor
Door de olie bleef er ook zand en steentjes achter op de schroefdraad waardoor hij niet meer zo makkelijk verstelbaar was en de hele schokbreker een beetje plakkerig was Daarom alles maar uit elkaar gehaald en schoongemaakt,ontvet en in elkaar gezet Voor Na En natuurlijk de achterkant ook mee gepakt Voor En na Daarna ben ik met de brandstof tank begonnen Een van de vorige eigenaren heeft de bodem van de auto ingespoten met een of ander bitumen achtig goedje en daarom zit dit dus ook aan 1 kant van de brandstof tank Ik heb eerst de tank helemaal schoongemaakt tot op blank metaal en toen opnieuw gespoten Zo haalde ik hem onder de auto vandaan En de kant met de bitumen laag Daarna alles blank gemaakt En alles glans zwart gespoten Van de week nog wat nieuwe brandstof slangen halen en de vierkante rubbers terug monteren en dan is dit ook weer klaar en kan ik verder met de stuur inrichting |
#94
|
|||
|
|||
Ziet er nog steeds top uit!
Als je zelf ook een auto restaureert begrijp je dat er vreselijk veel werk in zit in alle dingen die moeten gebeuren. Daarom heb ik veel bewondering voor de snelheid waarmee jij gaat, Top! Een Spax set, zie je niet vaak voorbij komen. Heb zelf een set nieuw in doos. Heb je er zelf al rijervaring mee? Gr. Cees |
#95
|
|||
|
|||
Er zit idd veel meer werk in dan ik zelf had gedacht maar ik vind het erg leuk om te doen en ik leer er ook erg veel van omdat er veel dingen zijn die ik nu voor het eerst doe
Ik ben zelfs stiekem al een beetje aan het nadenken wat het volgende project moet gaan worden Ik heb voor ik de auto ging restaureren er eerst een jaar of 4a5 mee rondgereden op die spax set en ik ben er eigenlijk goed tevreden over Ik heb mijn schroefset op de maximale stugheid staan en dan is hij echt ontzettend stug ( als ik de motorkap open had staan en ik ging dan met mijn volle gewicht op de slotvanger hangen dan veerde hij ongeveer 1 cm in) Maar ik heb ook wel eens op halve stugheid gereden en dan heb je gewoon normale vering |
#96
|
||||
|
||||
Mooi werk! Ziet er allemaal heel goed uit.
En je hebt er veel voldoening uit ook achteraf
__________________
- Golf Mk1 G60 project |
#97
|
|||
|
|||
Nadat de brandstof tank was gespoten heb ik nieuwe beschermings rubbertjes gesneden uit een stuk rubber en deze op de originele plaatsen geplakt
Ook heb ik de beugels voorzien van de beschermings rubbers en zijn er nieuwe brandstofslangen gemonteerd Verder heb ik de stuurkolom ook uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt Ik heb daarna alles netjes gespoten en weer terug in elkaar gezet Het was wel nodig om de stuurkogels,ashoezen,bevestigingsrubbers en 1 stuurstang te vervangen dus dat is ook gebeurd En daarna de rembekrachtiger opgefrist Eerst alles losgehaald en schoon gemaakt Om daarna te spuiten en weer terug in elkaar te zetten Meteen een nieuwe dakhemel gekocht omdat de oude niet meer bruikbaar was ivm het dakraam wat er nu uit gaat |
#98
|
||||
|
||||
Ziet er weer fris uit allemaal!
Welke verf gebruik je voor de losse onderdelen als ik vragen mag? |
#99
|
|||
|
|||
Quote:
Hammerite hoogglans zwart voor het zwarte en een hittebestendige verf voor het zilvergrijze |
#100
|
|||
|
|||
Er is weer iets te updaten
Om te beginnen zijn de radiator en ventilator aangepakt De ventilatorkap is gedemonteerd,blank gemaakt en gespoten en de ventilator motor schoongemaakt De radiator is in de prullenbak gegaan en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen Voor Na Daarna was het de beurt aan de schakeltoren , die was op het eerste gezicht niet slecht maar toen ik hem open maakte zaten er verschillende onderdelen in stukken tussen het vet en ook nog wat schroefjes en zelftappers Dus ook hier weer alles uit elkaar gehaald en schoongemaakt en gelukkig kon ik nog een revisie setje kopen dus nu werkt alles weer naar behoren met nieuw vet erin Ik kwam bij het demonteren van de auto er achter dat de kachelklep die onder in de kachel zit kapot was Na het uit elkaar halen van de kachel bleek dat de klep losgeschoten was en dat hij er los in lag ,daarom alles maar meteen goed aangepakt Alles uit elkaar en de kleppen voorzien van nieuw schuim en goed schoongemaakt Ook daar een nieuw radiatortje voor gekocht want nu kan ik er makkelijk bij en ze zijn niet zo heel duur En na wat nieuwe pakkingen kon de schoongemaakte motor er weer terug op De aandrijfassen mogen natuurlijk ook niet ontbreken dus eerst uit elkaar gehaald en de oude verf eraf gehaald zodat ik ze daarna kon spuiten Ik had besloten om 4 nieuwe homokineten te kopen aangezien deze al redelijk oud waren en ik de restauratie toch goed wil aanpakken , alleen bij het monteren van de buitenste homokineten bleek dat deze niet paste op mijn assen Gelukkig kon ik de 2 kineten nog omruilen tegen de goede zodat ik nu 2 nieuwe aandrijfassen heb De motor is een hele tijd terug naar iemand gegaan die hem voor me zou nakijken en technisch weer helemaal in orde maakt en ik heb hem nu al een aantal weken terug en er is veel aan gedaan zoals Distributie riem Waterpomp Drijfstang lagers Zuigerveren Carburateur flens Koppakking Koppeling Nokas lagers Nokas keerring Enz enz Dus technisch is t weer in orde alleen de buitenkant niet maar dat ga ik zelf doen en om het me daar wat makkelijker bij te maken heb ik een motorsteun gekocht En de motor opgehaald bij de monteur Om daarna de motor in de steun te kunnen hangen en hem wat verder leeg te halen De bedoeling is om eerst de motor schoon te maken en te spuiten en daarna alle aanbouwdelen schoon te maken/vervangen en dan terug te zetten Verder staat de carrosserie ook bij de spuiter Op de dag dat ik hem weg zou brengen hadden ze regen voorspeld dus heb ik een dag vantevoren ingepakt in folie zodat hij een beetje droog bleef En daarna op de aanhanger en naar de spuiter En natuurlijk gaat de dakplaat ook mee zodat hij vervangen kan worden En een tijdje daarna kreeg ik al de eerste foto,s van de spuiter dat de dakplaat vervangen was Zoals je kunt zien is er aan de bestuurders kant wat roest onder de plaat uit gekomen op de plaats waar de achterklep vast zat , dit is natuurlijk weg gehaald en de nieuwe dak traverse zit er nu ook in want deze hadden ze weggehaald voor het dakraam maar ik heb deze wel nodig En de andere plaat erop Verder zijn de draaiende delen al strakgezet en gespoten dus het begint nu lekker op te schieten |