#21
|
|||
|
|||
Ik heb mijn keerring niet vervangen bij de koppeling wissel. Ik denk dus dat dat het probleem ver ergert, ik heb mijn roetstop even terug moeten stellen zodat hij niet meer zo veel koppel produceert, anders blijft ie maar slippen en slippen..
Moet dit zaakje zien op te lossen, ook ga ik een versterkte drukgroep halen, van sachs race engineering. En moest mijn koppelingsplaat naar de vaantjes zijn, ga ik een ander bestellen., gewoon een OEM plaat. Gelukkig kan je zo een koppelingsplaat appart bestellen. |
#22
|
|||
|
|||
Alleen dit moet ik dus hebben.
|
#23
|
|||
|
|||
Quote:
Kijk eerst na of de keerringen in orde zijn... want als er olie op de plaat gekomen is, moet de plaat óók vervangen worden
__________________
Met vriendelijke roet, Evgeniy |
#24
|
||||
|
||||
Inderdaad, die plaat sopt zich vol met olie!
Qua drukgroep en vliegwiel: tekenen van oververhitting zijn verkleuringen, en haarscheurtjes in het oppervlak. Als ik het goed versta is dit niet je daily? Dan zou ik er morgen de bak eens onderuit halen, en alles eerst eens goed bekijken voor je bestelt, voor het geval je nog onderdelen nodig hebt. Dit is de nummer voor de keerring van Elring: 804.850 daar zit de behuizing bij, wat het makkelijk maakt om te vervangen. Dit is de Febi nummer: 01090 hier krijg je geen behuizing bij, dus ga je de oude keerring uit de behuizing moeten halen en de nieuwe erin steken |
#25
|
|||
|
|||
Deze drukgroep kan met een organische koppelingsplaat 295 newton koppel aan.
Met een sinter koppelingsplaat 345nm. Dat is het enige verschil wat ik op die website lees. Maar er staat nergens dat ik perse een versterkte sport-organische koppelingsplaat moet gebruiken. En aan dat koppel kom ik nooit. onmogelijk dat een 1.9TD met een 25+ jarige turbo zoveel koppel kan hebben. ik heb de bak ertussen uit gehaald gisteren, en inderdaad mijn keerring is gaan lekken. Maar nu zit ik met een vraagje, ik heb al inmiddels de race drukgroep besteld, moet ik dan ook een race koppelingsplaat gebruiken, of hoeft dat niet bij dit type motor? niet dat ik er 200pk uit wil knallen, maar dat die het koppel gewoon aan kan met 1,6 bar. Kan ik dan nog altijd een standaard koppelingsplaat gebruiken, in combinatie met een race drukgroep? Ik ga die keerring van Elring bestellen, bedankt ! Last edited by StefTurboDiesel : 30-10-2017 at 18:08. |
#26
|
||||
|
||||
Als je huidige koppelingsplaat past op die drukgroep, en ik neem aan van wel?, dan hoef je niet per se een andere plaat te monteren. Persoonlijk zou ik dat niet doen, gezien je aangrijp gedrag van de koppeling dan sterk verandert. Je drukgroep heeft enkel effect op het maximale over te dragen koppel, maar het materiaal van de plaat heeft ook effect op de manier van aangrijpen.
Als de dimensies van de drukgroep overeenkomen met die van de drukgroep die je nu hebt steken, kan je normaal je standaard plaat nog gebruiken! Kan je eens een paar foto's posten van de plaat die er nu onder zit? Ben wel geïnteresseerd om te zien hoe hard die geleden heeft van het soppen in de olie |