#1
|
|||
|
|||
Zoemend geluid brandstofpomp
Sinds kort heb ik een nieuwe Golf 2 NZ 1990.
De brandstofpomp maakt beduidend meer geluid (zoemen) dan de vorige Golf 2 ook een NZ. Als het contact wordt aangezet dan hoor je meteen voor een seconde een flinke zoem (2x) en stopt dan. De benzine druk wordt opgebouwd en bij voldoende druk stopt het? Als de motor wordt gestart begint het gezoem meteen weer. Als er gereden wordt is het ook te horen. Is dit normaal of is er wat aan de hand? Wat kan het zijn? Wat is te testen en hoe? |
#2
|
|||
|
|||
Bij mij zoemt die alleen als ik hem op contact zet voor 1 a 2 seconde en daarna is mijn brandstofpomp niet meer te horen. Het lijkt mij niet dat je onder het rijden en zo nog je brandstof pomp moet horen.. Of dit kwaad kan weet ik niet. Weet je zeker dat het de brandstof pomp is? anders even eronder luisteren als iemand anders hem op contact zet.
|
#3
|
|||
|
|||
Golf 1.3i NZ brandstofpomp zoemen
De brandstofpomp van mijn golf 2 1.3i, doet exact hetzelfde wat jij beschrijft.
Wat jij vraagt heb ik ook eens gevraagd aan een bekende van mij die automonteur is en vele golf 2 auto's heeft gehad. Volgens hem zijn er 2 verschillende type brandstofpompen. 1 die blijft lopen en de andere niet. Hiervoor had ik ook een golf 2 1.3i uit 1990 en die brandstofpomp bleef niet zoemen tijdens het lopen, dezelfde type auto die ik nu heb daarentegen wel. Ik verwonderde me er ook al over namelijk. Als blijkt dat wat hij zegt niet waar is, dan kan het geen kwaad i.i.g, ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden. |
#4
|
|||
|
|||
Precies zelfde met mn golf2 1.3.... als die niet meer zoemt moet je je pas zorgen gaan maken
|
#5
|
|||
|
|||
Het is normaal bij de Digifant (elektr. injectie) dat de pomp zoemt bij kontakt aan ivm druk opbouwen.
Bij de K-jetronic (mechanische injektie) draait de pomp pas als de motor gestart is. De NZ heeft Digifant dus... Kan zijn dat je opvoer-pomp in de tank versleten is waardoor de hoofdpomp meer moeite krijgt en meer geluid gaat maken! Ze kunnen ook allebei aan vervanging toe zijn. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
NZ wordt geregeld via Digijet, digifant is voornamelijk de big block motoren Maar het verhaal gaat echter hetzelfde voor op, pomp zoemt bij het op contact zetten enkele (2) seconden om druk op te bouwen in de brandstofrail. Als de pomp erg luid is zal het voornamelijk een probleem met het brandstofdebiet zijn, en kan het dus zijn dat deze pomp of de pomp in de tank aan vervanging toe zijn. Mijn NZ maakt op contact ook wel een flinke zoem, maar zolang deze voldoende pompt en druk opbouwt en tijdens het rijden niet stottert of lastig start zou ik me nergens zorgen over maken! |
#7
|
|||
|
|||
Quote:
Bij de KR 16v met k-jetronic gaat de brandstofpomp wel degelijk draaien wanneer je de auto op contact zet. Bij de mk1 GTI is dit niet het geval. Grt Yal |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
bij de 16V PL met KE-Jetronic draait de pomp ook bij het aanzetten van het contact. Een wijs man zei ooit, 'if it ain't broke, don't fix it'. Dus zolang de pomp geluid maakt, en je auto start en draait goed, dan zou ik me er geen zorgen over maken! |
#9
|
|||
|
|||
[QUOTE=RobertVoorst]NZ wordt geregeld via Digijet, digifant is voornamelijk de big block motoren
Klopt Robert dat de NZ Digijet heeft maar niet alleen de "big blocks"!! De 3F en PY (G40) hebben wel degelijk Digifant en beide hebben een 1.3 motor. |
#10
|
|||
|
|||
Quote:
Nou bij de KR kan ik het me niet meer herinneren (te lang geleden) maar bij onze GTi met EV motor(1986) met K-jetronic loopt de pomp niet, pas bij starten en ontvangen van een signaal via de hallgever stuurt het pomp-relais de pomp aan! |