#1
|
||||
|
||||
mk1 gti met schijfrem achter/ originele remkrachtverdeler instellen?
hallo
ik heb net girling 38 blokken en schijven achter op mijn gti gezet omdat mijn trommels het hebben begeven. nu is mijn vraag ik heb de originele lastafhankelijke remkrachtverdeler op de achteras zitten dus hoef ik geen remdrukbegrens potjes te plaatsen. maar moet ik daar nog wat aan afstellen(bijv. die veer) Ik heb namelijk het idee dat hij nog iets te hard remt achter. Ik heb overigens verder alles nog origineel gti aan de remmerij. Last edited by golf83 : 06-11-2011 at 22:35. |
#3
|
||||
|
||||
en hoe doe ik dat???
|
#4
|
||||
|
||||
De veer losmaken. dus maximaal naar beneden. Dan remt hij het zachtst achter.
|
#5
|
||||
|
||||
heb je dan nog wel voordeel van je schijven achter?
Of alleen optisch?
__________________
Golf cabrio mk1 85 Golf cabrio mk1 82 Ducati ss750 01 |
#6
|
|||
|
|||
Welk voordeel zou je verwachten dan? Is mijn inziends altijd voor de look (neemt niet weg dat ik het zelf ook heb), maar achter remt zowieso minder als voor dus heeft niet veel zin om dus om te bouwen en remtrommels mits goed! onderhouden remmen harder in mijn ogen, blokken hebben een groter contactoppervlak en doordat de blokken naar buiten gedrukt worden ipv naar binnen bij schijven is er gemakkelijker een grotere kracht te genereren. Maar inderdaad de veer helemaal afspannen. Moet er voor de APK wel tussen zitten houd hier rekening mee!
|
#7
|
||||
|
||||
Als je een snel golfje heb zou ik zelf zeker wetendat de achterremmen goed zijn. Dus alles mooi schoon en goed gangbaar. En blijven onderhouden. Dan remmen trommels goed. Dat wilt niet zeggen dat ze meer warmte genereren, dus ook warmer blijven. Dus meer kans op fading/verglazing van de remschoenen.
Schijven koelen dus beter, en zijn onderhoudsvriendelijker. Op mijn golfje 1 TDI ga ik ook schijven bouwen. al is het maar voor de zekerheid dat ik altijd veiligheid/zekerheid heb dat ik altijd goed kan remmen. |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Mee eens! Maar denk niet dat je trommelremmen snel warm zult krijgen of je moet een actieve circuitracer zijn....Eerder zou ik geld steken in knappe remmerij voor in mijn ogen veel effectiever en belangrijker. |
#9
|
||||
|
||||
ok dank u dus ik moet de veer gewoon los hangen?
Ik heb schijven genomen omdat mijn trommels bijna niets meer deden. en dit was de makkelijkste oplossing. |
#10
|
||||
|
||||
Ja, of er gewoon afhalen. Maar wel bewaren voor de APK dus..
|
#11
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi met Dave hier, misschien een late reactie 9j later. maar ik zit met een probleem, ik krijg geen druk op mijn systeem. er word van alles geschreven wat te doen. Maar is het zonder verdere aanpassingen gewoon gelukt bij jou. Mvg Dave |