|
||||
|
||||
Lekker bezig!!
|
|||
|
|||
Helaas gaat het niet lukken de g60 voor worthersee af te hebben. We zijn al erg ver, maar er moet ook nog een hele hoop gebeuren.
Maar de trip naar worthersee gaat gelukkig wel gewoon door! Mijn vader probeert al ruim 15 jaar een origineel nl geleverde g60 edition one te bemachtigen, wat eindelijk gelukt is. De man zijn garage kwam te vervallen en vond het zonde om deze buiten te zetten. Even een kort verhaaltje over de auto: Deze auto is 1 van de 5 geweest welke pon heeft geïmporteerd om vertegenwoordigers in te laten rijden. Hij heeft de auto in 2000 van pon overgekocht en is dus de enige particuliere eigenaar! De auto is nog geheel origineel op wat kleine dingen na, zoals andere gril. De motor heeft ong. 210pk en de velgen zijn vervangen voor 3 delige bbsen. De auto is de afgelopen jaar maar 2 a 3 keer per jaar bereden, waaronder voor de jaarlijkse apk. Hij is ook elk jaar naar de ames geweest voor groot onderhoud. Na een winter stilstaan had hij wat problemen, dit eindigde in een factuur van meer dan €4000! Alles wat vervangen is, is gebeurd met originele vw delen! De lak is nog origineel en nooit overgespoten. Hij heeft helaas wel een kleine schade op het linker achterpaneel, waar hij zsm voor naar de spuiter gaat. Hij is zelfs nog nooit verlaagd! We gaan wat onderdelen van de zwarte g60 lenen om de edition worthersee klaar te maken. Schroefset, velgen, remmen, en wat motordelen worden allemaal omgewisseld. Het uiteindelijke plan met de zwarte g60? Deze de liefde geven die hij eigenlijk verdiend, wat nu mogelijk is omdat de tijdsdruk weg is. De motor gaat eruit en de 16vg60 komt er in. Onderstel wordt opnieuw opgebouwd met polyurethaan. En we gaan hard op zoek naar een setje rallye recaro's(heeft niemand wat staan???) Nog wat foto's hoe hij er nu bij staat: De buitenkant staat grotendeels in elkaar, interieur begint ook aardig compleet te raken. Updates van dit project beginnen dus pas weer na worthersee. |
|
||||
|
||||
Super cool om nog een G60 erbij te hebben!! De plannen voor de zwarte G60 zijn ook niet mis!
|
||||
|
||||
Gaaf zeg, nog 1tje er bij
|
|||
|
|||
Je kan er nooit genoeg hebben toch
|
|
|||
|
|||
Gaaf zeg!
|
||||
|
||||
Dik!!!! En doorrrr
|
|
||||
|
||||
Mooie aanwinst! benieuwd naar meer daar van
en deftige plannen voor de huidige golf zo met de 16vG60
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
G60's kan je idd nooit genoeg hebben!
|
||||
|
||||
Quote:
|
|||
|
|||
G60 Ed. One
|
|
||||
|
||||
Hee das gaaf om te zien, mijn oude g60.
Leuk dat hij weer in ere hersteld word. |
|
|||
|
|||
Quote:
Oh dat is gaaf! Heb je misschien nog foto's oid? Doe anders even een pm. |
|
||||
|
||||
Als je op YouTube zoekt op willeditionone, dan kom je een aantal filmpjes tegen van je auto, het filmpje g60 uit 2007 is gemaakt toen hij nog van mij was en het filmpje tcz event 2007 ook. De rest van de filmpjes zijn van toen hij van de eigenaar na mij was
|
|
||||
|
||||
Knap ding !
|
||||
|
||||
En waarom niet terug naar edition one uitvoering.
Bij mij waren alle edition one opties aanwezig en bij de dealer hier hebben ze toen bevestigd dat het om een originele edition one zou gaan. |
|
|||
|
|||
Is dat zo? Ik zal het geboortecerificaat wel opvragen, op de sticker blijkt namelijk nergens uit dat het een edition is.
|
|
||||
|
||||
Mij hebben ze toen bij de dealer verteld dat het volgens het chassis-nummer een edition-one zou moeten zijn. Alles was ook aanwezig om het er 1 te laten zijn.
Het Recaro interieur, het leren stuur, de siglaChrome ruiten, de blauwe hoedenplank steuntjes, logo's op het scherm. De blauwe vloerbedekking heb ik er overigens uit gehaald want toen ik de auto kocht zat er een corrado dashboard in incl. Corrado middenconsole. Omdat ik dit niet mooi vond en ik kort daarvoor een golf g60 gesloopt had heb ik een originel golf g60 dashboard teruggezet , maar voor de middenconsole hadden ze de vloerbedekking helemaal naar de knoppen gesneden dus heb ik er zwarte vloerbedekking in gelegd omdat ik die nog had liggen uit die andere. Mocht het toch geen edition one zijn dan is hij bij 1 van de eigenaren voor mij heel goed omgebouwd. Wat ik echt een mooie optie vond was de achterbank met hoofdsteunen, iets wat je volgens mij echt zelden tegen komt |
|
|||
|
|||
Interieurcode 20 op de sticker is Edition one.
|
|||
|
|||
@MelG60, die lijst auto's in jouw onderschrift. Heb je die nu nog?